Gå til innhold

Intel E8000 blir dyrere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen i korte trekk fortelle meg forskjellen på E6000 og E8000 serien?

Hvis du enda ikke har fått det med deg, så er E6000-serien 65nm CPUer (gammel serie), mens E8000-serien er 45nm CPU (ny serie).

 

Jeg for min del har allerede bestilt en E8400, så jeg trenger ikke bekymre meg for eventuelle prisøkninger.

Lenke til kommentar
Ja for jeg gadd nok og betale 20% MER for en gammel CPU. Sjakktrekk Intel, går heller for AMD når de er så sleasy

Men tenk deg hvis du var mannen bak sjefsstolen til Intel, og du ser at de nye prosessorene selger som varmt brød, hadde ikke du da blitt fristet til å høye prisene litt også da? :p

 

Kan jo godt hende at det er nettbutikkene som høyer prisene også da.

Lenke til kommentar

Kjøpte E8400 for ca. 2 uker siden, men har vært på fjellet en ukes tid så den ligger fortsatt i esken. Dette ante meg litt så jeg var tidlig ute med kjøpet. Kjøpte så fort prisvarsleren sa ifra om lagerbeholdning som tilsvarte kun noen få timer etter at første butikk hadde den på lager.

Lenke til kommentar
Vil en kunne bruke disse 45nm prosessorene på intel 975X brikkesettet?

 

Har et MSI 975X Platinum PowerUp Edition liggende i reserve i tilfelle noen av de to andre kortene skulle ryke.

Nei, dessverre. 975X støtter kun 65nm CPU og 1066 MHz FSB. Husk at 975X er et ganske gammelt chipset egentlig ment for Pentium D prosessorer, men det kunne også brukes på de første Core2 prosessorene.

Lenke til kommentar
Hvis distibutører setter opp prisen så er det vel noe merkelig?

Men men, får bestille nå som prisene er lave fortsatt :p

 

Det er noe som heter tilbud og etterspørsel. Klart alle fornuftige distributører setter opp prisen dersom etterspørselen er større enn tilbudet. Selv om de setter opp prisen til samme som E6850 vil f.eks E8400 være realtivt sett rimeligere.

 

Ja for jeg gadd nok og betale 20% MER for en gammel CPU. Sjakktrekk Intel, går heller for AMD når de er så sleasy

Men tenk deg hvis du var mannen bak sjefsstolen til Intel, og du ser at de nye prosessorene selger som varmt brød, hadde ikke du da blitt fristet til å høye prisene litt også da? :p

 

Kan jo godt hende at det er nettbutikkene som høyer prisene også da.

 

Og Intel har ikke endret prisen på E8xxx serien. Artikkelen sier klart at det er enkelte distributører som har satt opp prisen. Dette er også Taiwanske kilder som opplyser, og jeg kan neppe tenke meg annet enn dette gjelder Asia. Men at Norek, Hattelco med flere setter opp prisen også i Norge synes jeg bare er naturlig gitt tilbud/etterspørsel.

 

E8xxx selger nok heller ikke som varmt hvetebrød (den selger garantert bra), problemet er heller at tilgangen er lav grunnet lav produksjonskapasitet. Dette gjentar seg hver eneste gang når det kommer nye produkter som er relativt attraktive, jf C2D da den kom, 8800 GT, 8800 GTS osv ( og PS3, Wii, Xbox, PS2 blant spillkonsoller).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...