Gå til innhold

Mer informasjon om Revolution (Rev)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de burde vel kunne doble ytelsen syns jeg,dette var litt skuffende,hvorfor bruke en prosessor som er imellom gamle xbox og gamecube?setter spørsmålstegn ved folk som ikke syns grafikk betyr noe,jeg liker et godt spill men liker det bedre hvis det ser bra ut..

Lenke til kommentar

tja, gamecube hadde ett slags minios for håndtereing av intern klokke og minnekort. og revolution skal jo ha en klient som muligjør nedlasting av spill til en intern emulator så jeg tror nok den har en viss form for os.

 

men jeg gjetter meg til at dette oset har en mulighet som ligner på noe dos kunne gjøre på gamle pcer, gi fra seg all kontroll av maskinvaren til ett annet "os" (linux kunne en tid bli bootet på den måten via ett dossprogram). altså, i det platen fyrer opp så blir boksens eget os tilsidesatt...

 

men dette er selvsagt bare gjettninger...

Lenke til kommentar
de burde vel kunne doble ytelsen syns jeg,dette var litt skuffende,hvorfor bruke en prosessor som er imellom gamle xbox og gamecube?setter spørsmålstegn ved folk som ikke syns grafikk betyr noe,jeg liker et godt spill men liker det bedre hvis det ser bra ut..

5839508[/snapback]

Broadway er en RISC prosessor, MHz teller ikke så mye der. Den blir uten tvil mye kraftigere enn på papiret. Samme gjelder GPU-en (Hollywood).

 

Siden utviklingsverktøyene er så og si identiske med GameCube sin, så vil utviklere kunne utnytte maskinvaren i Revolution uten problemer og levere spill som i stor grad kan bli bedre enn Resident Evil 4. Nintendo har alltid laget maskiner som har vært effektive, ikke tekniske monstre. De trenger å tjene på sine konsoller, i motsetting til MS og Sony.

 

FHC (kontrollen) gjør veldig opp for en mye svakere maskin rent teknisk.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg nå egentlig ikke på folk. I flere år har Nintendo valgt å gå egene veier og i flere år har vi fått servert det ene saftige spillet etter det andre.

 

Famicom (Nintendo) ble jo en suksess i Japan, og da det kom til resten av verden under navnet Nintendo, ble det jo også en suksess (etter litt tweaking da). Vi har fått servert Super Mario i alle slags fasonger og former. Vi har fått server Link i generasjoner nesten. Zelda Ocarina of time er blant de titelene som fremdeles er husket som en av de beste konsoll spillene ever. Og det til en konsoll som valgte utradisjonelt fremfor tradisjonelt.

 

Nintendo har alltid levert et gameplay av dimensjoner, selv om det ikke har vært av beste grafikk. De har levert story utenom det vanlige i sine spill, selv om det ikke er visuelt på toppen av andre konsoller.

 

Nå velger Nintendo igjen å gå utradisjonelle veier. Dette er en konsoll som ikke kommer til å konkurere med PS3 eller X360, men la meg nå spørre, når ble grafikk viktigst?

 

Jeg har tro på Nintendo, og har fremdeles tro på dem. Jeg er 22 år, og dere kan nå tro at det bare er unger som spiller Nintendo, men jeg er nå en av de som fremdeles leter frem min N64 og fyrer opp litt Mario, Banjo kazooie eller Banjo Tooie. Utrolige koselige spill som virkelig leverer det et spill skal levere. Underholdning.

Lenke til kommentar
Men nå er det xbox og ps2 som selger best og nintendo henger etter slik som det samme skjedde med sega. Folk lar seg lure av grafikk, er jo ikke uten grunn at folk oppgraderer hw på datamaskinen for å kunne spille de nyeste spillene.

 

Vel, grafikk teller ganske mye.

5839609[/snapback]

PS2 selger best og har den dårligste maskinvaren.... merkelig ikke sant? Nå leder bare Xbox med noen få millioner konsoller solgt. GC har rundt 18 millioner, mens Xbox har rundt 20 millioner. Såklart må man oppgradere PC-en når utviklerene går for den nyeste teknologien hele tiden.

 

Grafikk teller ikke noe uten solid innhold og gameplay. Uansett de som tviler på at Revolution vil levere fin grafikk burde se på Resident Evil 4, og tenke på hva som kan gjøres med omtrent dobbelt så kraftig maskinvare.

Lenke til kommentar

Grafikk er jo viktig. Nintendo sin svakhet vil vera lyseffekter som enda vil vera statisk(og fysikk som eg meiner er bare oppskrytt sak). Ellers trur eg dei vil lage spel som er nesten like imponerandes på 'screenshots' samanlikna med xbox360 og ps3. Sidan den har så lite minne så trur eg det blir ingen bruk av normal maps heller.

 

Men me får sjå, det er ijallefall den einaste neste generasjons konsoll eg har bestemt meg for å kjøpa og det er bare fordi eg veit at nintendo kan levere knallspel.

Lenke til kommentar

Joda grafikk er jo litt viktig, men det er ikke det viktigste. det er no ikke min meining i så fall. Spiller gamle spill som System Shock 2, Deus Ex Planescape Torment og der er det ikke no særlig grafikk men det er veldig brae spill.

Og Grafikken på spill til gamecube er jo ikke dårlig da.

Blir nok og kjøpe den nye nintendoen når den kommer.

Lenke til kommentar
Det er jo direkte usant at Broadway kommer til å ligge et sted mellom Gekko og Xbox-CPU'en. Den opprinnelige Xbox-CPUen var en P3 med halvert cache på 733 MHz. Å tro at et spesialdesignet PowerPC design på 729MHz ikke er bedre enn dette er å ta alvorlig feil.

5839752[/snapback]

 

P3? var det ikke celeron?

Lenke til kommentar
Det er jo direkte usant at Broadway kommer til å ligge et sted mellom Gekko og Xbox-CPU'en. Den opprinnelige Xbox-CPUen var en P3 med halvert cache på 733 MHz. Å tro at et spesialdesignet PowerPC design på 729MHz ikke er bedre enn dette er å ta alvorlig feil.

5839752[/snapback]

 

P3? var det ikke celeron?

5839783[/snapback]

 

"The CPU that powers the Xbox is a Coppermine based Pentium III with only 128KB L2 cache. While this would make many think that the processor is indeed a Celeron, one of the key performance factors of the Pentium III that is lost in the Celeron core was left intact for this core. The Coppermine core was left with an 8-way set associative L2 cache instead of the 4-way set associative cache of the Celeron. Based on what we've seen with the Coppermine and Coppermine128 (Celeron) cores we estimate that the 8-way set associative L2 cache gives this particular core a 10% performance advantage over the Coppermine128 core of the Celeron."

 

Hentet fra anandtech

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...