Gå til innhold

Dell PC-er med XP likevel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjekt med en leverandør som har et slikt forum for tilbakemeldinger fra kundene, og som faktisk tar kundenes ønsker til etterretning, istedet for å la det gå prestisje i tidligere avgjørelser. :thumbup:

 

De har flere eksempler fra den korte tiden IdeaStorm har eksistert: Motherboard-oppgradering for XPS (gamingmaskinene) så folk slipper å kjøpe nye hver gang, hjemme-maskiner med Linux forhåndsinstallert, mulighet for å slippe å installere all den bundlete programvaren man ikke ønsker, og så videre...

 

Microsoft har nok presset produsentene til å fase ut XP, det er godt at det finnes noen som er store nok til å kunne si nei. Sikkert ikke så lett for alle de små PC-produsentene.

 

Geir :)

 

Edit: Mente "fase ut XP", ikke Vista...

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Kjekt med en leverandør som har et slikt forum for tilbakemeldinger fra kundene, og som faktisk tar kundenes ønsker til etterretning, istedet for å la det gå prestisje i tidligere avgjørelser. :thumbup:

 

De har flere eksempler fra den korte tiden IdeaStorm har eksistert: Motherboard-oppgradering for XPS (gamingmaskinene) så folk slipper å kjøpe nye hver gang, hjemme-maskiner med Linux forhåndsinstallert, mulighet for å slippe å installere all den bundlete programvaren man ikke ønsker, og så videre...

 

Microsoft har nok presset produsentene til å fase ut Vista, det er godt at det finnes noen som er store nok til å kunne si nei. Sikkert ikke så lett for alle de små PC-produsentene.

 

Geir :)

8434626[/snapback]

 

Michael Dell kjører Ubuntu på sin bærbare:

http://www.dell.com/content/topics/global....=us&l=en&s=corp

Lenke til kommentar
:D Må si det frister mer og mer å kjøpe en Dell-pc som min neste pc. Hvertfall hvis de innen den tid har lagt til ett communitybassert Linux-OS i listen sin. Frister hvertfall en del mer enn mange andre produsenter da Dell faktisk hører på hva kundene vil ha :D

8434974[/snapback]

 

Før var jeg veldig imot Dell, men nå blir jeg bare mer og mer for Dell :)

Bra de tar kjøperene på alvor! :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Kjekt med en leverandør som har et slikt forum for tilbakemeldinger fra kundene, og som faktisk tar kundenes ønsker til etterretning, istedet for å la det gå prestisje i tidligere avgjørelser. :thumbup:

Jepp, dette er knallbra gjort. Akkurat sånn vi kunder vil ha det :thumbup:

 

De har flere eksempler fra den korte tiden IdeaStorm har eksistert: Motherboard-oppgradering for XPS (gamingmaskinene) så folk slipper å kjøpe nye hver gang, hjemme-maskiner med Linux forhåndsinstallert, mulighet for å slippe å installere all den bundlete programvaren man ikke ønsker, og så videre...

Dell har virkelig forbedret forholdet til kundene sine i det siste. Jeg kan føye på listen bedre valgmuligheter for prosessormerke, men det med linux er ikke helt i boks ennå. Det er ikke lenge siden de hadde en brukeravstemning på hvilke(t) Linuxbasert OS de skulle tilby. Jeg har ennå ikke sett valgmuligheten for Linux for privatkjøpere i Norge. (Jeg kan heller ikke se at XP har returnert ennå)

 

Microsoft har nok presset produsentene til å fase ut Vista, det er godt at det finnes noen som er store nok til å kunne si nei. Sikkert ikke så lett for alle de små PC-produsentene.

8434626[/snapback]

Regner med du har skrevet feil her. ;)

Lenke til kommentar

Microsoft har vært ekstremt hissige på å dytte Vista ut i markedet, nå ca. 3 mnd etter lanseringen, så er det ikke mange nye PCer å få kjøpt med XP lengre. Ingen nye modeller kommer med XP, i hvertfall ikke fra de store leverandørene.

 

Vista er fortsatt langt fra modent, finnes en haug software som ikke er Vista kompatibel ennå. Dessuten så fungerer jo XP meget bra for de aller fleste, har vel aldri vært et så stabilt OS fra MS som har blitt tvangsutfaset :) Overgangen fra WinME til WinXP Home var jo kraftig ønsket, Win2k->WinXP Pro har i enkelte bedrifter tatt lang tid. Så vidt jeg vet, så har Telenor først helt nylig konvertert laptoper for en rekke ansatte fra Win2k til WinXP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...