Gå til innhold

Logitech Wave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv hatt et slikt tastatur (riktignok den trådløse utgaven, men de er make) siden jul, og må si meg meget fornøyd. Selv om tastene er litt annerledes fra "normale" keyboard er det ikke så mye at det blir uvant, så for meg trengtes det nesten ingen tilvenning. også godt med fullt programmerbare funksjonstaster (mine starter bl.a. firefox, media player classic, skype og fraps). Eneste jeg savner fra mitt gamle logitech navigator SE keyboard er scrollehjulet på venstresiden av keyboardet, som var greit å ha når jeg spiste skiver med høyrehånden.

 

Men at det ikke passer for gamere er jeg meget uenig i, Har aldri hatt noen problemer med dette keyboardet i spill. tvert i mot vil jeg si at et ergonomisk keyboard er bedre enn et vanlig utformet et. så hvorfor dere mener dette skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Det nevnes en merkelig tilknytning til Microsoft. Betyr det at Logitech ikke gidder å levere en Linux-driver for spesialtastene?

 

Ikke at det passer for meg uansett når det mangler både volum-hjul og scrolle-hjul, samt har en ustandard layout og høye taster.

 

nå har jeg ikke lest artikkelen, men om tastaturet er designet på rette måten så trenger en ikke driver for å få tilgang til dem i linux...

 

fyr opp xev i ett terminalvindu, trykk på tastene, og se hva for trafikk som dukker opp...

 

funker fint for alt utenom to taster på ett creative tastatur jeg bruker for tiden...

Lenke til kommentar

Fint tastatur - men hvorfor må Logitech på død og liv bruke de feilsnudde navigasjonsknappene (ins/del/home/end/pgup/pgdn) med overdimensjonert delete knapp? Liker Logitech, men må kjøpe tastatur fra Microsoft hvis jeg skal kunne jobbe nogenlunde effektivt. Nå er jo tastatur et av Microsoft sine bedre produkter (selv til linux), så er vel ikke det store tapet :)

Lenke til kommentar

Når det angår toolbaren, så skulle jeg installere backup software fra min fars eksterne WD HDD. Under installasjon så fikk jeg med google toolbar. Jeg ser bare ikke poenget? Det får være grenser for hvor langt disse bedriftene kan gå når det kommer til markedsføring.

 

Tastaturet har jeg lite positivt å si om. Jeg har prøvd slik layout før, og jeg fikser ikke tilvenningen. Men som sagt, det går mye i smak og behag når det kommer til mus og tastatur.

Lenke til kommentar
Fint tastatur - men hvorfor må Logitech på død og liv bruke de feilsnudde navigasjonsknappene (ins/del/home/end/pgup/pgdn) med overdimensjonert delete knapp? Liker Logitech, men må kjøpe tastatur fra Microsoft hvis jeg skal kunne jobbe nogenlunde effektivt. Nå er jo tastatur et av Microsoft sine bedre produkter (selv til linux), så er vel ikke det store tapet :)

 

dessverre har flere og flere MS tastatur det oppsettet også...

Lenke til kommentar
Noen MS-symboler på tastene er jo ikke unaturlig siden de aller fleste bruker MS-programvare og kjenner symbolene. Man velger jo selv hvilke programmer man ønsker å starte med de ulike spesialtastene. Det plager ikke meg om jeg må trykke på IE-symbolet for å starte Firefox.

 

Jeg ser poenget ditt, majoriteten bruker vel MS produkter, dog hadde jeg vel ønsket at de hadde benyttet mer generiske symboler. :)

 

Når det er sagt, så betyr det lite for totalinntrykket mitt av Logitech Wave.

Lenke til kommentar

Har hatt trådversjonen av Wave i ca et halvt år nå, og kan ikke si meg annet enn fornøyd, utforming er bra, og det er behagelig å sitte og skrive på over lengre tid.

Hurtigtastene fungerer også meget bra.

 

Men jeg er enig i at installasjonsrutinene kunne vært bedre, Yahoo toolbar er det nok mange som innstallerer hvis de ikke følger skikkelig med.

 

Eneste som jeg kunne drømt om var at "paddingen" for håndleddene var mykere, men da er jeg pirkete, den som sitter på er akkurat passe hard for å gi god støtte uten at den føles hard og "billig" ut. (Selv om den helt sikkert er det)

Lenke til kommentar
diNovo Desktop/Notebook! <3 Beste tastatur jeg noen gang har hatt. Har skiftet ut alle tastaturene i huset, og i tillegg slitt ut 2 av dem på den stasjonære jeg bruker mest. Håper de aldri, aldri forandrer designet.

 

/espenah

 

Hva er bedre med det enn det vanlige diNovo Media Desktop Laser? Eller det rimelige Ultraflat Keyboard?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...