Gå til innhold

PS3 passerer 360 (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kommer vel av at Sony ha lykkes med å bygge opp et sterkt merkevare med Plastation som går langt tilbake. Det har igjen ført til at den jevne kjøper har valg produkt ut fra produktkjennskap som går tilbake til den første Playstation og etterfølgende PS2. Merkevare selger, så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Det var noe jeg ikke helt skjønte.. hvis man ikke vet hvor mange konsoller MS har solgt, hvordan kan man da vite at de har passert de i salgstall? Gikk jeg glipp av noe her, eller er det noe fundamentalt som jeg burde skjønne, men ikke gjør!? :ermm:

 

Flott for Sony i så fall.. Jeg har nå begge konsollene (alle 3, forresten), og liker de alle sammen.. hadde i grunnen vært best med kun 1, men.. :)

Lenke til kommentar

Hmm, dette ser bra ut for meg, kanskje de senker prisene nå :D

X-box har jeg aldri hatt helt troen på, nettop fordi jeg har et gammelt forhold til Playstation. Noen fanboy vil jeg ikke kalle meg, bare en smule tradisjonell.

 

 

Selv har jeg en kompis med både X-box og Playstation 3, og jeg må si at PS3'en er så fantastisk mye mer å gå for i mine øyne.

Og går jeg for en Mac, kan jeg installere linux på ps3, og kose meg med Guild Wars der om jeg vil.

 

 

Hurra for Playstation :D

Lenke til kommentar

Dette er bare tull. Vi snakker innsalg og ikke gjennomsalg. Og når det ikke finnes tall fra MS blir det bare humbug. Sony har MYE å vinne på å spekulere i tall på denne måten.

Når det er sagt er PS3 på mange måter det beste kjøpet nå. 2008 blir, som jeg har sagt mange ganger før, PS3 sitt år, men MS må komme opp med nye saker om de skal klare å hevde seg. Det er nettopp slike ting som driver utviklingen.

 

At flere, bl.a her inne vil at MS legger ned sin Xbox slik at PS og Sony igjen får monopol på denne type maskiner er synd og vitner om et underlig gangsyn.

Lenke til kommentar
At flere, bl.a her inne vil at MS legger ned sin Xbox slik at PS og Sony igjen får monopol på denne type maskiner er synd og vitner om et underlig gangsyn.

 

Helt enig med deg på dette punktet. Konkurranse er sunt. Jeg tipper at min PS3 hadde hatt en høyere pris i dag hadde det ikke vært for at de må konkurrere med Xbox360.

Lenke til kommentar
Man trenge da ikke tall fra MS for å forstå at Sony har rett.

 

"Jeg er lykkelig for å kunne fortelle at vi har solgt flere Playstation 3-maskiner enn Xbox 360-konsoller i Europa."

 

Jeg går ut i fra at også MS har solgt flere xbox enn de har solgt PS3 :p

 

hahaha nice twist ;)

Lenke til kommentar

Fare: Negativt utspill følger:

 

Ifølge Sony har man sendt ut over fem millioner konsoller i Europa, og man har solgt bedre enn 360 siden oktober 2007. Microsoft oppgir imidlertid aldri tall, og det er ukjent hvor mange 360-maskiner Reeves mener at det skal ha blitt solgt.

 

Jippi, vi har solgt 5 millioner enheter. La oss gå ut fra at X360 bare har solgt 4 999 999 enheter så sier vi at vi har tatt over Europa.

 

Ikke vondt ment men dette er typisk Sony svada. De går ut fra de har solgt mer men har ikke snøring om de har solgt mer. Husker i tiden før PS3 release all svadaen som kom fra PR rompa til Sony som viste seg å være totalt feil i etterkant.

 

Jeg skal tro på dette når jeg ser begge tallene for X360 og PS3, med bare et tall foreliggende og en antagelse, ser jeg ikke noe grunn til å tro på dette. Det blir bare antagelser.

Lenke til kommentar
Jeg tipper at min PS3 hadde hatt en høyere pris i dag hadde det ikke vært for at de må konkurrere med Xbox360.

Jeg tipper at PS3 ikke hadde vært lansert engang hvis ikke 360'en hadde vært på markedet. De hadde melket PS2 (som de tjente veldig gode penger på de siste par årene før PS3 kom) i flere år til.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...