Gå til innhold

Lucasarts med dødskramper? (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er rett å slett tragisk..

 

jeg er nå 24 år og har fulgt LucasArts i mange mange år.. fra de nevnte storspillene som alle som er født før 1990 husker kjært, til de mer ukjente horder av starwars spill..

 

et jeg husker veldig godt var starwars alliance tror jeg det hette..

gud så dårlig grafikk.. men herregud så mye innhold det spillet hadde.. informasjon om starwars universet lik et leksikon.

 

trist nyhet

Lenke til kommentar

Mitt første "møte" med LucasArts (eller Lucasfilm Games som de het den gangen) var Zak McKracken and the Alien Mindbenders på Commodore 64, en klassiker i sjangeren som jeg også har spilt gjennom mange ganger senere. Alle adventure-spillene de har sluppet siden har vært fantastiske, selv om de eldste fremdeles nok er de beste.

Det er liten tvil om at de har livnært seg kun på Star Wars-navnet de siste årene, noe de antakelig kommer til å fortsette med gjennom å sette utviklingen til tredjeparts spillutviklere. Synd i grunn, er veldig mange originale titler som kunne gjort et herlig comeback fra den kanten (eks. Loom og Grim Fandango, for ikke å snakke om Monkey Island), men med de kostnadene som i dag er forbundet med å utvikle dataspill kjører de altså bare på merkenavn som er garantert å selge bra uavhengig av hvor gode spillene faktisk er. Forståelig, men veldig synd.

 

Selskapet vil neppe gå under til tross for slutten på intern spillutvikling, men det ventet at de fortsetter å lage dataanimerte effekter til filmer, samtidig som de tar vare på sin eiendom i spillsammenheng.

Når begynte LucasArts å lage effekter til film? Det er da vitterlig Industrial Light & Magic som tar seg av. De eies riktignok av Lucasfilm Ltd på lik linje med LucasArts og Skywalker Sound, men de er da uansett adskilte selskaper.

Endret av Ensnared
Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at det første lucasarts spillet jeg spilte var Indiana jones and the fate of atlantis eller "ishi josh" som jeg kalte det den gang (spillet ble langsert i 92 tror jeg). Jeg klarte søren meg ikke å spille spillet da engelsken min var ikke bare dårlig men heller totalt fraværende (logisk nok, jeg må ha vært toppen 6).

 

Gode tider det.

Lenke til kommentar

Dersom dette stemmer, så er det bare en ting å si; trist.

Husker jeg var med i en "spillklubb" som hette topten eller noe, der jeg fikk masse LucasArts spill, så har gått med mange timer der...

 

Selv om det ser dårlig ut, håper jeg fortsatt på et nytt Monkey Island :love:

Lenke til kommentar

Det var da helsvarte nyheter.

Mine beste spillopplevelser har vært med LucasArts sine spill.

 

Ikke minst Monkey Island, Day of the Tentacle og The Dig.

 

 

Det går med spillene som med MTV, I guess...

Håper likevel at 'Telltale Games' lager DOTT 2.

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg har fått spilt noen av LucasArt sine spill, noen gode eksempler som jeg kan prøve?

 

Ellers; Veldig trist at et selskap går under, spesiellt når det har holdt på så lenge. Til slutt sitter vi igjen med EA som styrer alt..

 

Det er mange:

Day of the tentacle

Tie Fighter

Alle Monkey Island

Grim Fandango

The Dig

Maniac Mansion

Dark Forces og Jedi Knight-serien

 

De fleste krever en DOS-emulator som f.eks. DOSBOX

Lenke til kommentar

Ser at alle mener at dette er triste nyheter. Jeg vil si at det er gode.

 

I likhet med alle dere andre som har svart, elsker jeg de tidligere eventyrspillene til lucas arts. Tingen er at enten de går konkurs eller ei, vil de aldri lage et eneste eventyr spill igjen. Dette har de sagt selv. Det eneste de kommer til å lage i fremtiden er indiana jones og star wars spill. Men de nekter også å selge rettighetene til de gamle eventyrspillene. Kanskje de nå blir tvunget til det. Det er lov å håpe.

 

Og uansett om de mot formodning skulle bestemme seg for å lage et eventyrspill igjen, hadde det nok blitt rævva, siden alle de som jobbet med de gamle eventyrspillene sluttet i lucas arts for lenge siden i protest mot selskapets markedsfilosofi...

 

Selv den mest ihuga fansen har forlatt dem. Og det er til pass til dem!

Endret av josteinhs
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Håper ikke de tar med seg Monkey Island, Grim Fandango etc. ned i graven hvis det skulle skje. Håper de selger rettighetene videre til noen andre. Men det jeg stusser litt på er hvorfor de ikke utnytter de gode titlene de har? Monkey Island f.eks. Hvis de hadde laget nummer 5, så hadde de jo sikkert tjent masse penger? Er da veldig mange som fortsatt er interissert i den gamle klassikeren, inkludert meg.

 

Savner også en oppfølger til Outlaws. Det venter jeg fortsatt på, selv om jeg er skeptisk til at det noen gang kommer.

Lenke til kommentar
Dette er rett å slett tragisk..

 

jeg er nå 24 år og har fulgt LucasArts i mange mange år.. fra de nevnte storspillene som alle som er født før 1990 husker kjært, til de mer ukjente horder av starwars spill..

 

et jeg husker veldig godt var starwars alliance tror jeg det hette..

gud så dårlig grafikk.. men herregud så mye innhold det spillet hadde.. informasjon om starwars universet lik et leksikon.

