Gå til innhold

TEST: HP LP3065


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir litt rart når dere sammenligner med den gamle versjonen av 30" til Dell, når det har kommet er kommet en bedre og nyere modell fra Dell. Se her

8504948[/snapback]

Den åpenbare grunnen til at skjermen blir samanlikna med den "gamle" dell-skjermen er rett og slett at testar har faktisk testa den.

Å vudrere ein skjem berre på spesifikasjonene utan å ha sett den er vel det me kaller revolverjournalisistikk.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke 13 tusen kroner for denne 30 tommeren er for dyrt, selv om det er masse penger å bruke på en skjerm. For å spille det kommende Crysis spillet i native oppløsning på denne skjermen så må man nok minst ha 2 stk 8800GTX i SLI regner jeg med. Men hvis 1920x1200 oppløsning ser bra nok ut på denne skjermen, så er jo det ett alternativ som ikke krever SLI løsningen.

 

Min neste skjerm blir garantert en 30". :cool:

Lenke til kommentar

Denne HP'en og Dell 3007FPW'en bruker jo samme panel fra LG Philips jo! Har sett en del tester av den nye 3007'en mot HP'en allerede, og alle sier at de er så å si like (hvis man ser bort fra de andre tingene som antall DVI/USB inn- og utganger og kortleser da).

 

Tror at Anandtech, HotHardware og ExtremeTech alle anbefalte HP'en, p.g.a. antall DVI koblinger på den. Hovedargumentet var vel at en multikortleser kan man få for noen vekslepenger, mens (gode) KVM switcher er vanligvis nokså dyre. Er ikke i tvil om hva jeg hadde kjøpt hvis NEC'en min hadde falt nedi en bøtte med syre... ;)

Lenke til kommentar
Denne HP'en og Dell 3007FPW'en bruker jo samme panel fra LG Philips jo! Har sett en del tester av den nye 3007'en mot HP'en allerede, og alle sier at de er så å si like (hvis man ser bort fra de andre tingene som antall DVI/USB inn- og utganger og kortleser da).

 

Tror at Anandtech, HotHardware og ExtremeTech alle anbefalte HP'en, p.g.a. antall DVI koblinger på den. Hovedargumentet var vel at en multikortleser kan man få for noen vekslepenger, mens (gode) KVM switcher er vanligvis nokså dyre. Er ikke i tvil om hva jeg hadde kjøpt hvis NEC'en min hadde falt nedi en bøtte med syre...  ;)

8505807[/snapback]

Det kan nok stemme det du sier om panelet. Det er tross alt ikke så mange 30-tommers paneler på markedet :) Jeg slet faktisk litt med å finne panelinfo på denne skjermen, men jeg lette kanskje ikke godt nok...

 

Når det gjelder anbefaling så er jeg nok helt enig i at HP stiller sterkt med 3 x DVI, men det viser seg jo gang på gang at panelet alene ikke er avgjørende for bildekvaliteten :)

Lenke til kommentar
Jeg forventer HDMI-tilkobling på en slik skjerm. Fjern en DVI-tilkobling, og på med HDMI.

8506710[/snapback]

 

Da vet du tydeligvis ikke forskjellen på hdmi, dvi og hdcp :p

 

Singel-link hdmi er dobbel-link dvi + 9kanals lyd, og derfor er hdmi i seg selv irrelevant ved denne oppløsningen. HDCP kan man få både med dvi og hdmi, så derfor er det ikke noe poeng med hdmi i seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...