Gå til innhold

NTNU med ny tungregnemaskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AJ, det var nok bare rykter, de kjoeper ikke to av denne dimmen.

 

Flott arbeid Knut! Men du maa oppjustere tellinga til EMGS, det er litt over 1000 Xeon der, men droeyt 500 noder.

 

Nostradamus, jeg stoetter Knut her, IBM sin dobbelkjerne loesning kan godt omtales som to-prosessor=to-kjerner. De er ikke like tett koblet sammen som paa Intel og AMD.

 

Interessant at de falt paa IBM, og saapass voldsomt opplegg, skulle likt aa se hva de maatte betale for festen.

Lenke til kommentar

Kom til aa tenke paa.. Er det offentliggjort hvem som skal delta paa gildet? Metrologi er allerede klart regner jeg med.

 

Sorry at jeg sliter med manglende ae, oe og aa, men jeg befinner meg for oeyeblikket i Silicone Valley... Litt foer sju om morran, faar ikke sove.

Lenke til kommentar
Kom til aa tenke paa.. Er det offentliggjort hvem som skal delta paa gildet? Metrologi er allerede klart regner jeg med.

 

Sorry at jeg sliter med manglende ae, oe og aa, men jeg befinner meg for oeyeblikket i Silicone Valley... Litt foer sju om morran, faar ikke sove.

6034713[/snapback]

 

Fra artikkelen "Den nye maskinen vil som de tidligere maskinene bli brukt til å utføre beregninger for forskermiljøet hos NTNU, Sintef, Statoil og andre norske universiteter, samt værberegninger for Meteorologisk institutt."

 

Det er ihvertfall det pressemeldingen fra IBM nevner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...