 

trist nyhet

 

Det som er trist er at Lucasarts ikek har levert noe med schwung over på mange år. Når de uansett ikke leverer noe av interesse kan de like gjerne dø for min del.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Så du mener at alle som ikke leverer noe av interesse bare kan dø? Da spør jeg deg: hvis ikke AMD leverer noe av interesse så kan de også dø? Slik at Intel får hele markedet for seg selv? Er vel kanskje ikke akkurat det samme, men det høres jo ut som om alt som ikke interesserer deg, bare kan legge seg i graven.

Lenke til kommentar
Så du mener at alle som ikke leverer noe av interesse bare kan dø? Da spør jeg deg: hvis ikke AMD leverer noe av interesse så kan de også dø? Slik at Intel får hele markedet for seg selv? Er vel kanskje ikke akkurat det samme, men det høres jo ut som om alt som ikke interesserer deg, bare kan legge seg i graven.

 

Om AMD ikke leverer noe av interesse, så har Intel i praksis ett monopol uansett. En konkurrent er verdiløs om den ikke kan presse de andre i det hele tatt. Lucasarts har ikke levert noe interessant på mange år, det er det triste her, ikke at de går konkurs.

 

AtW

Lenke til kommentar
Så du mener at alle som ikke leverer noe av interesse bare kan dø? Da spør jeg deg: hvis ikke AMD leverer noe av interesse så kan de også dø? Slik at Intel får hele markedet for seg selv? Er vel kanskje ikke akkurat det samme, men det høres jo ut som om alt som ikke interesserer deg, bare kan legge seg i graven.
Lucasarts er ikke Lucasarts lengere.
Lenke til kommentar
Ser at alle mener at dette er triste nyheter. Jeg vil si at det er gode.

 

I likhet med alle dere andre som har svart, elsker jeg de tidligere eventyrspillene til lucas arts. Tingen er at enten de går konkurs eller ei, vil de aldri lage et eneste eventyr spill igjen. Dette har de sagt selv. Det eneste de kommer til å lage i fremtiden er indiana jones og star wars spill. Men de nekter også å selge rettighetene til de gamle eventyrspillene. Kanskje de nå blir tvunget til det. Det er lov å håpe.

 

Og uansett om de mot formodning skulle bestemme seg for å lage et eventyrspill igjen, hadde det nok blitt rævva, siden alle de som jobbet med de gamle eventyrspillene sluttet i lucas arts for lenge siden i protest mot selskapets markedsfilosofi...

 

Selv den mest ihuga fansen har forlatt dem. Og det er til pass til dem!

Jeg håper virkelig ikke de blir tvunget til å selge spillisenser. Bedre om spillene blir liggende døde enn at et eller annet spillselskap lager en halvhjerta pengemaskin av dem.

Lenke til kommentar
Jeg håper virkelig ikke de blir tvunget til å selge spillisenser. Bedre om spillene blir liggende døde enn at et eller annet spillselskap lager en halvhjerta pengemaskin av dem.

 

Vel. TTG har jo klart å lage mesterverk av lisensen til Sam & Max. (Mye takket være Steve Purcell, som ikke ville at Sam & Max skulle dø sammen med MI, Grim Fandango og resten av de gode gamle LA klassikerene)

 

Skulle tro at det også var mulig med de andre lisensene, om en da kunne samarbeide med de gamle spillutviklerene/opphavspersonene på samme måten...

Lenke til kommentar
Så du mener at alle som ikke leverer noe av interesse bare kan dø? Da spør jeg deg: hvis ikke AMD leverer noe av interesse så kan de også dø? Slik at Intel får hele markedet for seg selv? Er vel kanskje ikke akkurat det samme, men det høres jo ut som om alt som ikke interesserer deg, bare kan legge seg i graven.
Lucasarts er ikke Lucasarts lengere.

 

Enig. Men det er mange som har opplevd den store Lucasarts èra`n og bruker den som inspirasjon. Foreksempel D. Duck spillene. D. Duck 2 kommer om ikke så altfor lang tid i år. Sjekk denne filmen.

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg har fått spilt noen av LucasArt sine spill, noen gode eksempler som jeg kan prøve?

 

Ellers; Veldig trist at et selskap går under, spesiellt når det har holdt på så lenge. Til slutt sitter vi igjen med EA som styrer alt..

 

http://www.scummvm.org/ - Det er en grej som gjør at man kan spille mange slike flotte gamle adventurespill. Lettvint software å bruke, skapt i utgangspunktet kun for å spille Lucasarts-klassikere (derav navnet, noe du vil skjønne etterhvert).

 

Begynn gjerne med The Secret Of Monkey Island.

 

Håper ikke de tar med seg Monkey Island, Grim Fandango etc. ned i graven hvis det skulle skje. Håper de selger rettighetene videre til noen andre. Men det jeg stusser litt på er hvorfor de ikke utnytter de gode titlene de har? Monkey Island f.eks. Hvis de hadde laget nummer 5, så hadde de jo sikkert tjent masse penger? Er da veldig mange som fortsatt er interissert i den gamle klassikeren, inkludert meg.

 

Savner også en oppfølger til Outlaws. Det venter jeg fortsatt på, selv om jeg er skeptisk til at det noen gang kommer.

 

MI4 gadd jeg aldri å spille, pga. det teite 3D-opplegget. Adventure-spill skal være click'n'play, og det er finnes flotte eksempler på at slikt enda går ann å lage. "Secret Files: Tunguska" gjorde det ganske godt i min bok, og det er et forholdsvis nytt spill.

 

En oppfølger til Outlaws hadde vært herlig. ("Skal det være heftig 3D, eller skal de gå for cel-shading sånn som XIII?" hadde vært fint å kunne diskutere, istedetfor å lese at Lucasarts kaster inn håndkleet.)

Endret av the_ruthless
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...