Gå til innhold

Tar alt for dårlige bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

helt enig. De burde heller fått fikset til kvaliteten framføre megapixels/oppløsningen på bildene.

 

har selv en Siemens SX1 som tar 480x640 bilder.

Kvaliteten er passe

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

 

 

Slik som jeg ser det nå så er teknologien med kamera i mobil et leketøy.

Kjekt å ta bilde viss noe kult skjer.

Men til resten så må jeg drasse digitalkamera med meg (turer osv)

 

Gleder meg SYKT til den dagen jeg kan drasse på en liten søt telefon og ta DE sykt bra bildene med DEN kvaliteten. :love:

Lenke til kommentar

Ut i fra enkelte andre tråder her på forumet kan det virke som enkelte mobiler har begynt å ta skapelige bilder. Men det noe som har skjedd ganske nylig, så Kodak har et poeng der. Hadde selv aldri giddet fremkalle mobilbilder, hade jeg hatt mobil med kamera...

 

Kodak var kan hende en av de som var tidligst ute med digitalt kamera, men hva hjelper nå det? Jeg har et jeg kjøpte. Dette hadde to megapiksler, tok til tider greie nok bilder, men ofte ikke bra i det hele tatt. Tregt var det også.

 

Det største aberet med de var likevel det faktum at batterilevetiden, selv med "offisiell" dockinstasjon og "godkjente" batterier, var begredelig. Dette kameraet er nå pensjonert, jeg bruker det av og til til fylla-kamera, men etter mine dårlige erfaringer med dette kameraet er ikke Kodak det jeg satser mest på lengre.

 

Det er der de gjorde feil slik jeg ser det. Ikke er de vanlige "billigfilmene" deres til analoge kamera så bra som de etter sigende skal være. Kodak Gold er greit nok, ikke de andre. Men i det "gamle" markedet har fremdeles Kodak et godt navn, og det selger de på.

 

Litt off-topic dette, men det får la gå.

 

Edit: La litt til

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Forventer virkelig folk at når det dtår innebygd digitalkamera på telefonen så tror de at de får et superkamera med 5 MP?

Du får mobiler med VGA kamera til 1 krone med abbonement, og så forventer de at oppløsningen er perfekt! Det er lov å legge sammen to og to, og ikke bare tro at digitalkamera tar perfekte bilder.

 

Jeg syns iallefall at mobilkameraene er gode. CIF kvaliteten er kanskje litt lav, men VGA pg SVGA er bra ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes folk har blitt alt for stormannsgale og kravstore :hrm:

Når de klager på at en liten telefon med haugevis av funksjoner ikke tar gode nok bilder synes jeg de går litt for langt..

 

"Heisann, dette er den nye telefonen fra Panasonic, den har blåtann, ir, bra java, utvendig skjerm på 1", innvendig skjerm på 2,5" som kan vris og vendes på, og den har til og med mp3-spiller, mulighet for minnekort og ...."

 

"Hva med kameraet?"

 

"Det er av beste kaliber og oppnår en oppløsning på nesten 3 megapixler!"

 

"Dårlig!"

 

:nei:

 

Det synes jeg er forkastelig.. Selv VGA-bilder er jo knallbra! :thumbup:

Lenke til kommentar
--

Du kan godt ha lave krav til mobilene og deres kameraer, men utifra hvordan de store firmaene omtaler sine kameratelefoner er det ikke for mye å forlange at ikke bare pikselmengden, men også bildekvaliteten stiger.

 

Per i dag er antall piksler først og fremst et salgstriks, der bildekvaliteten kommer som andreprioritet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...