Gå til innhold

Får ikke penger inn på Vipps.


MrCusNT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem er avsender av SMS'en? Jeg får bare melding i appen når noen sender meg penger. Og pengene skal komme umiddelbart, ikke dagen etter som The Avatar sier.

Nei, man får ikke pengene umiddelbart. Det gjelder kun om begge har DNB. Om sender/mottaker har forskjellig bank blir overføringen gjennomført neste virkedag.

 

Ja, man får bekreftelse i Vipps om overføring av penger, men pengene er ikke tilgjengelige på mottakers konto før neste virkedag.

Lenke til kommentar

 

 

Det skjer som sagt ikke umiddelbart. Når du skrev innlegget var det helligdag (julaften), og det vil heller ikke gå noen overføringen de to neste dagene på grunn av helligdager.

Men DNB og vipps jobber jo på helligdager?
Det skjer ikke bankoverføringer på helligdager.

 

Moren min overførte til meg i går, så jeg trur det går.

Lenke til kommentar

Hei,

 

I Vipps skal du kunne trykke på meldingen og se mer informasjon om overføringen. Hvis du gjør det og ser helt nederst i det nye vinduet skal det stå "Transaksjons-ID", hvis du gjør det er ganske så sikkert at penger er oveført.

Lenke til kommentar

Hei,

 

I Vipps skal du kunne trykke på meldingen og se mer informasjon om overføringen. Hvis du gjør det og ser helt nederst i det nye vinduet skal det stå "Transaksjons-ID", hvis du gjør det er ganske så sikkert at penger er oveført.

Den kom på SMS og Vipps sier ikke noe om at jeg har motatt noen penger. Han sa at dette ville komme når pengene kom inn på konto.

Lenke til kommentar

 

Hei,

 

I Vipps skal du kunne trykke på meldingen og se mer informasjon om overføringen. Hvis du gjør det og ser helt nederst i det nye vinduet skal det stå "Transaksjons-ID", hvis du gjør det er ganske så sikkert at penger er oveført.

Den kom på SMS og Vipps sier ikke noe om at jeg har motatt noen penger. Han sa at dette ville komme når pengene kom inn på konto.

 

 

Hvis kom en SMS, skal du i så tilfelle fått en SMS fra VIPPS som avsender, ja det står faktisk VIPPS som avsender, ikke et mobil nr.

I SMS-en fra VIPPS begynner den slik: "Vipps, Navn Navesen har sendt deg kr xxx. Med VIPPS fra DNB trenger du... Og helt til sist en HTTP lenke for nedlasting av applikasjonen"

 

Slik du fremstiller virker det som du har blitt lurt trill rundt.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

 

 

Det skjer som sagt ikke umiddelbart. Når du skrev innlegget var det helligdag (julaften), og det vil heller ikke gå noen overføringen de to neste dagene på grunn av helligdager.

Men DNB og vipps jobber jo på helligdager?
Det skjer ikke bankoverføringer på helligdager.

Feil.. Vipser du overføres det umiddelbart, selv på helligdager..

 

Anonymous poster hash: aeb98...245

Lenke til kommentar

Helt riktig som andre sier. Pengene blir overført ved neste virkedag.

 

Men jeg vil gjerne ta tak i et annet problem med appen. Jeg får inn penger på kontoen av andre, men jeg får ikke varsel på mobilen fra applikasjonen lenger. Jeg må fysisk sjekke appen om en transaksjon har blitt gjennomført. Har det kommet noen oppdateringer som gjør at du kan skru av/på varsler? Jeg finner nemlig ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...