Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller så er ikke AS5 det beste til GPU, man bør bruke en pasta som ikke leder strøm og ofte trenger man en pasta med en annen konsistens.

 

Not Electrically Conductive:

Arctic Silver 5 was formulated to conduct heat, not electricity.

(While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 5 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. While it is not electrically conductive, the compound is very slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridges two close-proximity electrical paths.)

 

AS5, leder ikke strøm. Så jeg ser ingen problem med å bruke dette på verken cpu eller gpu, sålenge man holder seg til selve cpu eller gpu'en. Om man roter rundt på sokkelen/hovedkortet så er det ikke noe særlig, men da er det i bunn og grunn selvforsynt spør du meg.

 

Dessuten så er det vel sånn sett heller ikke noe strøm å lede, om man bare har kontakt med varmesprederen på en cpu f.eks.

 

Jeg mener ikke at AS5 er et godt valg for kjølepasta i dag, da det finnes mange og bedre andre produkter på markedet. Men tror nok AS5 har fått skylden for mye rart rundt omkring uten å faktisk være synderen.

 

Rest in peace XFX HD 5870 ref. (des 2009 - aug 2010).

 

Sålenge du har garanti, hvorfor ikke sende inn kortet på garantien? Om kjøleren har en fysisk skade så er jo ikke den del av kortet uansett, og dermed ikke noe du sender inn. Monter original kjøler på kortet, og send inn en RMA.

 

Hadde du hatt eVGA nå så hadde det vært nytt kort på vei til deg, uavhengig av egentlig grunn til at kortet ditt døde, men da igjen, så selger ikke eVGA AMD-kort, så poenget mitt er kanskje litt verdiløst. Kan uansett være noe å tenke på til neste gang.

Lenke til kommentar

Den nye profilen til 10.8 er jo SINNSYKT bra! Med 1 5870 kort så fikk jeg minimum fps på 78  i bc2 på 21player Valparaiso  :ohmy:.  Det er jo nesten like bra som jeg har med crossfire og hvilkensomhelstannen driver. Endelig yter 5870 korta som de egentlig skulle ha gjort for lenge siden!

 

 

 

 

Power unleashed  :w00t:

 

 

 

 

Har bare i 1 5870 kort nå siden jeg tester en hel skau med ssd og harddisker. 20 ssd + 16 harddisker faktisk :p

 

 

Lenke til kommentar

Du sier du bruker 10.8 profilen, men hvilken driver bruker du Nizzefar? også; er loadingtiden bra?

 

 

 

 

Bruker Catalyst [Modified build] selvfølgelig :D Fra guru3d.com

 

 

http://forums.guru3d...ad.php?t=322616

 

 

 

 

v3.95 har jeg inne nå. i første post er det også tips og triks.

 

 

 

 

Dere som ikkje bruker denne driveren(e) Hvor har dere vært de siste mnd? laugh.gif

 

 

 

Loadinga er bra, og blir ikkje værre med 8xc300 i raid-0 til os heller :p

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...