Gå til innhold

Kulturo: Topplista: Sexscener


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Note to self: Se Wild Things.

 

Det er jo forresten en morsom historie rundt Team Americas sexscene. Den var egentlig ikke så "omfattende", men, da de leverte den inn til MPAA for Rating og fikk tilbake "R". Ratingen var på grunnlag av sexscenen, som en gjerne kan forstå, hvis det hadde vært mennesker, men det er jo dokker! Matt og Trey ble de så utrolig irriterte på MPAA at i steden for å kutte deler av den, gjorde de den bare mer pervers.

Endret av Canute
Lenke til kommentar
Elskov, knulling, puling eller humping, kall det hva du vil. Sex på film er i alle fall et omdiskutert tema. Vi kaster litt mer bensin på bålet og kårer de ti beste sex-scenene.

 

Les mer

 

Lesbescenen fra Mulholland Drive er fantastisk. Jeg er ingen lesbesex-entusiast, men filmen skaper et så enormt sterkt inntrykk av spenning mellom de involverte damene.

 

CD

 

Hva med Monster's Ball og Muholland Dr.?

Begge var blant de vurderte men landet rett utenfor igrunn. Utvilsomt to svært bra scener, men vi ville også få litt mer mangfold enn bare mainstream sex-scener som er svært erotiske, for det er så mye annet bra ;)

 

Mulholland drive sexscenen er mainstream? Den var ny. Du må se scenen i sammenheng.

 

CD

Lenke til kommentar

Begge var blant de vurderte men landet rett utenfor igrunn. Utvilsomt to svært bra scener, men vi ville også få litt mer mangfold enn bare mainstream sex-scener som er svært erotiske, for det er så mye annet bra ;)

Mulholland drive sexscenen er mainstream? Den var ny. Du må se scenen i sammenheng.

Litt feilformulert fra min side, det er veldig "mainstream" å ta med den på en slik liste. Jeg synes selv den er helt fantastisk som sex-scene men likefullt ville vi for det første være litt mer alternative i utvalget og ikke bare gå for nettopp de som er svært erotiske og bra. Det er ikke det at selve filmen og scenen i seg selv er så veldig mainstream, det er bare at den faller i noe samme kategori som mange mange andre sex-scener, og siden listen ikke skulle bære preg av å kun bestå av alle disse scenene måtte noen prioriteres bort.

Så god scene, men måtte dessverre vike denne gang :)

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men hvordan er det kulturo.no finner det for godt å definere sex? Jeg (dum som jeg er) ville lagt det innenfor rammene av det som skjer mellom to (eller flere) kåte, samtykkende mennesker når de blander kroppsvæsker. Noe som vil tilsi at "American Pie", "The Wall", "Team America: World Police" og "Irreversible" faller bort. Av alt som er festet til film hva virkelig utmerkede sexscener anngår, syns jeg kulturos forsøk på å lage en toppliste står til stryk.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men hvordan er det kulturo.no finner det for godt å definere sex? Jeg (dum som jeg er) ville lagt det innenfor rammene av det som skjer mellom to (eller flere) kåte, samtykkende mennesker når de blander kroppsvæsker. Noe som vil tilsi at "American Pie", "The Wall", "Team America: World Police" og "Irreversible" faller bort. Av alt som er festet til film hva virkelig utmerkede sexscener anngår, syns jeg kulturos forsøk på å lage en toppliste står til stryk.

Så du mener helt ærlig at scenene fra de fire filmene du nevner ikke kan karakteriseres som sex-scener? I så fall må vi nesten enes om å være uenige, for det er klokkeklare sex-scener i mine øyne og flere andres (skal ikke uttale meg på vegne av andre enn de jeg vet vil være totalt enig med meg).

Men om du er ute etter scener som er opphissende så faller selvsagt de fire eksemplene bort. Jeg er med på at "The Wall" er noe tynn her siden det er hint mot seksualitet da blomster må sies å være svært lite menneskelige i motsetning til f.eks dukker som tross alt representerer mer opplagt det menneskelige.

Lenke til kommentar
Så du mener helt ærlig at scenene fra de fire filmene du nevner ikke kan karakteriseres som sex-scener? I så fall må vi nesten enes om å være uenige, for det er klokkeklare sex-scener i mine øyne og flere andres (skal ikke uttale meg på vegne av andre enn de jeg vet vil være totalt enig med meg).

Men om du er ute etter scener som er opphissende så faller selvsagt de fire eksemplene bort. Jeg er med på at "The Wall" er noe tynn her siden det er hint mot seksualitet da blomster må sies å være svært lite menneskelige i motsetning til f.eks dukker som tross alt representerer mer opplagt det menneskelige.

Jepp, her må vi nok fortsette å være uenige. Ja, jeg krever at sexscener faktisk inneholder mennesker, jeg NEKTER å samstille brutal voldtekt med sex, og sluttscenen i "American Pie" er mye mer humoristisk enn selve kake-scenen IMHO. Scener som burde hatt en plass på lista, Hayeks og Banderas dampende scene i Desperado (kommer klart opp mot scenen i "Wild Things"), Pitts og Jolies kjøkkenscene i Mr and Mrs Smith (tross en middels film, en god scene), og for humorens del, Woody Harrelson og Naomi Harris' scene i After the sunset og parodiene i Young Frankenstein. Jeg syns fremdeles kulturos liste er svært tynn.

Lenke til kommentar

Fyr har sex med en pai og havner på listen? Det er nesten så jeg lurer på hvor gammel han / hun som lagde listen er, eller om han / hun ser film i det hele tatt. Jeg er ikke enig i en eneste av disse filmene, kanskje med unntak av Eyes Wide Shut. Hvor er for eksempel Basic Instinct? 9 !/2 Weeks? Bound? Bare for å nevne noen.

Lenke til kommentar
jeg NEKTER å samstille brutal voldtekt med sex

 

Her er jeg faktisk helt enig, jeg finner det helt absurd at den horrible voldtekten fra Irréversible er på en liste over "beste" sex-scener. Sex i denne sammenheng burde være minimum mellom to samtykkende personer.

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke hvor enn mye moralen deres prøver å benekte sannheten, men språkets definisjon på sex er bl.a:

sex subst.

(hverdagslig) sex, seksuell omgang, samleie

Penis-i-anus = Seksuell omgang og samleie (frivillig eller ufrivillig er irrelevant)

 

Det er ingenting som sier at en god sexscene må være erotisk og dampende mellom to hotties. Kulturo skriver at lista baserer seg bl.a. på scener som har vært "spesielt kontroversielle", "basert på [deres] filmatiske kvaliteter" og "integrert og nødvendig del av historien". Sex er ikke alltid gøy (faktisk er følgene av sex katastrofalt for en vesentlig del av jordas befolkning, jfr HIV- og AIDS-epidemiene + alle voldtektene), og at en toppliste reflekterer verden på denne måten er både interessant og viktig.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...