Gå til innhold

Slik blir fremtidens Firefox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette skjønte jeg ikke. Er ikke dette det samme som å bruke hurtigtasten for Kjør-dialogen i Windows, eller trykke Alt+F2 i Ubuntu, bortsett fra at programmet ikke må startes opp. I så fall er jo Alt+Tab like greit?

 

Hvis jeg har misforstått konseptet eller lest artikkelen for dårlig, er det fint om noen oppklarer... :)

Lenke til kommentar

disse programmene kan gjerne gjør mer den bare å starte andre programmer, men ja, om path er korrekt satt opp så vil run/kjør vinduet gjøre mye av det samme.

 

for dere der ute som bruker kde, sjekk ut katapult, samme greia.

 

jeg undres virkerlig på hva dette kan tilføre firefox som ikke ctrl+t, ctrl+l og skriving av url ikke kan gi...

Lenke til kommentar
Tidenes mest villendene tittel på artikkelen. Jeg antok det skulle være dagens artikkel hvor antall timer til den hellige 3.0 av Firefox skulle komme. Det jeg fikk var nærmest en reklame for en "kunstnerisk" utgave av Quicksilver, Launchy eller colibri.

Jeg syns forresten hotkey-en var ganske latterlig. Caps Lock?

 

Føler meg ganske forvirret selv :p

Forventet en skikkelig saftig artikkel om FireFox 3.0, eller kanskje til og med 4.0 eller noe sånt

Lenke til kommentar

Alt for tungvint.

Dersom du eksempelvis ønsker å starte Firefox, trykker du på CapsLock og skriver "open Firefox". Du trenger altså ikke å forlate programvinduet du jobber i akkurat da.

Du treng vel ikkje forlate vindauga? Bruke programmert hurtigtast eller åpne programmet via hurtigstartmenyen. Poenget her må være at du skal sleppe å bruke musa, åpnar du eit program vil vel det uansett bli det aktive programmet på maskina?

Lenke til kommentar

@Tordenflesk:

Enig i at dette var misvisende tittel. Har jo egentlig ikke mer med Fx å gjøre en at de tenker å bygge inn Enso funksjonalitet. Og Enso funksjonalitet er jo i realiteten en annen måte å utføre navigasjon og funksjoner på PC-en på.

 

Personlig må jeg si konseptet virker svært interessant, og faktisk kan ha noe for seg, ikke minst gjennom at man kan ha tilgjengelig funksjoner på tvers av alle applikasjoner som brukes helt identisk. Kalkulator, stavekontroll med mer.

 

Og det gir faktisk i mange tilfeller langt raskere tilgang til å åpne programmer enn å lete fram i menyer. Og man kan konfigurere den til å åpne det meste på en rask måte. Men det trenger nok tilvenning, og litt annen måte å tenke på, og utvikling

 

Man trenger heller ikke bruke CAPS-LOCK. Enso kan konfigureres til å bruke andre hurtigknapper.

 

@atomtissetasen:

Kanskje du bør lese litt nærmere. Enso fungerer ikke i et program, det fungerer i alle - også Opera. Så du kan installer og ha full nytte av Enso selv om man bruker IE eller Opera.

 

 

Og de som sier at det er "reinvention" av run, hvorfor ikke laste ned og prøve. Du vil fort oppdage at det er langt mere.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Og de som sier at det er "reinvention" av run, hvorfor ikke laste ned og prøve. Du vil fort oppdage at det er langt mere.
Nettopp.

Kan 'Run' åpne bokmerker fra IE og firefox?

Kan 'Run' stoppe services på en enkel måte?

Kan 'Run' Åpne youtube bare ved å skrive youtube?

Kan 'Run' legge til tekst i tekst-filer?

Kan 'Run' fungere som en 'on-the-fly' kalkis?

Nope.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Og de som sier at det er "reinvention" av run, hvorfor ikke laste ned og prøve. Du vil fort oppdage at det er langt mere.
Nettopp.

Kan 'Run' åpne bokmerker fra IE og firefox?

Kan 'Run' stoppe services på en enkel måte?

Kan 'Run' Åpne youtube bare ved å skrive youtube?

Kan 'Run' legge til tekst i tekst-filer?

Kan 'Run' fungere som en 'on-the-fly' kalkis?

Nope.

run kan åpne bokmerker fra firefox og IE hvis du legger til søkestien der de ligger, og kanskje evt. også setter et standard program for dem. (ganske sikker)

om run kan stoppe tjenester på en enkel måte vet jeg ikke.

run kan åpne youtube bare ved å skrive www.youtube.com (akkurat testet)

om run kan legge til tekst i tekstfiler vet jeg ikke, men hvis det er et cli program som tar slike argumenter inne i windows, så går det sikkert helt fint.

om run kan fungere som en kalkulator, kanskje ikke. jeg prøvde å legge til noen tall bak "calc", uten at noe skjedde...

 

run er ikke så forferdelig elendig, selv om dette programmet kanskje er litt bedre.

 

Er det ikke mye stress å skrive "open FF" hver gang du skal åpne det? Linkeknappen min er aldri langt unna musepekeren..

 

Ergonomisk sett bør du bevege hånda over på musa minst mulig. Således er det greit med hurtigtaster...

jeg har win+o for å åpne opera i archlinux, det må da være enda bedre, ikkesant?

mye bedre å kunne sette opp slike ting selv enn en hel kommando.

(jeg har prøvd liknende i xp uten å få det til å fungere stabilt.)

Lenke til kommentar
Og de som sier at det er "reinvention" av run, hvorfor ikke laste ned og prøve. Du vil fort oppdage at det er langt mere.
Nettopp.

Kan 'Run' åpne bokmerker fra IE og firefox?

Kan 'Run' stoppe services på en enkel måte?

Kan 'Run' Åpne youtube bare ved å skrive youtube?

Kan 'Run' legge til tekst i tekst-filer?

Kan 'Run' fungere som en 'on-the-fly' kalkis?

Nope.

run kan åpne bokmerker fra firefox og IE hvis du legger til søkestien der de ligger, og kanskje evt. også setter et standard program for dem. (ganske sikker)

om run kan stoppe tjenester på en enkel måte vet jeg ikke.

run kan åpne youtube bare ved å skrive www.youtube.com (akkurat testet)

om run kan legge til tekst i tekstfiler vet jeg ikke, men hvis det er et cli program som tar slike argumenter inne i windows, så går det sikkert helt fint.

om run kan fungere som en kalkulator, kanskje ikke. jeg prøvde å legge til noen tall bak "calc", uten at noe skjedde...

 

hmm, tror en kan bruke net kommandoen til å styre servicer. og cat "tekst" > fil kan kanskje funke...

 

jepp, dette er kommandolinje kommandoer. men så kan en jo spør seg om ikke en kommandolinje faktisk gjør samme nytten, utenom at den ikke ser like stilig ut under bruk da...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...