Gå til innhold

Microsoft entrer møbelindustrien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant produkt. Husker da Bill Gates viste fram konseptet på en Keynote for ett eller to år siden. Trodde det ville gå lengre før vi ville få se det i realiteten.

 

Nå er vel ikke MS den første med denne teknologien, men kanskje blant de beste til å integrere dette inn i våre hjem med sine produkter.

 

Men jeg er noe skeptisk til selve sambandet mellom alle enheter. Hvor fleksibelt og allsidig det er blant annet. Man får også lite tilbakemeldinger når handlinger er ferdige og slik, kanskje noe som kommer i senere versjoner.

 

Ellers et veldig stilig konsept som jeg vil følge med på framover.

Lenke til kommentar
Hvor mer åpenbar ripoff av Apples multitouch-teknologi går den an å lage? MS kommer garantert til å bli saksøkt for denne. :)

8738789[/snapback]

Dette er ikke helt det samme. Flertrykkskjermer er ikke akkurat noe nytt og Apple er nok langt i fra den første til å drive på med det.

 

Forskjellen med MS sin metode er at det intigreres med enheter og objekter. Å saksøke for at de bruker en flertrykkskjerm er vel noe svakt.

Lenke til kommentar

Hmm, godt at det kommer slikt til kommersielt/privat bruk nå da. Ikke for det om, det vil jo koste littegran for den alminnelige mann uansett til å begynne med (regner jeg med).

 

Sålangt har jeg bare sett dette blitt brukt i olje- og shipping-industrien, og det virker som en veldig grei måte å drøfte planer for oljefelt, osv.

Lenke til kommentar
Hmm, godt at det kommer slikt til kommersielt/privat bruk nå da. Ikke for det om, det vil jo koste littegran for den alminnelige mann uansett til å begynne med (regner jeg med).

8739145[/snapback]

Jeg regner med det blir gratis i starten og selvfølgelig ikke kompatibelt med annet enn Microsofts egne OS. Dermed kaprer de markedsandeler og kunder samtidig som markedet for andre aktører utarmes økonomisk. Når den har blitt populær nok og "standard" så gjøres den vel om til betalprogramvare eller syes inn i MS Windows eller MS Office.

Lenke til kommentar
Dette er veldig spennende ut. Håper jeg får oppleve å ha et slikt bord :-)

Hadde vært utrolig kult å ha slike bord som de har i filmen The Island.

8738862[/snapback]

Jepp, får assosiasjoner med The Island hvor hele kontor pulten var én stor trykkfølsom skjerm. Fikk høy geek faktor følelse når jeg så den; Den vil jeg ha!

 

Den omtalte modellen i artikkelen er ikke trykkfølsom men man må jo starte en plass :)

Endret av Fury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...