Gå til innhold

Luftmus fra Logitech


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det så ikke helt ut som en nødvendig vending i pekerenhetsteknologi. Mener strengt tatt at dagens mus er mer enn gode nok.

9058368[/snapback]

 

Er vel enig i at dette er en nyskapende måte å føre musen på, men jeg kan se flere bruksområder.

 

F.eks: Du driver mye med fremføring og prosjekter, greit å ha kun en pekerenhet å forholde seg til i stedenfor to. Kan også være kjekt om underlaget du bruker musen på til tider er ujevnt eller ikke er tilgjengelig. Tog, fly etc. Ellers kan det åpne for nye muligheter innenfor spill slik som vi ser på spillkonsoller. Vil nok møte motstand i endel kretser, men kan også gjøre det bra i andre.

 

Synes musen var stilig av utseendet og artikkelen fikk meg intr.. Så vi får se, må vel testen den før jeg kjøper. Akkurat fått meg en ny Logitech MX, hvilket er helt knall!

Lenke til kommentar
ser ut som den der aldri vil lykkes til spilling, med mindre laseren brukes. når man holder musen i luften, så vil pekeren flytte på seg hver gang du skyter. ikke så bra det.

9058475[/snapback]

 

Jeg tenkte vel mer på spill som ikke er for bare hardcore gamere. Ikke alle som spiller CS eller FS spill. Se på interessen og suksessen for Wiii, nå kommer jo også Xbox med sin variant og PS3 har jo allerede Sixaxis. Det var vel bare et spørsmål om tid før dette kom til PC også.

Lenke til kommentar
Kan tenke meg at denne er fantastisk til HTPC-bruk.

9058426[/snapback]

 

Akkurat det jeg tenkte. Forhåpentligvis glimrende til mediacenter. Men det hadde vært enda bedre om funksjonaliteten kunne blitt implementert i Harmony fjernkontrollene. Kjøper jeg denne musen, vil jeg få nok en "fjernkontroll" i stua.

Lenke til kommentar
ser ut som den der aldri vil lykkes til spilling, med mindre laseren brukes. når man holder musen i luften, så vil pekeren flytte på seg hver gang du skyter. ikke så bra det.

9058475[/snapback]

 

Jeg tenkte vel mer på spill som ikke er for bare hardcore gamere. Ikke alle som spiller CS eller FS spill. Se på interessen og suksessen for Wiii, nå kommer jo også Xbox med sin variant og PS3 har jo allerede Sixaxis. Det var vel bare et spørsmål om tid før dette kom til PC også.

9058489[/snapback]

 

 

vel, det er vel 7-8 år siden MS kom med en slik gyrobasert kontroller i Sidewinder-serien til PC, så det er konsollene som er sent ute.

Lenke til kommentar
Kan tenke meg at denne er fantastisk til HTPC-bruk.

9058426[/snapback]

 

Akkurat det jeg tenkte. Forhåpentligvis glimrende til mediacenter. Men det hadde vært enda bedre om funksjonaliteten kunne blitt implementert i Harmony fjernkontrollene. Kjøper jeg denne musen, vil jeg få nok en "fjernkontroll" i stua.

9058589[/snapback]

 

 

Bruker i dag Gyro-musen som er vist på Linux MCE.. Men bruker den til "Media Portal" Fungerer het fantastisk.. Har nå kastet min "typ" harmony fjernkontroll.. Hva skal man med den liksom.. Hva kan du vel ikke gjøre med en mus når du er i window eller media senter..

Lenke til kommentar

Virker jo helt idiotisk.

Hvis du flytter musa fra ene siden av musmatta til den andre, da har du ikke mer musmatte igjen, og skal du snu deg mer (som i FPS spill), så tar du naturligvis opp musa for å flytte den tilbake til utgangspunket på musmatta, men når du gjør det med denne musa, så snur den seg tilbake til utgangpunket?

Virker jo helt mongo.

Er denne bare til desktopbruk da?

 

 

--Fancy teknologi, men ser ingen nytte for den. Når du tar musa av musmatta så skal den ikke reagere, sånn er det, og sånn kommer det alltid til å være.

Lenke til kommentar
Stilig, likte utformingen på den musa. Dette kan jo bli veldig bra, men hvordan det fungerer på spill i praksis, vil bli avgjørende.

9058414[/snapback]

Jeg tror det kan blir vanskelig og ta musa over overflaten for og dra den tilbake, for så og fortsette samme veien (hvis noen skjønner), for da gjør jo gyroen så den går tilbake :p...

Lenke til kommentar

Helt enig med deg der Shaper! Jeg trur neppe jeg kommer til og klare og spille med denne musa. Genial er den da, men ikke noe nyttig for gamere. :(

 

Kanskje det hadde vært lurt og ha både laser og giro i samma mus? Tenk deg du løper rundt og skyter folk mens du bruker musa som vanlig, men så skal du kaste ett granat, løfter du musa opp og "late kaster" musa bortover. Det hardere du "kaster" musa, det lengre granaten kastes. :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...