Gå til innhold

Rapport fra G70-lanseringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel.. vanskelig å måle slikt med benchmarks og spill som er gamle. Her var det jo snakk om Unreal3-Tech benchmark.

 

Det G70 tjener mest på er shader-intensive spill, og dagens spill er rett og slett ikke så veldig shader-intensive.

Njaaa, er ikke BF2 ganske heftig? om man smekker alt på fullt!

Lenke til kommentar

Jeg håper at ytelsen på 7800 blir såpass mye bedre enn ytelsen på 6800 som nVidia gir uttrykk for. Og om det forsetter slik for hver generasjon grafikkbrikker, så ser det lovende ut. Jeg synest at det er bra at nVidia fokusérer en del på enkeltbrikker, og ikke bare på skjermkort i SLI.

 

Edit: Det er veldig bra at effekten er mindre i forhold til forgjengeren.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
Vel.. vanskelig å måle slikt med benchmarks og spill som er gamle. Her var det jo snakk om Unreal3-Tech benchmark.

 

Det G70 tjener mest på er shader-intensive spill, og dagens spill er rett og slett ikke så veldig shader-intensive.

Njaaa, er ikke BF2 ganske heftig? om man smekker alt på fullt!

Ja, i BF2 ser vi betydlig forskjell fra forrige generasjon. Nesten en dobling i FPS sammenlignet med 6800 Ultra:

 

7734.png

 

Derimot i langt mindre krevende spill som Doom III og HL2, ser man bare en 30% økning ift. 6800U...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Hmm, på første bildet står det Full-Throttle Graphics, trodde utviklingen av det spillet ble stoppet?

 

Kan det være at det kommer alikevel? Isåfall hadde jeg blitt utrolig glad :)

Nei, desverre.... Full-Throttle betyr "full gass" her...

Skulle ønskemeg både en oppfølger til Full Throttles, Sam & Max & Monkey Island selv, men å få det inn i hodet på Luas Arts er ikke så greit... :cry:

 

Vel, må si meg like gyldig på dette teamaet.... har et lite luksus problem om jeg skal skifte fra mitt nåværende Sapphire X850XT PE til et 7800GTX, kort.

 

Bare snakk om tid her ja før jeg bytter...

 

Bytter snart selv, venter på Athlon X2 før jeg får over til PCIe, da blir det nok et 7800GTX... Regner med at prisen sykner litt de kommende ukene og! Alltid ekstra dyrt ved launch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...