Gå til innhold

Sony Ericsson S700i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg må si at jeg er ganske uenig i den testen :hrm:

Hva er det egentlig du er uenig i?

 

Jeg sier takk for enda en kjempefin test. Eneste jeg er litt skuffet over at vi ikke fikk bedre presisert om hvordan skjermen taklet riper o.l, og om skjermen var senket osv.

Skjermen er ikke nedsenket noe.

Noe som jeg synes er rart er at Amobil sier at S700i sine menyer er treige, mens K700i sine er kjappe, men S700i sine menyer er kjappere enn K700i sine.

Lenke til kommentar

Nå som jeg har lest igjennom testen må jeg bare få si at jeg ikke fikk noe mindre lyst på telefon enn jeg allerede har.

 

Med det sagt vil jeg sette spørsmål ved at artikkelforfatteren mener at man må ha med trillebag om en kjøper denne telefonen. Den veier kun (og jeg sier faktisk kun) 137g noe som jeg karakteriserer som lite med tanke på (som dere selv sier) at den er et (nesten) fullverdig kamera, spillboks og attpåtil kan man ringe med den. Om en ser på fysiske mål så er jo heller ikke telefonen stort større enn lillebror K700i. Med det i bakhodet mener jeg at tyngden kun bidrar til et mer solid kvalitetsinntrykk. Ting som er dyrt er som regel tungt. Ta f. eks gull ;)

 

Jeg har aldri sett på min gamle 3210 som noen koloss (må bare påpeke at dette ikke er min nåværende fon). Det har kanskje ikke dere heller når dere tenker dere om (eller har jeg et sært forhold til størrelse?), men den veier faktisk 151g og er 12,38cm høy og 5cm bred. Det blir kanskje litt feil å trekke inn en ca. 4 år gammel telefon inn i dette, men jeg ville bare sette det i et størrelsesperspektiv.

Endret av Baltazar
Lenke til kommentar

Hvilken kameratype er det i S700i? (som f.eks CCD), syns testen var grei og argumentene var gode bortsett fra tyngden som jeg aldri har syntes vært noe problem. Mobilen er for dyr i forhold til det man får, mangelen på EDGE, 3G osv er helt latterlig for en mobil som koster såpass mye. Har aldri vært SE-fan og virker heller ikke slik at jeg kommer til å bli det med det første. Treghet på SMS er et problem de burde ha fikset for lenge siden, eye-candy kontra funksjoner/raskhet er noe de burde gå litt gjennom. :roll:

Lenke til kommentar
Med det sagt vil jeg sette spørsmål ved at artikkelforfatteren mener at man må ha med trillebag om en kjøper denne telefonen.

 

Ja, dette håper jeg at folk forstår er en spøk. Det har seg jo slik at telefonen veier en del, og istedenfor bare å pøse på med negative argumenter, så tar vi vekten på S700i med et lite smil.

 

Hvilken kameratype er det i S700i? (som f.eks CCD)

 

Såvidt jeg vet så bruker Nokia, Sharp og Siemens CCD-teknologi. (Kun Samsung som har valgt CMOS så langt)

 

Vi må ta litt selvkritikk på dette punktet ettersom vi har utelatt en så viktig opplysning. Men som dere kanskje forstår så tråkker denne testen opp upløyd mark, ettersom vi har aldri vært borti en lignende kameratelefon før.

Lenke til kommentar
Med det sagt vil jeg sette spørsmål ved at artikkelforfatteren mener at man må ha med trillebag om en kjøper denne telefonen.

 

Ja, dette håper jeg at folk forstår er en spøk. Det har seg jo slik at telefonen veier en del, og istedenfor bare å pøse på med negative argumenter, så tar vi vekten på S700i med et lite smil.

Jeg skjønte sarkasmen, men jeg skjønner jo også at det var noe som antente denne sammenligningen. Jeg ville bare gjøre en sammenligning.

Lenke til kommentar

Fin test! men blir betenkt av størelsen. Samt at jeg hater trege menyer :hrm:

Har lurt en stund på om jeg skulle bite på denne nye dingsen til SE :roll: Men så ser jeg jo på fremtidige nyheter at 2 og 3Mpixel mobiler er allerede under utvikling /testing hos mange produsenter.

 

Så da spør jeg. Hva får jeg for 5laken til neste sommer? Er det bare videreutvikling av allerede eksisterende teknologi? Eller er det mye snadder i vente.

 

mvh

Tech Geek

Lenke til kommentar

Glimrende test! Mye kulere med slikt språk (trillekoffert :D ), enn vanlig kjedelig, testsjargong. Godt å lese en gjennomført og grundig test, som fokuserer på både gode og mindre gode sider ved telefonen. Rake motsetningen er itavisens S700i-test, hvor de likte skjermen og ga telefonen terningkast seks.

 

Men så vidt jeg har forstått, er s700i den første telefonen (med Sharp gx30 som hederlig unntak) som har ccd-brikke. Har lest det, uten at jeg for øyeblikket husker hvor. Threegmobile hevder i hvert fall at 7610 har cmos. I følge mobile-review er en cmos-brikke er mye mindre og billigere enn ccd, og derfor er den vel foretrukket i mobiltelefoner.

Lenke til kommentar

Når man ser på testen her, så synes jeg det er litt rart at k500i fikk 6'er. Alt var gull og grønne skoger i den testen. Tar de bare utgangspunkt i prisen?

 

Og så vil jeg si at 140gram er overkommelig, en liten overdrivelse fra amobil sin side.

 

Men samtidlig vil jeg si at karakteren til s700i er fortjent pga. de mange manglene av funksjoner. 6'ern hos Itavisen, viser at de ikke har peiling.

Endret av Dr3ad
Lenke til kommentar

Den veier kun (og jeg sier faktisk kun) 137g noe som jeg karakteriserer som lite med tanke på (som dere selv sier) at den er et (nesten) fullverdig kamera, spillboks og attpåtil kan man ringe med den. Om en ser på fysiske mål så er jo heller ikke telefonen stort større enn lillebror K700i. Med det i bakhodet mener jeg at tyngden kun bidrar til et mer solid kvalitetsinntrykk.

 

At noen greier å si dette, betyr bare en ting! Vi har en SE spion inne på forumet. :cool:

 

Neida. Telefonen størrelse er gankse viktig. Det er tross alt en MOBILtelefon. Tanken er også at om noen par uker/måneder vil det komme telefoner mer spekket med teknologi og bedre kamera som er dobbelt så små. Se bare på Samsung D500, Panasonic Z800 og den nye 3-serien til Nokia. Alle disse er fullverdig media stasjoner med Megapixel kamera, MP3 spiller osv.

 

Mobilprodusentene må begynne å forstå at "tunge draug" ønsker vi oss ikke. Det hadde vi nok av på 90 - tallet. Vis oss at dette er år 2004! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg må si at jeg er ganske uenig i den testen :hrm:

Hva er det egentlig du er uenig i?

 

Jeg sier takk for enda en kjempefin test. Eneste jeg er litt skuffet over at vi ikke fikk bedre presisert om hvordan skjermen taklet riper o.l, og om skjermen var senket osv.

Skjermen er ikke nedsenket noe.

Noe som jeg synes er rart er at Amobil sier at S700i sine menyer er treige, mens K700i sine er kjappe, men S700i sine menyer er kjappere enn K700i sine.

ehh...nei, s700i er mye tregere enn k700i i menyene! skjønner ikke hvordan de har klart å få det til, men det er nå en gang sånn.

 

veldig bra test!! dere trekker der det bør trekkes.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...