Gå til innhold

NVIDIA-grafikk i Playstation 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette syns jeg er helt konge.. Var en tid redd for at Sony skulle lage denne selv i form av en forbedret GS (gpu i PS2) som de selvfølgelig ikke hadde fått til like bra som nVidia eller ATi kan. Da kan man vel allerede slå fast at PS3 kommer til å bli kraftigere enn Xbox2. GPU'ene regner jeg med blir ca. like sterke, men Cell kommer nok til å kicke en dual kjerne PowerPC chip (som sannsyligvis blir Xbox sin CPU) i rompa:p

Lenke til kommentar
Dette blir spennende. Trudde Ati skulle få den jobben, men med nvidia blir det nok fortsatt noe å se frem til :)

Du tenker kanskje på Xbox2 som sammarbedier med ATi. Tror ikke det var så veldig mange som ville tippet at hverken nVidia eller ATi skulle få den jobben, siden Sony har for vane å mekke gfx chip selv. Jeg ble hvertfall veldig positivt overrasket. Er 100% sikker på at nVidia klarer den jobben mye bedre enn Sony hadde klart selv;)

Lenke til kommentar

"There is a union now between the two towers, Orthanc and Barad-Dûr."

 

... Nei da. Dette virker jo interessant. Men jeg trodde egentlig at Sony hadde kommet lengre ut i prosessen med grafikkdelen. Har ikke holdt meg oppdatert på denne fronten egentlig, men ja... Hva skjer nå da? SLI i Playstation? :p

Håper de klarer å holde seg til planen da, og ikke nedskalerer Playstation 3 til de grader, slik de gjorde med PS2. Kan bli spennende å se resultatet.

Lenke til kommentar

Konsoller(PS, Nintendo, XBox osv.) blir i dag brukt i bildeformatet PAL eller NTSC(muligens flere), er f.eks. en PS2 kompatibel med HDTV?(Blir det høy oppløsning?) Jeg anntar at noen av konsollene ikke er bygget for høye oppløsninger, siden de har mye mindre prosessorkraft enn en PC.(Men de klarer vel å utnytte den mye mer enn windows! :!: ) Kjører de på x86?

Lenke til kommentar
Ummm. Hva har skjedd med CELL da? Trodde den skulle stå for alt i PS3

Alt blir vel å ta i litt..

Cell er ingen GPU, men en CPU bygd opp med nettverk i tankene. Den kommer jo til å fore GPU'en men 'mætti' data som en intel eller amd cpu ikke kommer til å klare på en del år til...

Lenke til kommentar
Ummm. Hva har skjedd med CELL da? Trodde den skulle stå for alt i PS3

Nei, det var egentlig Sony som skulle lage grafikk-brikken til Playstation 3 akkurat som til Playstation 2 (Emotion Engine). Med "IBM"s Cell og GPU fra NVIDIA så kommer nok Playstation 3 til å bli kanonbra tenker jeg :thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
...ikke nedskalerer Playstation 3 til de grader, slik de gjorde med PS2.

Tja, er den ikke normalt 700MHz da? Med tanke på at den kom i 2000... vi har en pc her fra 2000 med 800MHz som var på det nivået maskiner flest lå på på den tiden, så er jo ps2-speccs bra for sin samtid og pris... Eller forresten: den kostet jo 4500 da den kom... :ermm:

 

Det at grafikken ikke hakker er vel egentlig viktigst. Selve grafikken er ikke så veldig farlig med i og med at vanlige tver ikke er spesielt gode skjermer sammenlignet med dataskjermer...

Lenke til kommentar
Jeg anntar at noen av konsollene ikke er bygget for høye oppløsninger, siden de har mye mindre prosessorkraft enn en PC.(Men de klarer vel å utnytte den mye mer enn windows! :!: ) Kjører de på x86?

PS2 kjører (selvsagt) ikke intel's x86. -Den bruker en RISK prosessor, hvilket også Apple bruker i mac'ene sine.

 

Hvis PS3 kommer våren 2006, og det blir like mye rot som forrige gang, kommer den vel til butikkene her til julen 2006 :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...