Gå til innhold

Risikerer fengsel for Live-trusler (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, syns ikke dette er noe å spøke om. i alle fall ikke i USA, hvor skyte episoder på skoler er ett reelt problem. Akkurat som at man ikke skal begynne å vitse om nazisme til tyskere. Det er ett følsomt emne, syns det er greit at man vurderer saker som kommer opp selv om dette muligens ikke var noen alvorlig trussel i bildet denne gangen.

Lenke til kommentar

Fortjent. Etter Columbine- og Virginia Tech-massacre er skolemasskarer blitt et følsomt tema i USA. Skulle bare mangle at trussler om nettopp slike handlinger taes på alvor. For alt man vet kunne denne 19-åringen faktisk ha planer om en skolemassakre. Og da er det ikke snakk om mer enn en aldri så liten utløsende faktor som skal til. Så arresten og boten var på sin plass. Man spøker ikke med drapstrusler, uansett hvor hissig man måtte bli.

 

Synes generelt sett det er for mange drittunger på live. Jeg sier ikke dette for å fornærme dem som spiller Xbox-spill over Live. Men når jeg spilte Xbox hos kamerater og Xbox 360 hos meg selv, opplevde jeg alt for mange småunger og undommer som oppførte seg meget barnslig. Spesielt var det populært å slenge dritt over mikrofonen, som "Fucking noob, gay noob, stupid motherfucker, etc.". Når man er nybegynner i ett spill, har spilt litt singleplayer, og føler seg klar til å ta de første små stegene inn i online-delen av spillet. Da er det ikke særlig hyggelig å bli skjelt ut av små drittunger som sitter og spiller døgnet rundt. Selvfølgelig er det bare til å ignorere det, men det ødelegger for stemningen uansett. Synes godt det kunne vært en record-funksjon i Live, som man kunne recorde andres tale, for så å rapportere dem til Microsoft for banning, stygt språk og drittslenging.

Lenke til kommentar
Synes godt det kunne vært en record-funksjon i Live, som man kunne recorde andres tale, for så å rapportere dem til Microsoft for banning, stygt språk og drittslenging.

 

Hva med aldersgrense for å i det hele tatt bruke Xbox Live? Kjenner meg litt igjen, spiller CS 1.6 over nettet av og til, men muter all tale med console. Men nå senere ettersom CSS har tatt mer av, føler jeg at CS 1.6 communitiet har blitt vennligere igjen.

 

Ble litt offtopic dette

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hva hjelper det med aldersgrense? Denne karen var jo 19 år, så man finner jo slike folk i alle aldre.

 

Dessuten vil mindreårige uansett komme seg inn på Live på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
(...)Synes godt det kunne vært en record-funksjon i Live, som man kunne recorde andres tale, for så å rapportere dem til Microsoft for banning, stygt språk og drittslenging.

 

Det finnes en funksjon som lar deg rapportere/flagge folk for banning og annet uønsket oppførsel. Pluss det "reputation"-greiene. Men jeg er enig, det burde vært en record-funksjon slik at oppførselen kunne fått konsekvenser med en gang.

 

Ser for meg "three strikes and you're out" med inndragelse av abbonementet :ph34r:

Lenke til kommentar
Men jeg er enig, det burde vært en record-funksjon slik at oppførselen kunne fått konsekvenser med en gang.

Det ville vel vært et brudd på personvernslovverket i en god del land?

Mja? Dersom det står i en disclamer at samtaler via Live (en privateid online-tjeneste) kan bli tatt opp av andre personer og sendes som bevis på dårlig oppførsel, ser jeg ikke hvordan det er et brudd på personvernloven. Det er snakk om at personer som bryter vilkårene til tjenesten lettere skal kunne bli utesteng fra den private tjenesten! Det blir jo litt som rapporteringssystemet vi har her på forumet. Systemet fungerer ved at det er en rapporteringsknapp under hvert innlegg. Når noen begår et regelbrudd kan andre brukere rapportere innlegget til regelbryteren, og dermed kan moderatorer sette igang passende tiltak. Et av disse er permanent utestengelse dersom brukeren f. eks har begått et seriøst overtramp av retningslinjene.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

En disclaimer kan ikke gjøre ting som bryter etablerte lover og regler i land. De kan kun legge til ekstraordinære regler for oppførsel og slikt.

 

Lover land har inført > regler for en privat tjeneste. Selv om en bedrift gjør det lovlig med seksuell trakasering tror jeg ikke en rettsal vil bry seg mye om det hvis det skulle komme så langt...

Lenke til kommentar

Dette var nå da strengt tatt totalt unødvendig av politiet det de gjorde, å ta han ut av skolen påført håndhjern. Jeg mener det må da være andre måter politiet kan gjøre det på, som f.eks å ta vedkommende til side stilt og rolig og ta seg en liten samtale med personen. Er da vittig noe som og heter å unødvendig skremme "publikum", noe jeg mener envær politimann burde forsøke å gjøre så fremst det lar seg gjøre.

 

USA er idiotiens land synes jeg. De henter unger ut av klasserommet fordi de kom med noen ord i irritasjon når de satt og spilte, men å gjøre noe med våpenloven det gjør de ikke. Det har heller aldri blitt koblet en skyting på en skole til dataspilling så jeg ser ikke den reelle trusselen i det heller.

 

De burde først og fremst faktisk gjøre noe med den forbandete våpenloven sin. Synes det kom et fortreffelig godt poeng ut av dette i The Simpsons. Homer er tidlig straffedømt flere ganger og har vært innlagt på mentalsykehus. Dette begrenser hans tilgang til våpen til lette våpen og at han får kun eie 2 våpen. Poenget er bedre når det kommer frem i dialog men synes Groening har fått et fortreffelig godt poeng angående USA's våpenlov.

Lenke til kommentar
De burde først og fremst faktisk gjøre noe med den forbandete våpenloven sin. Synes det kom et fortreffelig godt poeng ut av dette i The Simpsons. Homer er tidlig straffedømt flere ganger og har vært innlagt på mentalsykehus. Dette begrenser hans tilgang til våpen til lette våpen og at han får kun eie 2 våpen. Poenget er bedre når det kommer frem i dialog men synes Groening har fått et fortreffelig godt poeng angående USA's våpenlov.

 

Hehe, det er mange land som har ein høgere våpen tetthet enn USA. Norge er ein av dei.

 

Problemet er i hovedsak relatert til kor mange som bur i USA, sjansen for ein "skole massakre" er veldig liten, men med så stor befolkning så vil det skje. Samme ser du med massemordere, til høgere befolkningen er, til meir av dei vil du ha.

 

Med andre ord, det er bare eit tidspørsmål før me vil ha ein skole massakre i Norge og. Det kan være om 5 år eller om 50år, men den vil komme ein gang.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...