Gå til innhold

Lucasarts med dødskramper? (Multi)


Anbefalte innlegg

Jeg ser dette som positivt da Lucasarts ikke har utnyttet potensialet som ligger i Star Wars konseptet.

Det er eksterne utviklere som har klart å lage de beste SW-spillene noen sinne (f.eks KOTOR) så at de nå antagelig kommer til å lisensiere ut all utvikling er kun positivt. Potensialet i SW-konseptet er enormt og LA har vært en bremsekloss på det området de senere år dessverre.

 

Glanstiden til LA ligger flere år tilbake. Begynner å bli en stund siden vi så "revolusjonerende" spill som f.eks Outlaws, Rebellion, Dark Force/Jedi Knight- og Monkey Island-seriene...Det er disse spillene de vil bli husket for. Ikke det mølet de har produsert i nyere tid.

Endret av Norm74
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synd at det går dårlig med LucasArts nå om dagen, men de har bare seg selv å klandre. De har i mangel på selvinnsikt inbilt seg at Star Wars er det eneste gode produktet de har.

 

De burde satsa på det de faktisk var gode på; eventyr spill.

 

Håper andre utviklere kan kjøpe rettighetene til Monkey Island osv. hvis det går duken med LucasArts.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Sa ikke Lucas Arts for lenge siden at Monkey Island 5 ikke er under utvikling, men vil uten tvil se dagens lys i fremtiden?

 

Jo, de sa det. Men om de snakker sant, det er en annen sak. :)

Lenke til kommentar

Paradoksalt nok tror jeg faktisk Star Wars på mange måter er grunnen til at LucasArt har havna i denne situasjonen. Tidligere i selskapets historie jobbet de i hovedsak med originale konsepter og var, som artikkelen nevner, ledende på pek og klikk eventyr. Alle som har vokst opp med Guybrush Threepwood & Co. kommer i godt humør bare ved å tenke på disse opplevelsene.

 

Det var selvfølgelig bare et tidsspørsmål før firmaet kastet seg over skattekammeret LucasFilm hadde i forhold til kjente merkenavn. En stund kom det ut gode spill basert på disse: Indiana Jones pek+klikk og flere StarWars simulatorer. Samtidig fortsatte de å lage glitrende eventyrspill med orginalt innhold. Day of the Tentacle, Grim Fandango og Full Throttle skinner fremdeles skarpt på spillhimmelen.

 

Etter som tiden gikk forandret markedet seg og eventyrspill var ikke lenger det hotteste blant spillerene. LucasArt sluttet derfor å lage disse spillene og begynte mer eller mindre å spy ut middelmådige StarWars spill på rekke og rad. Hadde de jobbet hardere med å videreutvikle sjangeren de var suverent best på tror jeg kanskje ting hadde sett annerledes ut.

 

Skulle firmaet gå dukken er det selvfølgelig fordi de ikke har levert varene og, etter min mening, har latt økonomene styre på bekostning av de kreative kreftene. Hvis det er kroken på døra skal jeg ta en gravøl og minnes to av mine første og kjæreste spillminner: The Eidolon og Labyrinth på Commodore 64...

Lenke til kommentar
Paradoksalt nok tror jeg faktisk Star Wars på mange måter er grunnen til at LucasArt har havna i denne situasjonen. Tidligere i selskapets historie jobbet de i hovedsak med originale konsepter og var, som artikkelen nevner, ledende på pek og klikk eventyr. Alle som har vokst opp med Guybrush Threepwood & Co. kommer i godt humør bare ved å tenke på disse opplevelsene.

 

Det var selvfølgelig bare et tidsspørsmål før firmaet kastet seg over skattekammeret LucasFilm hadde i forhold til kjente merkenavn. En stund kom det ut gode spill basert på disse: Indiana Jones pek+klikk og flere StarWars simulatorer. Samtidig fortsatte de å lage glitrende eventyrspill med orginalt innhold. Day of the Tentacle, Grim Fandango og Full Throttle skinner fremdeles skarpt på spillhimmelen.

 

Etter som tiden gikk forandret markedet seg og eventyrspill var ikke lenger det hotteste blant spillerene. LucasArt sluttet derfor å lage disse spillene og begynte mer eller mindre å spy ut middelmådige StarWars spill på rekke og rad. Hadde de jobbet hardere med å videreutvikle sjangeren de var suverent best på tror jeg kanskje ting hadde sett annerledes ut.

 

Skulle firmaet gå dukken er det selvfølgelig fordi de ikke har levert varene og, etter min mening, har latt økonomene styre på bekostning av de kreative kreftene. Hvis det er kroken på døra skal jeg ta en gravøl og minnes to av mine første og kjæreste spillminner: The Eidolon og Labyrinth på Commodore 64...

 

Du tar faktisk ordene ut av munnen på meg. Jeg tenkte å skrve et innlegg og si ganske nøyaktig det du allerede har skrevet.

Jeg får bare si "enig!".

Lenke til kommentar

tilbake til mitt innlegg, tror jeg faktisks det kunne reddet dem også

 

Viss de lager et Monkey island 5 eller maniac mansion 3, er det dessverre en sjanse for at de fucker det opp, ettersom de mest kreative fra den tiden ikke jobber der lenger.

 

Viss de hadde gitt ut et av de spillene (eller begge) og deretter gitt med Monkey island 1,2,4 gjort om til mi3 grafikk. og gjort det samme med maniac mansion og day of the tentacle, så er iallefall dette sterke, GODE spill (kanskje med unntak av mi4? mye på grunn av 3d opplegget etter min mening)

Dette ville skaffet nye fans til seriene, mange går glipp av disse perlene fordi de ikke liker grafikken etc.

Lenke til kommentar

Kanskje like greit. Lucas Arts, som primært har livnært seg på å lage PC-spill opp gjennom alle år, har droppet fansen til fordel for konsoll. Det er svært lenge siden de beste Indiana Jones spillene kom til PC, og nå fortsetter de Star Wars serien på alle formater, men ikke PC. Veldig dårlig gjort.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...