Gå til innhold

HTPC trinn for trinn - del 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok en gang, flott artikkel. Dog ser det ut som som man kanskje kan være tjent med vannkjøling av annen kvalitet da man for tiden leser mye om blokker som begynner å lekke etter en stund, pumper som stopper osv.

 

Ytelsen på dette settet er middels. Jeg kjøpte to sett og oppnådde 5 graders reduksjon ved å seriekoble en radiator ekstra i sløyfen med viftene på minimum. Dette på min NW 3.4 @ 3.8++

Lenke til kommentar

Fin artikkel!

 

Har heller ikke tenkt til å kritisere deg for valg av CPU. Er ikke selv en fan-boy, men jeg sitter med følelsen av at uansett hvilket merke man velger, Intel eller AMD, så vil man få en meget bra CPU hvis man betaler over 1300,-.

 

Det jeg dog lurer på er, hvorfor trenger du en så bra cpu-ytelse?

 

Og jeg trodde at AMD’s svar på SSE var 3D-NOW! og 3D-NOW!+ (utrolig fjerne navn). Videre at AMD har lisensiert SSE av Intel og inkorporert de i sine prosessorer. Stemmer ikke dette?

Lenke til kommentar
Nok en gang, flott artikkel. Dog ser det ut som som man kanskje kan være tjent med vannkjøling av annen kvalitet da man for tiden leser mye om blokker som begynner å lekke etter en stund, pumper som stopper osv.

Veldig enig med deg! Skepsisen min stiger også mot BW, og jeg har det liggende ved siden av min htpc foreløpig.

 

DrE

Lenke til kommentar
Nok en gang, flott artikkel. Dog ser det ut som som man kanskje kan være tjent med vannkjøling av annen kvalitet da man for tiden leser mye om blokker som begynner å lekke etter en stund, pumper som stopper osv.

Veldig enig med deg! Skepsisen min stiger også mot BW, og jeg har det liggende ved siden av min htpc foreløpig.

 

DrE

Må si meg enig her, på en så viktig komponent bør en sikre seg god kvalitet.

Selv har jeg drevet med vannkjøling i snart 3 år og kun brukt topp kvalitet (Maze, RBX, BIE, osv) og har aldri opplevd problemer, det blir fort mange penger om vann kommer inn i maskinen :hmm:

Lenke til kommentar
Fin artikkel!

 

Har heller ikke tenkt til å kritisere deg for valg av CPU. Er ikke selv en fan-boy, men jeg sitter med følelsen av at uansett hvilket merke man velger, Intel eller AMD, så vil man få en meget bra CPU hvis man betaler over 1300,-.

 

Det jeg dog lurer på er, hvorfor trenger du en så bra cpu-ytelse?

 

Og jeg trodde at AMD’s svar på SSE var 3D-NOW! og 3D-NOW!+ (utrolig fjerne navn). Videre at AMD har lisensiert SSE av Intel og inkorporert de i sine prosessorer. Stemmer ikke dette?

Hvis jeg ikke husker veldig feil trenger ffdshow litt krefter for å gi et akseptabelt resultat. Skal tross alt regne ut en film real-time til deg :) (nesten i hvert fall).

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget med å ha litt kraft til postprosessering. Jeg kjører selv Descaler, hvor jeg kjører et par filtere, og skalerer bilde til 1024x768. Og da ligger sjeldent cpu’en på over 20%

 

Videre, vil ikke bruk av GPU’en til video rendering bli mer viktig, ettersom støtten for bla VMR9 blir mer vanlig? Er litt grønn på dette området, men man må jo spørre.

 

Kan dog også anbefale denne artikkelen:

http://overklokking.no/art.php?artikkelid=12995

Endret av Bad_Mojo
Lenke til kommentar
Nok en gang, flott artikkel. Dog ser det ut som som man kanskje kan være tjent med vannkjøling av annen kvalitet da man for tiden leser mye om blokker som begynner å lekke etter en stund, pumper som stopper osv.

Veldig enig med deg! Skepsisen min stiger også mot BW, og jeg har det liggende ved siden av min htpc foreløpig.

 

DrE

Er det egetlig så farlig om pumpa stopper? Jeg bare kjører på, satser på at det værste som kan skje er at maskina henger seg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jau, hadde vært interessant å sett tester av hvor mye kraft man egentlig trenger, alt etter hvor høyt man skalerer og sånt. Kommer vel muligens etterhvert?

 

Må si jeg rynket på panna når jeg så kabinettet. Det jeg forbinder med sånne kabinett er filserver, men hvis man har muligheter til å gjemme det bort på et vis...

Lenke til kommentar

noen har leiligheter hvor et slikt kabinett faktisk er en design messig fremgang :D

 

He he, fin artikkel Mastiff.

 

Nydelig valg av PSU. Dog påpeker jeg at jeg ikke har noen varmeproblem i min. Og flere av hw nettverket fikk se juvelen min i helga. Samtlige imponert :D

 

 

Holokort er underveis. See u inn heaven :p

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager benytter han ett tower? Ett av poengene med en HTPC er att den skal infiltrere seg med de andre enhetene i hifi systemet, altså i standard 43 cm bredde. Bli en del av helheten. Ikke ett ord om Silverstone serien som er mest brukt har jeg inntrykk av :ermm:

 

En annen ting jeg reagerte på er minne mengden han skriver om. 512MB er nok for avspilling, men begynner man med redigering av video / multitasking er det aldri nok minne. 1 GB vil jeg si er minimum på en HTPC, gjerne 2GB som jeg akter å bruke på min kommende.

 

Men for all del, en bra artikkel :thumbup:

Endret av sm1pea07
Lenke til kommentar

sm1pea07, leste du den første artikkelen? og leste du gjennmom denne, eller så du på bare handlelisten? I så fall forstår jeg at du ikke skjønner valget av kabinett. Redigering av video krever forresten ikke mer minne, hvis du da ikke snakker om råvideo, altså ukomprimert. I så fall er jeg enig. Men hvor mange gjør noe annet enn å redigere komprimert video fra et digitalt videokamera eller komprimere filmer osv.? Det krever ikke mer.

 

 

Og jeg har i øyeblikket seks BigWater-sett her hjemme, alle har stått til test i flere dager før de kom inn i noe som helst, og ingen har lekket. Når det gjelder pumper, vil det ikke skje noe annet enn at pc-en stenger seg ned hvis den stopper. De aller fleste nyere pc-er har en slik funksjon.

 

Og ja, det er mer å hente med et råere vannkjølingssett, men da begynner det å bli litt mer avansert, jeg ville prøve ut en enkel og grei løsning.

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager benytter han ett tower? Ett av poengene med en HTPC er att den skal infiltrere seg med de andre enhetene i hifi systemet, altså i standard 43 cm bredde. Bli en del av helheten.

 

leste du del 1 av guiden..?...eller du kan sikkert ta deg deg en tur til Mastiffs hjemmeside og se her .....

 

der skjønner du hvorfor han ikke bruker sånn "vanlig" htpc design

 

ahh....litt sen der.....Topp guide forresten og sykt opplegg hjemme hos deg, du mastiff..!! :thumbup:

Endret av eirikhaf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...