Gå til innhold

Risikerer fengsel for Live-trusler (X360)


Anbefalte innlegg

Men jeg er enig, det burde vært en record-funksjon slik at oppførselen kunne fått konsekvenser med en gang.

Det ville vel vært et brudd på personvernslovverket i en god del land?

Mja? Dersom det står i en disclamer at samtaler via Live (en privateid online-tjeneste) kan bli tatt opp av andre personer og sendes som bevis på dårlig oppførsel, ser jeg ikke hvordan det er et brudd på personvernloven.

Fordi det er det? En stats lover er ufravikelige. En "disclaimer" har ingenting å si i det hele tatt. En "disclaimer" er bare gyldig dersom den holder seg innenfor loven.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, det er mange land som har ein høgere våpen tetthet enn USA. Norge er ein av dei.

 

Problemet er i hovedsak relatert til kor mange som bur i USA, sjansen for ein "skole massakre" er veldig liten, men med så stor befolkning så vil det skje. Samme ser du med massemordere, til høgere befolkningen er, til meir av dei vil du ha.

 

Hvor tar du dette fra? USA er det landet med desidert flest våpen i verden. Ingen andre land er i nærheten. I USA er det nå anslagsvis 90 våpen pr 100 mennesker, og de eier nesten 1/3 av verdens håndvåpen (link).

 

Jeg mener ditt poeng med befolkningsmasse er svært lite gjennomtenkt. Det har vært over dobbelt så mange skolemassakrer i USA enn i resten av verden til sammen. Det vil si at ca 5% av befolkningen står for ca 70% av skolemassakrene. Ikke så mye mer å si om den saken. Sjekk litt fakta før du kommer med såpass alvorlige og bastante konklusjoner.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er en stats lover ufravikelige. Men en slik record-funksjon ville jo ikke falle under beskrivelsen ulovlig overvåking? Kanskje den ville det, jeg vet ikke. Men i teorien er hvertfall dette en record-funksjon som ikke ville blitt brukt til å ta opp og spre sensitiv informasjon. Derimot ville den blitt brukt til å ta opp banning og drittpreik for å utestenge noen fra en tjeneste. Ser ikke hvordan dette skiller seg så mye fra rapport-funksjoner på fora.

Lenke til kommentar

Det er ikke ulovlig overvåkning hvis det står klart om dette i disclaimeren du skriver under. I hovedsak er overvåkning ulovlig hvis den som blir overvåket ikke er klar over dette eller ikke gir sitt samtykke. Når du skriver under en disclaimer, så skriver du under på at du har lest den og godtatt de vilkårene som er beskrevet. Det skal være temmelig ville vilkår før denne disclaimeren blir ulovlig.

Lenke til kommentar
Det er ikke ulovlig overvåkning hvis det står klart om dette i disclaimeren du skriver under. I hovedsak er overvåkning ulovlig hvis den som blir overvåket ikke er klar over dette eller ikke gir sitt samtykke. Når du skriver under en disclaimer, så skriver du under på at du har lest den og godtatt de vilkårene som er beskrevet. Det skal være temmelig ville vilkår før denne disclaimeren blir ulovlig.

Husk at det må nødvendigvis være tilfelle i absolutt alle land hvor dette er tilgjengelig, ikke bare Norge.

Lenke til kommentar

Jeg skulle heller blitt drept på en skoleskyteepisode istedet for at alt og alle blir overvåket konstant. Jeg forstår virkelig ikke hvordan dere kan mene enkelte av de tingene dere sier. Det er uansett ikke som om at skoleskytinger er noe større problem i USA enn alle de andre problemene de har der. Jeg vil tro det er mye mer sannsynlig at noen dreper hele familen sin, men om jeg hadde kommet med slike trusler så har jeg god tro på at politiet i amerika ikke hadde tatt det like seriøst som om jeg hadde sagt at jeg skulle gå på ei skole og skyte noen, eller om jeg hadde sagt at jeg skulle kapret et fly og flyge det i seattle tower. Om denne personen hadde sagt at han skulle voldtatt og drept hver eneste person i nabolaget hans så hadde han ikke risikert fengsel, men siden han kommer med tomme trusler om å skyte folk på ei skole så taes det skikkelig seriøst? Det blir bare feil

Lenke til kommentar

O nei noen sa noe slemt mot meg på internett... vi skylder alt på spill pga måten folk er, har ingen ting med at enkelte individ er forstyrret i fra fødsel av og i måten de oppfatter og tenker på. Eg skal sprenge dere alle, begynner med hw.no sine lokaler (noen så kan guide meg?) seriøst er det noen så tar dette her seriøst? Gjennomsnits amerikaner vet ikke hvor iraq er en gang på kartet, det sier sitt.

 

PS: Tar du at eg skal spreng ting seriøst er det DU så trenger hjelp.

Endret av Unreal_
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...