Gå til innhold

Canal Digital åpner slusene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, en økning er etterlengtet av meg men 100/100->150/150 er irriterende tregt uansett. Jeg kommer nok til å velge Midi eller maxi (har ikke bestemt meg ennå).

 

Forøvrig så er vel denne nyheten basert på en pressemelding fra CD. Økningen har forsåvidt vært bestemt for flere måneder siden og er godt diskutert i denne tråden:

 

Canal Digital - nye hastigheter/priser?

 

Det er også verd å merke seg at denn tidligere ekstratjenesten "symetrisk" faller bort til fordel for "dobbel opp-hastighet", noe som er langt lavere enn nedlastingshastigheten men likevel altså dobbelt så bra som standardhastighetene. Dobbel opp-hastighet koster forsåvidt 77kr/mnd. (noe jeg ikke mener er verd pengene, men det er nå en annen sak)

Lenke til kommentar
Okey så nå må dem også sette ned prisen på telenor adsl da. Jeg betaler akkuart nå 549kr får 4000/400 og dem med kabelmodem har 4000/1000 til 447kr.

 

Men så gidder vel ikke de fleste i Norge og bytte noe, vi er litt sløv på sånt og det liker vel Telenor.

 

:mad:

Hvorfor skal dem gidde det så lenge du har bindingstid?

Ikke vondt ment, men Telenor leverer en av de billigste linjene i Norge hvis man tenker hva man får med og ikke mindt døgnåpen kundeservice!

Lenke til kommentar
Okey så nå må dem også sette ned prisen på telenor adsl da. Jeg betaler akkuart nå 549kr får 4000/400 og dem med kabelmodem har 4000/1000 til 447kr.

 

Men så gidder vel ikke de fleste i Norge og bytte noe, vi er litt sløv på sånt og det liker vel Telenor.

 

:mad:

Jeg tror at store deler av telenors kunder uansett ikke benytter seg av de ekstratjenestene de leverer. Således blir det billig for telenor å tilby tilleggstjenestene, mens kundene altså ofte betaler for ting de ikke har bruk for f.eks kundeservice midt på natta *hvor mange telenorkunder bruker egentlig det :hmm: *.

 

Sånn sett så er det litt synd å se at markedsøkonomien ikke fungerer skikkelig. Folk som ikke bruker tilleggstjenestene til Telenor burde skiftet ISP oftere. Det samme gjelder folk som bruker andre dyre ISP'er. Jo mer utro man er mot ISP'en og jo oftere man skifter jo raskere vil markedsøkonomien presse prisene nedover generellt sett. Så nordmenns treghet og uvilje mot å skifte ISP etter behov hindrer faktisk oss alle i å få mest mulig for pengene. Samtidig går ISP'ene med rekordoverskudd. Overskuddene taes ofte ut gjennom høyere lønninger og bonuser til ansatte og ledere, samt det overskuddet som havner i årsregnskapene: utbytte til aksjonærene. Eller kort sagt: Kundemassen er selv skyld i at de tappes for unødvendig mye penger samt at de rike i telebransjen blir ennå rikere.

Lenke til kommentar

etter hva jeg erfarer er CD dårlig til spilling, routing til england er møkk, jeg spiller mye Guild Wars, eller jeg spilte mye Guild Wars, fordi CD har denne dårlige routingen til england (coh.co.uk) så får jeg pakketapet fra dantes inferno etasje 7.

ellers innenfor grensene er de ok, med tanke på ping og slikt, ligger rundt 40 i ping på cs 1.6 servere, og BF2 gir meg av og till 17 i ping (noe som skremmer meg) men stort sett har jeg rundt 50-70 i ping der og.

 

så jeg synes de burde fike routingen sin litt.

Lenke til kommentar
Hmmmm... Hvis man går på Canal Digital og ser på flashsaken der... (http://www.canaldigital.no/templates/productsfront____4847.aspx) der er det da vitterlig et avhukingsfelt for SYM! Og da blir "båndet" like bredt både ut og inn...

Jeg har sett det, men lurer på om det valget fortsatt ligger der bare fordi de ikke har fått oppdatert java-appletten skikkelig. Litt rart egentlig siden de ikke leverer sym lengre men har oppdatert med nye båndbredder i appletten. Jeg regner med at det krysset kommer til å skiftes ut med "dobbel opplasting" snart. Er det noen som vet noe mer om dette? Ingen som jobber på CD her inne som kan forklare litt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...