Gå til innhold

Flere Windows Vista-nyheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan sjekke når jeg kommer hjem, hvis jeg ikke da må reinstallere (build 5308).

Da jeg skulle legge inn deamon-tools i går, fikk jeg nemlig bluescreen og en memorydump. Dette skjer hver gang den nå starter, men kanskje jeg kan fikse det i safety-mode.

(Tror kanskje jeg la inn 64bits versjonen av deamon-tools på 32bits av Vista..)

Lenke til kommentar
Er det noen som har Vista beta installert, og kan sjekke om Vista takler filbaner på lengre enn 260 tegn? (lag en veldig lang path, og legg en fil med et langt navn oppi, og se om man får feilmelding (I XP får man "cannot move: the filename specified is not valid or too long")

 

AtW

5959905[/snapback]

 

Funker ikke, får beskjed om at filnavnet er for langt.

 

Forøvrig: noen som har fått deamon-tools eller Alcohool 110% til å fungere?

Lenke til kommentar
Er det noen som har Vista beta installert, og kan sjekke om Vista takler filbaner på lengre enn 260 tegn? (lag en veldig lang path, og legg en fil med et langt navn oppi, og se om man får feilmelding (I XP får man "cannot move: the filename specified is not valid or too long")

 

AtW

5959905[/snapback]

 

Funker ikke, får beskjed om at filnavnet er for langt.

 

Forøvrig: noen som har fått deamon-tools eller Alcohool 110% til å fungere?

5961902[/snapback]

 

Ugh, ennå ikke fikset den totalt toskete begrensningen, irritrende...

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg var på et foredrag med MS på TG men måtte stikke før det var ferdig. Etter at jeg gikk ble det delt ut ark med link og kode for tilgang til den betaen som kommer i mai. Hvordan får jeg tak i den nye betaen på en lovlig måte nå?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Windows Vista Beta 2 (build 5372), som er en større oppdatering, skal etter planen slippes mandag 22. mai - på "Windows Hardware Engineering Conference" (WinHEC)-konferansen i Seattle.

Nå er det 22. mai. Er det noen som har sett noe til Vista beta 2?

 

Eller vet hvor på http://www.room4experiments.com man får tak i beta 2? (Det er utrolig uoversitlige sider og jeg finner ikke den første betaen en gang)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er det noen her som vet hvordan man kan få innstallert vista uten å få en winload.exe is missing or corrupted etter første reboot under innstallasjonen? har en ekte vista beta february dvd med cd-key jeg ikke får brukt :wallbash:

(orker ikke lage en egen tråd om det :p )

5961811[/snapback]

Ja, jeg sliter med det samme... fikk du ordnet det, og evt. hvordan?

Lenke til kommentar
Er det noen her som vet hvordan man kan få innstallert vista uten å få en winload.exe is missing or corrupted etter første reboot under innstallasjonen? har en ekte vista beta february dvd med cd-key jeg ikke får brukt :wallbash:

(orker ikke lage en egen tråd om det :p )

5961811[/snapback]

Ja, jeg sliter med det samme... fikk du ordnet det, og evt. hvordan?

6273527[/snapback]

 

Fikk ordnet det til slutt, men ble en litt tungvint prosess.

Om jeg ikke husker helt feil startet jeg opp maskina fra XP CD og oprettet partisjonen vista ligger på via det opplegget som ligger der, så slo jeg maskina helt av og startet opp i XP. Så startet jeg vista installasjonen i Windows XP og valgte den nye partisjonen som installasjons sted (den formaterte den for meg), da gikk det endelig! heldigvis hadde jeg ikke dette problemet med beta2, men kan hende at det er fordi jeg bruker samme partisjon, bare formaterte den først fra xp. :)

Lenke til kommentar
Er det noen her som vet hvordan man kan få innstallert vista uten å få en winload.exe is missing or corrupted etter første reboot under innstallasjonen? har en ekte vista beta february dvd med cd-key jeg ikke får brukt :wallbash:

(orker ikke lage en egen tråd om det :p )

5961811[/snapback]

Ja, jeg sliter med det samme... fikk du ordnet det, og evt. hvordan?

6273527[/snapback]

 

Fikk ordnet det til slutt, men ble en litt tungvint prosess.

Om jeg ikke husker helt feil startet jeg opp maskina fra XP CD og oprettet partisjonen vista ligger på via det opplegget som ligger der, så slo jeg maskina helt av og startet opp i XP. Så startet jeg vista installasjonen i Windows XP og valgte den nye partisjonen som installasjons sted (den formaterte den for meg), da gikk det endelig! heldigvis hadde jeg ikke dette problemet med beta2, men kan hende at det er fordi jeg bruker samme partisjon, bare formaterte den først fra xp. :)

6273987[/snapback]

Hvordan får du startet innstalasjonen i XP da? Jeg har brukt Daemon Tools så den ligger som en egen disk på Min Datamaskin, men får feilmelding... se bilde

post-42397-1149853208_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hvordan får du startet innstalasjonen i XP da? Jeg har brukt Daemon Tools så den ligger som en egen disk på Min Datamaskin, men får feilmelding... se bilde

6274034[/snapback]

Jeg startet det rett fra DVDen, ikke noe deamontools så da vet jeg ikke, jeg fikk forresten opp meldingen om winload.exe etter første restart under installasjonen, dvs at jeg fikk startet installasjon og den gikk nesten 1 time før jeg fikk den meldingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...