Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

GDI:

Havok var det ja, men du har også Havok FX.

The company was developing a specialized kit called Havok FX that made use of the GPUs in ATI and NVIDIA videocards for physics simulations.

 

Jeg tenkte mer på hvorfor de ønsker å fjerne GPGPU fra GT200?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting er sikkert, det er en skikkelig markedspolitisk suppe dette med CUDA, CAL/Brooke, PhysX og Havoc.

Jepp, og siden dette er NV tråden kan jeg også fortelle litt en kommende funksjon i CUDA som er kul.

 

Iløpet av juli vil det komme en "alpha" versjon av CUDA som kan kompilere/generere vanlig CPU-kose (SIMD)(SSEx) med støtte for multicore CPU.

 

Poenget med dette er at utviklere skal kunne skive programmene i CUDA, og kompilere de, slik at hvis ikke PC'en har noe grafikkort som støtter CUDA kjøres heller koden på den vanlige CPU'en.

Lenke til kommentar

Som jeg forstod det, så betyr det vel at programmer kjøres helst på GPU, men om GPU ikke støtter CUDA, vil programmet kjøre på CPU.

 

Vet ikke om dere har sett videoen hvor de lar GTX280 og Nehalem rendere en video. GTX280 renderer videoen 4 ganger så kjapt som Nehalemen (mener jeg å huske). Så noe går fortere på GPU :)

Lenke til kommentar

Nvidia får DX10.1 støtte.

http://www.ngohq.com/news/14267-nvidia-off...-q1-2009-a.html

 

A presentation slide we received, but unfortunately cannot share with you in order to protect our source, clearly states that Nvidia will offer DirectX 10.1 support with its next-generation notebook GPUs that are scheduled for a spring 2009 release. DirectX 10.1 is also likely to be offered in the next desktop GPU generation, which should debut either late in Q4 2008 or Q1 2009, with a possible ramp throughout Q1 and Q2 of 2009.

 

You can read the entire article at TG Daily.

On the very high end, it may mean that you should think twice about spending $500 or more on a DX10.0 card. DX10.1 cards may be the better value proposition, if you want to run the latest games and don’t want to buy another $500 card six months from now. Nvidia’s new GPU generation, we hear, will also be 1.5 to 2 times faster than the current technology.
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Frem til den tid kommer de til å støtte flere enkeltfuksjoner på de eksisterende kortene, blandt annet multisample AA resolve (som gav god ytelsesøkning i AC)

 

Som jeg forstod det, så betyr det vel at programmer kjøres helst på GPU, men om GPU ikke støtter CUDA, vil programmet kjøre på CPU

Det stemmer.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Prisen er ikke veldig høy for være en OC GTX 280, men avehngig av pris og ytelse på HD4870X2, kan dette falle ytteligere i næremsete 3-4 ukene. La oss håpe at HD4870X2 blir billig og bra, da kan dette falle enda mer. Ellers er dette en overkokket kort med veldig bra ytelse.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Gleder meg til noen av de webshappene som vet å bruke lokkemat faktisk har kortet inne til rundt 3500kr, jeg tipper nemlig at disse blir utsatt helt fremm til 4870x2 release sån ca, for da kommer alle 280gtx til å ligge rundt der.

 

Blir artig å se når de faktisk har et "billig" 280gtx inne, har ikke skjedd enda.

 

edit

OM dere tenker litt Asus topp på tilbud hmmm mange standard 280gtx inne til 4500 kr hmm hvorfor selger de da ikke stadnard kort til nedsatt pris og lar asus top gå til 4500kr hmm. Rart gitt hehe

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

De selger disse kortene for mindre enn dette i USA alereade, og de er på lager! her kan du se noen eksempler:

 

MSI 280GTX OC for $499 (3500 NOK) - $40 Mmail in rebate, dvs, ca 3200 NOK. På lager.

Asus GTX 280 $499 (3500 NOK) - $30 Mail in rebate, dvs ca 3250 NOK. På lager

Palit GTX 280 $499 (3500 NOK), På lager.

 

Når de selger disse med disse priser alereade (og de er på lager) da er det ingen grunn til å tenke at disse norske priser er lokkemat.

Lenke til kommentar

Nå er det veldig få som bestiller fra USA, jeg forstår fortsatt veldig godt hva du mener. Men uansett hvor mange ganger du linker dette opp får vi fortsatt ikke kjøpt kortet i Norge pr i dag. Du lurer heller ikke på hvorfor de setter Asus top som de ikke har inne ned samtidig som standard kortet ligger på 4500kr?. Det er selvsagt for å fange kjøpere.

 

Grunen til at det er ektra billig fra USA er en ekstrem lav dollar kurs, videre må du betale toll om produktet er over 200kr, det betyr + 25 prosent moms.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Nå er det veldig få som bestiller fra USA, jeg forstår fortsatt veldig godt hva du mener. Men uansett hvor mange ganger du linker dette opp får vi fortsatt ikke kjøpt kortet i Norge pr i dag. Du lurer heller ikke på hvorfor de setter Asus top som de ikke har inne ned samtidig som standard kortet ligger på 4500kr?. Det er selvsagt for å fange kjøpere.

 

Grunen til at det er ektra billig fra USA er en ekstrem lav dollar kurs, videre må du betale toll om produktet er over 200kr, det betyr + 25 prosent moms.

GTX 280 sells for €399 in Europe :p

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...