Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Nei, de klarer ikke snu denne utviklingen, fordi samfunn er blitt systematisk ødelagt fra innsiden. Om ikke lang tid er mange av de som skal "reparere" problemene selv problemet. Trist, fordi vi er alle mennesker, og vi må alle respektere hverandre. Nå blir det mye vanskeligere, fordi vi har snart ingen felles plattform. Det er ingen "vi" lenger. "Vi" blir noe flyktig og tilfeldig fordi vi har ingen tydelig definisjon. Den solide basen vi hadde i et stort nasjonalt fellesskap blir borte. Samfunnet blir ustabilt, kortsiktig og kynisk, det er framtiden. Nasjonen vil ha samme overbygning, skallet og ideene vil se like ut, men undergrunnen som holder alt opp, verdigrunnlaget, vil være porøst og falleferdig. Det blir litt som et butikkvindu som er pyntet og pent, også flere uker etter at butikken er gått konkurs. Det er der vi er nå.
  3. Hva er poenget med denne rund-dansen? Tror du på at et slikt opprør vil ha noen effekt? Hvis det var slik at det var stor sjanse for Hamas hadde blitt borte, støtter jeg selvsagt det.
  4. @Fazam tør ikke svar Du svarer fortsatt på noe som ikke spørres om. Så nei, det skaper overhodet ingen klarhet i spørsmålet som ble stilt! Støtter du at Palestinerne gjør et opprør mot Hamas eller ikke?
  5. At du som moderator forsøker å stemple meg som Hamas-tilhenger godtar jeg bare ikke. Da vet vi hvor du står.
  6. Det kan vel neppe bli klarere enn at jeg ikke støtter terrorister; om de er fra IDF eller Hamas.
  7. Alle som leser det du skriver.
  8. Du. Du fikk et spørsmål som du nekter å svare på, og forsøker å spore av/skifte fokuset i stedet for å svare på det. Som @Simen1 sier, bare vær ærlig og svar på spørsmålet. Er du for at Palestinerne gjør et opprør mot Hamas eller ikke? I så fall, hvorfor ikke?
  9. Hvem er vi?
  10. Hvem er det som unngår et spørsmål her?
  11. Igjen så unngår du spørsmålet. Men greit, da vet vi hvor du står.
  12. Du gjør det unødvendig vanskelig for deg selv. Det hadde vært mye lettere om du bare var ærlig i full offentlighet. Si svaret rett ut - og tydelig stå for det, i stedet for å nekte å svare og skifte fokus hver gang du får spørsmålet på nytt.
  13. Det reflekterende bassenget er en perfekt metafor for trump. Det var helt ok fungerende, til trump kom. Han "fikset" det ved å fokusere på alt annet enn problemet men det skulle se pent ut og gjøre støttespillere rikere. Så ble det mer svampete enn noen gang, han prøvde å fikse det også, men gjorde situasjonen bare enda verre. Så nå bruker han enda mer av statens penger for å rett og slett skjule det hele, i stedet for å fikse feilene han lagde i utgangspunktet.. Kort fortalt, det reflekterer trump ganske bra, han prøvde å fikse bassenget, men ødela det, prøvde å fikse det han ødela, men ødela enda mer, nå skyller han på alt og alle andre mens han samtidig gjemmer bassenget. Alt samtidig som han både skryter av hvordan han er best i verden på bassenger.. Tipper han bare driter i bassenget fremover og lar neste president fikse det, evt river han bassenget og erstatter det med en gull-statue av seg selv.
  14. Nei desverre.
  15. :utakt

    FOTBALL-VM 2026

    Ler meg i hjel av videoene av nederlandske fans som hopper til venstre, høyre og bare dutturururu.. 😁 Og Tartan Army tar jo helt av. Det er mye bra supporterkultur der ute! Og det beste er å se at folk bare har det moro, uansett hva de driver med.
  16. :utakt

    FOTBALL-VM 2026

    Bedre med RO!ing enn kubjeller og trompeter hvertfall.
  17. Så da er det altså fritt fram for å kalle deg eller andre en folkemord-sympatisør?
  18. Under Rafters (Originaltittel: Under Capricorn fra 1983/1984) The Fire in the Stone Sara Dane
  19. Fordi du ikke svarer på spørsmålet. Da kan du ikke klage når noen påstår at du er en Hamas tilhenger, hvis ikke du kan svare på om du er for eller i mot at Palestinere gjør et opprør mot Hamas. https://www.vg.no/nyheter/i/5pjqvz/oensker-revolusjon-mot-hamas-i-gaza-vi-har-lidd-saa-mye Modige folk, stor risiko for at Hamas vil slå kraftig ned på protester. Blir interessant og se om de klarer å mobilsere noe motstand på fredag.
  20. Nei desverre ingen av dem.
  21. Nei,desverre ingen av dem.
  22. Virker som Starfox får 8/10 av gamer.no. Anmeldelse tatt ned grunnet for tidlig publisering
  23. Litt mer om demografien blant russiske drepte. Mediazona oppdaterer jevnlig sin database over bekreftede dødsfall i krigen. De fører register over både navn, fødselsår, dødsdato, fødested, militær tilknytning etc. Ved bruk av databasen, vær klar over at det er store mørketall på en rekke områder. Blant annet er de ferskeste tallene svært mangelfulle. Fremmedkrigere er også generelt utelatt siden tallene baserer seg på russiske folkeregister, dødsannonser etc. Legger man til kvalifiserte gjetninger på mørketallene så kommer man fort inn i det sjiktet som de fleste analytikere opererer med: 350-550k drepte på russisk side. For ordens skyld: 1,46 mill casualties = 1% av befolkninga = ca 2% av den totale mannlige befolkninga = ca 3% av den mannlige befolkninga i militær tjenestedyktig alder. De døde er ikke noen nevneverdig økonomisk kostnad for Russland, men de rundt 1 million skadde er såkalt "ikke tjenestedyktig" skadde. Dvs. mistet arm eller fot, syn eller hørsel, eller andre alvorlige skader som i all hovedsak gjør de ikke arbeidsdyktige og i mange tilfeller også pleietrengende / belastende for helsevesenet resten av livet. Som om ikke Russland slet med eldrebølge fra før, så er dette en skjult eldrebølge siden de teknisk sett ikke er pensjonister, men praktisk sett er minst like pleietrengende, økonomisk belastende og ikke minst: mange av de kommer til å leve i mange tiår som utgiftspost for den russiske stat. Pensjonsalderen er nylig økt fra 60 til 65 år for menn og forventet levetid for menn er sånn omtrent 73 år hvis vi ser bort fra krigen. Menn er altså i gjennomsnitt pensjonister i 8 år. Mens krigsskadde har nok i vesentlig lengre forventet gjenstående levetid. Russland har altså forsterket sin egen eldrebølge kraftig. Kanskje nær en tredobling for menn og nær en dobling når vi inkluderer kvinner. Interessant bieffekt av at de endret pensjonsalderen i fjor: Ingen russere fikk innvilget alderspensjon i 2025 - INGEN! (her skal det spares penger!)
  24. Hakk i plata. Hva er grunnen for at du ikke godtar mine svar?
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...