Gå til innhold

Test: Lenovo Thinkpad X300


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Likte denne, men prisen var litt høy.

 

Var et par ting på denne som trekker ned en del ja. 3G hadde også vært fint,

men det mest negative :p:

post-22560-1207989276.jpg

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Mener bestemt at X300 kan fås med både GPS og HSDPA selv om det ikke har dukket opp som opsjoner her enda.

 

Det ser ut til at X200, X400 X500 kommer i september, på 14" og 15" er det sikkert mulighet for flere porter og mer batteri :yes:

 

T-serien kommer i ny versjon 3. Juni - T400 og T500.

 

Alt ifølge Gizmodo. http://gizmodo.com/378504/lenovos-entire-n...0-gets-siblings

 

Det var brukeren Jobra1 som først bragte denne informasjonen i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry10939632

 

All grunn til å glede seg for de som deler min oppfatning om at Thinkpads er uovertruffen i forhold til andre laptop'er.

 

Alle kjøpere av konsumentmaskiner burde ha brukt en thinkpad 1 uke før innkjøp av konsumentmaskiner slik at man forsto hvor dårlig kvaliteten er i dette markedet. :!:

Endret av omaha
Lenke til kommentar

Fin maskin, men ALTFOR dyr - Lenovo er overpriset kort og godt. Selv om jobben sikkert hadde betalt toppmodellen for meg så har jeg ikke skamvett nok til å gjøre det når man får bedre maskiner til en LANGT mindre penge. Det eneste som er unikt med X300 er skjermoppløsning og det er IKKE verdt 8-9000,- som man kan spare på tilsvarende konfigurerte maskiner (2 GB RAM, 64 GB SSD etc).

Lenke til kommentar
Alle kjøpere av konsumentmaskiner burde ha brukt en thinkpad 1 uke før innkjøp av konsumentmaskiner slik at man forsto hvor dårlig kvaliteten er i dette markedet. :!:

 

??? Finner ingen på min arbeidsplass som er så veldig fornøyd med Lenovo (og det er ganske mange av dem). Acer og Dell har minst like bra rykte.

Lenke til kommentar

Syntes ikke denne anmeldelsen var så bra skrevet egentlig, den var kanskje en tanke for subjektiv. Hva med å sammenlikne den med laptoper i noelunde samme størrelse, f eks MB Air.

1440x900 er forresten en helt normal skjermstørrelse.

Denne maskinen er altfor dyr til å kunne forsvare prisen, hvorfor benytte en harddiskkomponent til 7000 og la resten være jallakomponenter.

Og hvorfor gjør ikke IBM / Lenovo noe med designet på disse maskinene, jeg hadde en i 1997 og den så akkurat lik ut. Spyr jo nesten bare jeg ser den, SÅ stygg er disse maskinene.

Lenke til kommentar

Sikkert liten, lett og praktisk (om så ein del treigare enn større bærebare), men må den sjå så stygg ut? Det ser ut som den er laga på 90-talet, Thinkpad-logoen ser enda verre ut. Greitt nok, utsjånad er ikkje det viktigaste, men visst ein først skal betale 21500 for ein bærebar kan den i det minste sjå bra ut.

Lenke til kommentar

Design: Jeg synes designet til thinkpad er dritbra. Det ser solid og seriøst ut. Når du slenger opp en thinkpad, viser du at du mener du alvor.

 

Ellers så digger jeg at de har skikkelig byggekvalitet, ikke som jalla-maskinene beregna på hjemmemarked'et.

 

Er godt fornøyd med laptoppen jeg har (Dell lattitude), men denne ser jo dritlekker ut (minus for dårlig prosessorytelse, men det er jo det man har SSH og bråkete monstermaskiner til - sitte å jobbe et fint og stille sted, og ha treskeverk(ene) stående et annet sted).

 

Forøvrig: Har en gammel IBM thinkpad fra tidlig 90-tall, den er minst like liten. Dritlekker maskin, har egentlig veldig lyst til å dra den fram igjen. Dog et minus for 32 MB ram og 30 minutter batteritid (sist jeg brukte den, for ca. 3 år siden...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...