Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er målet med å kjøpe de der Kjetil?

 

Jeg har denne, men har ikke brukt den på en stund: https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-750ti-2gb-physx-cuda/817002

 

Det gir ikke så mye PPD. Ca 60k+ PPD, så vil tippe du får like mye med ett 970, som du gjør med 3 stk 750ti. Får også en del core 15.

 

Så da ser jeg ikke helt hva du skal med de kortene? Summen for 3 stk 750ti nærmer seg 980 i pris, og beslaglegger mer HW enn 1 stk GPU.

 

Derfor lurer jeg på hva som er meningen med kjøpet?

Lenke til kommentar

Hei. Starta å folde for Team hardware.no for litt siden. På gamle oppsettet mitt (i7 2600K @ 4500 MHz) så fikk jeg en PPD på 25-30000 poeng ca. Nå med en 5960X @ 4000 Mhz så ligger jeg på 18450 PPD. Dette kan da ikke stemme? Innrømmer at jeg er noob innen FAH altså. Skal sies at med 2600K prosessoren så kjørte jeg klienten under Ubuntu, mens nå er jeg i Windows 7, om det skal ha noe å si. Står i FAH klienten at den finner at CPU har 16 tråder og Windows Taskmanager viser 100% last på alle kjernene. Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar

Nå snakker vi, først velkommen til team hardware.no.

Vurdere selv en 5960X til linux boxen min, så hva får du på den?

PS: Du må kjøre 10wu før du for bonus poeng, med passkey.

Takk :) Jeg har passkey. Oppe i 238090 poeng totalt siden jeg starta å folde. Som jeg sa, ligger på litt over 18 tusen Points Per Day nå med min 5960X. Burde jeg ikke sett det dobbelte av det?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Da har jeg skrotet mitt første G34 hovedkort siden kortet ikke lar seg lønnsomt reparere. Problemet var flere svidde komponenter, VRM til socket1 og flere svimerker omkring på printplata i samme område. Mulig jeg kan få liv i det ved å bruke bare 2 eller tre chipper, det må jeg kanskje prøve.

Den har jo egentlig levd utrolig lenge i forhold til skadene. Jeg har også et skadet G34. Den kom det røyk av under en overentusiastisk overklokking. Den tåler ikke å folde i romtemperatur over 26 grader til tross for vifter, men satte den nettopp på nå som det er blitt kaldere og den ser ut til å funke bra så langt. Burde gi meg ca 500K PPD ekstra i snitt.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Ja har stress testa og sjekka temps. Ligger på 60-65 grader på kjernene.

 

 

Da må vi gjerne få se litt logg, så kanskje vi blir klok! Først, hvordan måler du PPD? HFM eller selve V7-klienten? Hvis du ikke bruker HFM kan det være du ser litt tullete PPD-verdier, ta gjerne en manuell sjekk i loggen på hvor lang tid det går mellom hver "frame" (hver %-økning). Kan kontrollere mot denne nettsiden: http://linuxforge.net/bonuscalc2.php

Lenke til kommentar

 

Da har jeg skrotet mitt første G34 hovedkort siden kortet ikke lar seg lønnsomt reparere. Problemet var flere svidde komponenter, VRM til socket1 og flere svimerker omkring på printplata i samme område. Mulig jeg kan få liv i det ved å bruke bare 2 eller tre chipper, det må jeg kanskje prøve.

Den har jo egentlig levd utrolig lenge i forhold til skadene. Jeg har også et skadet G34. Den kom det røyk av under en overentusiastisk overklokking. Den tåler ikke å folde i romtemperatur over 26 grader til tross for vifter, men satte den nettopp på nå som det er blitt kaldere og den ser ut til å funke bra så langt. Burde gi meg ca 500K PPD ekstra i snitt.

 

Ja jeg husker ikke helt når det var jeg holdt på med ekstremoverklokkingen, men det må vel ha vært da kortet var rimelig nytt, ca. sommer eller høsten 2012. Kortet sto faktisk i full fyr så jeg var overbevist om at det døde der og da siden det ikke reagerte når jeg prøvde å starte det igjen. Noe tid etter (1/2 times tid eller noe sånt) trykket jeg igjen på knappen og da startet det opp, og foldet videre som om ingenting hadde hendt, med en frekvens på 3.0GHZ. Høyere enn det medførte dårligere ytelse. Men som du sier, det holdt jaggu ut lenge, hele 2 år før det ga opp. Hvis jeg får tak i et veldig billig 4P hovedkort, Tyan S1288 eller Supermicro så kjøper jeg det kanskje bare for å kunne folde ut perioden BA varer. Så hvis noen sitter med et slikt kort de ikke bruker så send meg en PM så tar vi det derfra.

 

Hva var galt med ditt kort, jeg husker du hadde et inne på reparasjon, men det er vel ikke det samme kortet?

 

Jeg ser at skaden på mitt kort er blitt betydelig værre, og et bilde sier mer enn jeg kan forklare, men her må det har skjedd ting etter at det sto i fyr og flamme.

post-53451-0-88628600-1411414888_thumb.jpg

 

Jeg har solgt en annen G34-server og har nå kun en slik igjen som folder.. Som erstatning har jeg fyrt opp SR2-serveren og en GPU-server jeg bygget med kort jeg beholdt fra Kjetil. Samlet gir de omkring 500K PPD som sammen med den gjenstående G34-serveren blir omkring millionen, men det går med mye strøm, omkring 1100W + 650W så det er dyre poeng.

post-53451-0-61099500-1411422728_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Har sett at 750Ti skal gi ca det samme som 660 i ppd. Bare at de bruker ca 60W, derfor har jeg lyst å kjøpe ett eller to++

 

Prøvd med beta?

Likte denne:

Power Draw

So why are we so impressed by the GTX980 when it's roughly the same as a GTX780Ti? 150W less power draw at the wall. That's frankly incredible.

To put that into perspective, if only a million GTX780Ti owners changed to a GTX980, we'd save 150 Million Watts in power. Which is one and a half times the output of SHAMS 1, the largest Solar Power plant in on Earth.

Identical performance, but the GTX780Ti requires 40% more power.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Har sett at 750Ti skal gi ca det samme som 660 i ppd. Bare at de bruker ca 60W, derfor har jeg lyst å kjøpe ett eller to++

 

Prøvd med beta?

Likte denne:

Power Draw

So why are we so impressed by the GTX980 when it's roughly the same as a GTX780Ti? 150W less power draw at the wall. That's frankly incredible.

To put that into perspective, if only a million GTX780Ti owners changed to a GTX980, we'd save 150 Million Watts in power. Which is one and a half times the output of SHAMS 1, the largest Solar Power plant in on Earth.

Identical performance, but the GTX780Ti requires 40% more power.

Men vil dette strømforbruket være reellt under folding? Som jeg skrev i går, så viser testene til Tom's Hardware at ved kontinuerlig belastning forsvinner strømfordelen:

 

 

If the load is held constant, then the lower power consumption measurements vanish immediately. There’s nothing for GPU Boost to adjust, since the highest possible voltage is needed continuously. Nvidia's stated TDP becomes a distant dream. In fact, if you compare the GeForce GTX 980’s power consumption to an overclocked GeForce GTX Titan Black, there really aren’t any differences between them. This is further evidence supporting our assertion that the new graphics card’s increased efficiency is largely attributable to better load adjustment and matching.

Hentet herfra:

http://www.tomshardware.com/reviews/nvidia-geforce-gtx-980-970-maxwell,3941-12.html

Under "Stress test consumption". Eller er det jeg som misforstår noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...