Gå til innhold

Tråden om 1:1 pixelmapping


Anbefalte innlegg

Dersom du har/planlegger å anskaffe HTPC og LCD, vet du hva dette er, dersom ikke kan du lese mer her

 

Her kan du teste om din TV støtter 1:1 pixelmapping

 

 

Tenker å bruke denne tråden til å liste opp skjermer som kan vise 1:1 pixelmapping samt linker til nyttig info om dette emnet.

 

Kom gjerne med info/linker, så oppdaterer jeg underveis.

 

 

Hvilke TV-er støtter 1:1 pixelmapping?

Kun aktuelle modeller og merker tas opp her (de som er kjent at selges i Norge per dags dato). For andre modeller og merker, se linker i bunnen.

 

Det er tatt utgangspunkt i 1:1 pixelmapping med digital tilkobling (DVI eller HDMI)

 

LG

Alle nyere LG-skjermer.

NB: Selv om LG leverer paneler til mange "ukjente billig merker" er det ikke gitt at de støtter 1:1 PM.

 

Fujitsu-Siemens

Myrica VQ-serien (men det ser ut til at FSC gir seg med LCD)

 

Samsung

LE-xxFyy - serien støtter 1:1 PM over HDMI ved firmware ppgradering

LE-xx86BD

LE-xx87BD

M86/87

 

Tatung

Alle modeller større en 32", muligens alle 32" og (V32MCHK bekreftet i denne tråden)

 

Sony

Bravia W og X

 

Sharp

LC-xx XD1E

 

Videoseven

LTV40DA

 

Dell

Dell W3706MC

 

Andersson

Y90HD

 

Hyundai

HLT-37V2FH

 

Mirai

DTL-632V200

DTL-642E500

 

 

NB: JEG PÅTAR MEG IKKE ANSVAR FOR AT INFORMASJONEN OVER STEMMER! LES KILDENE OG VURDER SELV!

 

Kilder og mer info:

http://pixelmapping.wikispaces.com/Full+List

http://hjemmekino.no/database/tv.aspx

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=107#rparams=k=s6286928

 

To do:

Skille mellom VGA og HDMI/DVI 1:1

Frekvenser (lite info her)

Sortere alfabetisk :green:

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Panasonic TH42 PV60 støtter 1:1 mapping over VGA, men ikke i utgangspunktet over HDMI.

 

Pikslene er rektangulære slik at bildet blir strukket i bredden, men dette justeres i avspillerprogrammet - hos meg Mediaportal og Theatertek.

 

EDIT: PV60 er riktignok en plasma, men mange foretrekker tv av den typen også til HTPC bruk. Det er vel noen få butikker som har restlager av denne, avløseren heter PV70.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Min var off topic :-)

 

Tenkte på linkt til hvor man kan kjøpe den (fant den ikke - har sett den andre plasser, men ikke til den prisen).

 

PS: På bildet synes jeg ikke denne ser "pen" ut. Kan du si noe om den rent utseendemessig og PQ?

 

EDIT: Sorry - tenkte på S3 versjonen - den ne var jo pen

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar
Min var off topic :-)

 

Tenkte på linkt til hvor man kan kjøpe den (fant den ikke - har sett den andre plasser, men ikke til den prisen).

 

PS: På bildet synes jeg ikke denne ser "pen" ut. Kan du si noe om den rent utseendemessig og PQ?

 

EDIT: Sorry - tenkte på S3 versjonen - den ne var jo pen

8755585[/snapback]

 

Jeg kjøpte min hos Smart Club på Slependen. Det er min første LCD-TV. Er veldig fornøyd med både utseende og bildekvalitet. VQ40-2, som jeg har, har høyttalere på baksiden, 40-3SU har høyttalere under skjermen.

Har digital kabel fra Lyse.

 

Ser at bl.a Multicom selger dem: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1127171;b:86;pl:1

 

J

Endret av Jester7
Lenke til kommentar

Muligens litt off-topic, men skit la gå.

 

Har en Panasonic 32" LCD, prisguide-link., som jeg mener å ha lest ikke støtter 1:1 pixelmapping. Får iallefall ikke opp alternativet 1366x768 når jeg skal sette oppløsningen på pcen. Det blir 1360x768, koblet med dvi->HDMI.

 

Problemet er jo at den "ødelegger" bildet på videoavspilling. Flimmer og at bildet ikke "fyller" skjermen.

 

Noen ideer? Tror det fins noe programvare som kan gjøre dette bedre enn nvidia-controlpanel, men er helt blank på hva jeg burde søke etter på google f.eks...

 

Tven er forresten helt ok, men anbefales ikke som pc-skjerm nr2 pga overnevnte kluss.

 

Edit: kjører Vista Ultimate, med siste nvidia-software...

Endret av tevil
Lenke til kommentar

Eg mener generellt. Viss man kobler en PC til en HDTV som har støtte for 1:1 pixelmapping via VGA så kan man få en oppløsning opptil 720p på TV'en(Når man bruker VGA kabel)? Eller spiller det ingen rolle hvilken man bruker av DVI/VGA tilkobling med tanke på bildekvalitet..?

 

Edit: har ikkje kjøpt tv enda, men eg vurdere hvilken eg bør kjøpe utifra hva eg finner ut. Ser på LGLC2R. Den koster bare 5999 på Komplett nå.

Endret av InitialC
Lenke til kommentar

På den listen står det at den ikke støtter 1:1 pixelmapping HDMI, men den støtter 1:1 pixelmapping VGA. Det var det eg prøvde å formulere på en snedig måte i sted. Hva blir egentlig forskjellen på en som støtter 1:1 HDMI i motsetning til en som støtter 1:1 VGA?

Endret av InitialC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...