Gå til innhold

Aktivering kan manipuleres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713
Så kjekt da.... får man virkelig tid til å prøve ut versjonene skikkelig.... men regner med at en microsoft update kan kludre til dette :)

 

Web76

8187252[/snapback]

 

Dette blir neppe endret før SP1, da det er en så stor forandring av systemet.

OM de skulle ønske å endre det - naturligvis.

Lenke til kommentar

Ser for meg at dette er en av mange bakdører som microsoft har valgt å la stå halv åpen, I det tilfellet at Vista ikke skulle bli en stor salgsuksess så de kan få flere brukere over til å prøve det.

 

Når de antar at de har en god andel av markedet, BAM så stenger de alle disse bakdørene...

Lenke til kommentar
Ser ikke helt vitsen,for om du  kjøper dette lovlig har du jo rikelig anledning med å prøve det ut med de 30 dagene som er std, med mindre en ønsker å bruke oset ulovlig på flere maskiner da  :hmm:

8187360[/snapback]

Ja, egentlig, selv om jeg er glad for at jeg kan utsette det i 90 dager slik at jeg får muligheten til å spare til ultimate.

Lenke til kommentar
Ser for meg at dette er en av mange bakdører som microsoft har valgt å la stå halv åpen, I det tilfellet at Vista ikke skulle bli en stor salgsuksess så de kan få flere brukere over til å prøve det.

 

Når de antar at de har en god andel av markedet, BAM så stenger de alle disse bakdørene...

8187315[/snapback]

eventuelt: Slutt på leveringer av lapper til sikkerhetshull kombinert med noe farlige feil som må fikses.

Lenke til kommentar
Om man har en OEM versjon, kan man da skifte ut hardwaren så mye man vil dersom man velger å ikke aktivere Vista og gjøre dette her?

8187385[/snapback]

 

Det er uansett ikke noe problem,har selv OEM og har aktivert den 3-4 ganger nå.

Som en kurositet kan jeg opplyse at jeg aktiverte min XP pro oem utgave for 72 gang her om dagen ifølge MS, dette uten problem :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Det er uansett ikke noe problem,har selv OEM og har aktivert den 3-4 ganger nå.

Som en kurositet kan jeg opplyse at jeg aktiverte min XP pro oem utgave for 72 gang her om dagen ifølge MS, dette uten problem  :)

8188016[/snapback]

 

Men Snekker'n, og dette gjør da samtidig som du er fullt klar over at dette er "ulovlig" i henhold til Microsoft sine lisensregler? :hmm:

Lenke til kommentar

Men Snekker'n, og dette gjør da samtidig som du er fullt klar over at dette er "ulovlig" i henhold til Microsoft sine lisensregler?  :hmm:

8188067[/snapback]

 

Og hvor har du det fra at dette er ulovlig??

Når jeg ringer inn for å aktivere blir jeg stilt spørsmål om hva årsaken er,så forklarer jeg hva som har skjedd og det da er opp til dem å godkjenne dette.

når så MS godkjenner at de kan fornye lisensen fatter jeg ikke hvordan du kan hevde at det er ulovlig.

De sitter nemmelig på nøkkelen,de eier regelverket og de velger om de vil gi en ny nøkkel.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
skjønte ikke helt dette. kan jeg ha vista uten å betale for det? må man ikke kjøpe uansett?

8188261[/snapback]

 

Joda du må kjøpe den,men kan utsette aktiveringen.

8188311[/snapback]

 

Da må en jo ikke kjøpe den da, bare å utsette aktiveringen så mange ganger en ønsker.

8188355[/snapback]

 

Hvordan skal du da utsette aktiveringen om du ikke har produktet,enten må du kjøpe det eller stjele det (populært kalt piratkopi)

Lenke til kommentar

Er det ikke lisensen en betaler for? Vet hvertfall at på mine tre laptoper fikk jeg ikke med cd som inneholdt windows, men fikk lisens, så vil tro det er slik for alle.

 

Så da gjør en jo ikke noe ulovlig med å laste ned vista, er først når en legger inn lisens som en ikke eier selv en gjør noe ulovlig, er det ikke?

 

Så derfor kan en enkelt få tak i windows, bruke det lovlig så lenge en ønsker, eventuelt låne disken av en venn/familie osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...