Gå til innhold

På jakt etter ny mobiloperatør


Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en ny mobiloperatør til en av ungene mine. Mest mulig mobildata for pengene, og ønsker ingen overaskelser på fakturering av overforbruk, noe som utelukker de fleste operatørene som bruker Telenor sitt nett. Pr. idag har han Prøvekjøp hos OneCall, og har brukt opp den inkluderende mobildataen hver mnd (50GB). Hadde Chess inntil vi byttet til OneCall. Hos Chess hadde vi fått forhandlet fram en rabatt på 100kr pr mnd, samt 30 kr i familierabatt, og betalte derfor kr 169,- pr mnd for 5GB data. 

 

Vurderer følgende operatører:

 

Hello 10GB for kr 294,-

+ Automatiske datapakker (men veldig dyrt om man bare så vidt går over kvoten)

- Ikke mulighet for inkl bruk i EU

 

Chilimobil 10GB for kr 294,-

+ Mulighet for å inkl. bruk i EU
+ Kan oppgradere abonnemnet midt i måneden, og på den måten unngå å betale for overforbruk.

- Elendige nettsider, umulig å holde greie på forbruket via "Mine Sider". 

- Svindyrt overforbruk av data.

 

KomplettMobil 10GB

+ Enkelt å legge til inkl bruk i EU

- Dyrt å gå over kvoten på mobildata, men mulighet til å kjøpe datapakker.

 

Chess 10GB

+ Redusert hastighet, men det koster ikke noe ekstra å bruke over kvote

+ Kan endre abonnementet når som helst, og bare betale ekstra for de dagene i mnd det er aktivt.

- Dyrt, ca 100kr dyrere enn de billigste

- Ikke mulighet for inkl. bruk i EU

 

Onecall 10GB

+ Gratis trillingkort.
+ Slipper å bytte operatør.

- Dyrt å gå over kvoten på mobildata, men mulighet til å kjøpe datapakker.
- Ikke mulighet for inkl. bruk i EU.

Som et siste alternativ tenkte jeg et rent datakort, og la han bruke en lommerouter/iPad, eller en mobil med plass til to simkort.

Har forsøkt å prute på prisen hos både Onecall og Chess uten å få noe gehør for det. Mulig jeg kan presse Chess litt ekstra siden jeg har et annet abonnement hos dem, og kan true med å portere bort fra dem.

 

Noen andre som har klart å få forhandlet seg fram til gode avtaler i det siste?
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er på jakt etter en ny mobiloperatør til en av ungene mine. Mest mulig mobildata for pengene, og ønsker ingen overaskelser på fakturering av overforbruk, noe som utelukker de fleste operatørene som bruker Telenor sitt nett. Pr. idag har han Prøvekjøp hos OneCall, og har brukt opp den inkluderende mobildataen hver mnd (50GB). Hadde Chess inntil vi byttet til OneCall. Hos Chess hadde vi fått forhandlet fram en rabatt på 100kr pr mnd, samt 30 kr i familierabatt, og betalte derfor kr 169,- pr mnd for 5GB data. 

 

Vurderer følgende operatører:

 

Hello 10GB for kr 294,-

+ Automatiske datapakker (men veldig dyrt om man bare så vidt går over kvoten)

- Ikke mulighet for inkl bruk i EU

 

Chilimobil 10GB for kr 294,-

+ Mulighet for å inkl. bruk i EU

+ Kan oppgradere abonnemnet midt i måneden, og på den måten unngå å betale for overforbruk.

- Elendige nettsider, umulig å holde greie på forbruket via "Mine Sider". 

- Svindyrt overforbruk av data.

 

KomplettMobil 10GB

+ Enkelt å legge til inkl bruk i EU

- Dyrt å gå over kvoten på mobildata, men mulighet til å kjøpe datapakker.

 

Chess 10GB

+ Redusert hastighet, men det koster ikke noe ekstra å bruke over kvote

+ Kan endre abonnementet når som helst, og bare betale ekstra for de dagene i mnd det er aktivt.

- Dyrt, ca 100kr dyrere enn de billigste

- Ikke mulighet for inkl. bruk i EU

 

Onecall 10GB

+ Gratis trillingkort.

+ Slipper å bytte operatør.

- Dyrt å gå over kvoten på mobildata, men mulighet til å kjøpe datapakker.

- Ikke mulighet for inkl. bruk i EU.

