Gå til innhold

Microsoft entrer møbelindustrien


Anbefalte innlegg

For å kommentere videre på dette så er vel den største utfordringen for fremtiden å kunne filtrere informasjon mer effektivt. Å lære seg å være selektiv i hva informasjon man oppsøker og vil "leve med". Enkelte er flinkere her enn andre. Det er nok av info-holics i dagens samfunn... må ha med seg alt. Blog, facebook, RSS feeds, SMS, mobil, web favourites... det er rett og slett ikke tid til å gjøre noe fornuftig i livet lengre. :)

 

Et godt eksempel er at med dagens digital kamera så har folk tonnevis av "søppel" liggende som de må ta vare på. Et bilde kan fort bli litt hellig - man må jo ta vare på det. Resultatet er mange gigabyte (om ikke terabyte snart) med bilder man strengt tatt aldri vil se på igjen. Og uendelig mye tid på å katalogisere, sortere, arkivere, etc...

Endret av johncl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

johncl:

hehe når jeg blir gammal og gretten nok så kommer jeg sikkert til å bli modig nok til å legge på telefoner for folk jeg betaler for.

 

Men det kan hende jeg debutterer tidlig med å utbryte "Kan du være vennlig å legge på den telefonen så lenge jeg er din kunde?"

 

Jepps, teknologien har gitt oss mye elektronisk "spam". Selv arbeider jeg stadig med å bli flinkere til å mininmere innvirken på meg som person.

 

- ting jeg ikke rekker å gjøre, får beskjeden "jeg hadde ikke tid", uansett alvorlighetsgrad. (samfunnet er på høygir pga. teknologien og forventer at du også er det)

- informasjon som ikke er viktig for meg slettes øyeblikkelig, både i e-post, sms og papir post(kastes).

- ting som søker å få min oppmerksomhet uten at det er noe jeg oppsøker av egen interesse.

 

Alle forsøker å "voldta" deg med søppel informasjon, derfor må man verne seg.

 

EDIT:

Dog er jeg tidvis en hw.no og andre forum "junkie", og jeg må hele tiden jobbe med meg selv for å ikke forvandles til en elektronisk entitet som glemmer mat, søvn, trening, toalettbesøk og omverden generellt fordi entiteten forsvinner inn i informasjons "himmelen", samt inn i alle de elektroniske gjøremålene som plutselig ble så viktig.

 

EDIT2:

Helt enig i at TV titting er det største tidsløseriet man kan finne på. Med noen unntak.

- Nyheter

- Samfunnsdebatter og politikk

- Kritiske blikk på hva som foregår

- Historie, dokumentarer

- Samt innimellom en god film for å la hjernen hvile litt

 

Men personlig foretrekker jeg å utvide horisonten over en PC fremfor å la tunga henge foran en TV og min samboer er TV titter(kvinnfolk) mens jeg sjelden ser film på den en gang... samt at jeg innimellom forsøker å se nyheter selv om det har lavere prioritet for forstyrrelser enn dårlige såper her i huset :p

 

 

 

Men nå ble dette fryktelig off topic.. beklager folkens!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vel, back on topic, uansett et interessant konsept - og prisen jeg hørte først var feil - det er nærmere $10000 denne saken vil koste. Da er jeg enig at den er kraftig overpriset. Men folk kjøper jo digre bensin/diesel-slukende 4-hjulstrekkere for å kjøre barna til barnehagen så jeg aner ikke lengre hva folk betrakter som akseptabel pris på ting... :)

Lenke til kommentar

De kjøper den digre dyre bilen som de også bruker lite fordi det koster å bruke den og de får mer igjen for den når de selger den. Men samtidig får de gleden av å oppleve en flott bil uten å tape for mye på det ved å bruke den lite.

 

Derimot har ikke jeg råd til 2 biler, og jeg må kjøre 40.000 i året med min bil bare til og fra jobb. Men det var jo også off topic.

 

 

Topic:

Jeg synes kosten på bordet er helt kurrant. Dette vil jo være et bedrift/business produkt og ikke et sluttbrukerprodukt ant de første årene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...