 

Som et siste alternativ tenkte jeg et rent datakort, og la han bruke en lommerouter/iPad, eller en mobil med plass til to simkort.

 

Har forsøkt å prute på prisen hos både Onecall og Chess uten å få noe gehør for det. Mulig jeg kan presse Chess litt ekstra siden jeg har et annet abonnement hos dem, og kan true med å portere bort fra dem.

 

Noen andre som har klart å få forhandlet seg fram til gode avtaler i det siste?

 

 

WOW! 50GB i mnd! Det er mye video!!!! Netflix tilbyr nedlastning og lagring av mange show nå, og Youtube kan du også laste ned med ekstra program.... (Når han/de er på WiFi - for å se det senere)

 

Anyways, eneste jeg vet med ubegrenset data (som ikke tar betalt for overforbruk) er ICE.net

 

10GB med 4G hastighet, så sakner det til 64kbps. 399,- Ingen overfakturering. Når han ser hvor treigt det er etter å ha brukt og pakken sin første gang, så vil han nok omprioritere databruken sin neste måned.....

Lenke til kommentar

Dårlig med internett både hjemme og på hybel, er vel en overbelastet ADSL på hybel, og her hjemme bruker jeg mobilt bredbånd da ADSL blir for treigt. Han kan nok begrense bruken sin noe da, har tidligere greid seg med 5-15GB pr mnd. Mulig jeg går for Ice 1GB, og mobilt bredbånd fra Chess på lommerouter. Hos Chess kan man bare øke abonnementet etterhvert som det går tomt, og bare betale ekstra for de dagene som gjenstår av måneden. Krever at man logger inn å forandrer abonnementet når det er oppbrukt, men det tar et par minutter så er det oppdatert med ny kvote.

Lenke til kommentar

Hos ice.net er all bruk over kvoten din gratis, men dog med en svært begrenset fart :)

Derfor jeg tenkte å supplere med mobilt bredbånd fra Chess. Tungvint ja, men når operatørene priser abonnementene hinsides all fornuft på "All-Inclusive" abonnementene ser jeg nesten ingen annen mulighet. Skulle vært mange flere telefoner på markedet i Norge med plass til to simkort.

Lenke til kommentar

 

Hva med https://nettbutikk.telia.no/mobilabonnement/smart/total

 

På vilkår står følgende:

OM DATAKVOTE

Etter 40 GB reduseres hastigheten til 64 Kbit/s. Det påløper ingen ekstra kostnader, men du kan kjøpe ekstra datapakker.

 

Alt for dyrt, OneCall tilbyr 35GB for 549,- men de tar betalt for overforbruk.

 

 

Det er jo interessant å se at de tilbyr større abonnement som de ikke annonserer utad mot kundene sine. Har du fått noen lignende tilbud fra andre tilbydere på abonnement med større datapott enn det de selger på nettsidene?

Lenke til kommentar

 

Hos ice.net er all bruk over kvoten din gratis, men dog med en svært begrenset fart :)

Derfor jeg tenkte å supplere med mobilt bredbånd fra Chess. Tungvint ja, men når operatørene priser abonnementene hinsides all fornuft på "All-Inclusive" abonnementene ser jeg nesten ingen annen mulighet. Skulle vært mange flere telefoner på markedet i Norge med plass til to simkort.

 

 

Det ryktes om iPhone 7s / 8 med dual simcard ved neste lansering, men det blir vel en stund å vente ahaahah

Lenke til kommentar

 

 

Hva med https://nettbutikk.telia.no/mobilabonnement/smart/total

 

På vilkår står følgende:

OM DATAKVOTE

Etter 40 GB reduseres hastigheten til 64 Kbit/s. Det påløper ingen ekstra kostnader, men du kan kjøpe ekstra datapakker.

 

Alt for dyrt, OneCall tilbyr 35GB for 549,- men de tar betalt for overforbruk.

 

 

Det er jo interessant å se at de tilbyr større abonnement som de ikke annonserer utad mot kundene sine. Har du fått noen lignende tilbud fra andre tilbydere på abonnement med større datapott enn det de selger på nettsidene?

 

 

Nei, men Chess tilbyr et mobilt bredbånd med 1 GB for 79,- pr mnd, det er ikke et abonnement de annonserer på nettsidene sine, men du får mulighet til å endre til det så snart du er kunde vi "Mine Sider"

 

NHM2TDVr.jpeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...