Gå til innhold

Sony Ericsson S700i


Anbefalte innlegg

Det er noe spesielt med S700i, enig i det. Men europa idag er veldig konservativt når det kommer til teknologi og S700i representerer en "revolusjon" designmessig slik at de enten misliker det eller elsker det.

Tror ikke det er designet som gjør at enkelte her missliker telefonen. Mange av Amobils brukere er svært opphengt i personlige favoritter, og da blir allt annet bare dritt.

Det samme kan vel sies om de som tester telefonene?

Endret av iopy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikte til *Dragon*. Har sett ham i flere andre tråder, og han er en like stor SE-fanboy hver gang han nevner dem.

EDIT: Hver gang han nevner SE, mener jeg.

Jeg vil ikke kalle meg en ''SE-Fanboy'', jeg kjøper SE fordi de har forstått hvordan man skal lage skjermer og jeg liker designet deres.

Jeg har hatt Nokia 3330 og 3510i før :p

Lenke til kommentar
Sikte til *Dragon*. Har sett ham i flere andre tråder, og han er en like stor SE-fanboy hver gang han nevner dem.

EDIT: Hver gang han nevner SE, mener jeg.

Jeg vil ikke kalle meg en ''SE-Fanboy'', jeg kjøper SE fordi de har forstått hvordan man skal lage skjermer og jeg liker designet deres.

Jeg har hatt Nokia 3330 og 3510i før :p

Beklager, du har visst erfaring med andre merkers skjermer. Unnskyld. :p

Jaja, det har vel med prioriteringer. Du får ha skjermen din, du, så har jeg... det aller meste annet.

Lenke til kommentar
Dette var en morsom diskusjon. Det er ikke noen som kan fyre opp litt da?

 

Nokia er mye bedre enn SE. Samsung er dårlig  :devil:

:grin:

Helt enig. Men før var det omvendt. Da dikterte Nokia markedet, og SE lagde gode telefoner. Nå lager Nokia ganske billige telefoner som er fullstappa med funksjoner. Skal visstnok være en del feil på dem, siden de pumper ut veldig mange modeller veldig fort, som dessverre muligens er sant.

 

Samsung er stort sett dårlig, rent teknisk. Men de har en og annen telefon som ikke ser helt dum ut, og det er det de selger på. Men det har de absolutt aller fleste merkene, inkludert SE. Da sikter jeg ikke til S700i.

 

Men diskusjonen var om SE S700i-testen til amobil. Tror vi holder oss til det.

Endret av nerdVANNA
Lenke til kommentar

Der som er helt sikkert er at amobil sine tester skaper engasjement, og det er jo ikke dumt, er ikke mange (hvis noen) norske mobil sider som er grundigre i sine tester.

Tror det kun er mobile-review og mobileburn som er bedre og grundigre, men disse er jo engelsk og henholdsvis russiske... tar man disse tre og ser under ett har man kanskje en mer helhetlig grunnlag å vurdere mobiler ut ifra?

 

Venter spent på mobileburn sin test av S700...

 

men tror det er en "vanlig" utseendet mobil fra SE som kommer med S700 sin innmat og ytelser snart... har fikset klappmobiler, men fikser ikke den hengsle greia til S700, tiltross for glimrende skjerm og (synes jeg) bra (nok) spesifikasjoner!

 

 

Nokia virker så billige og ja... fikser ikke helt den plastik look'en.. Samsung... pene men ikke så mye mer kanskje?

 

:dribble:

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke akkurat si at Nokia er såååå billig. Ta f.eks. 6630 som koster ca. 5500. Da får du EDGE og 3G som s700i ikke har, men bare 65.000 farger og en skjermoppløsning 176*208. I tillegg veier den 130gram.

 

Det er en vurderingssak, men synes Nokia var billigere før de også. Det er kanskje noe vi må venne oss til i fremtiden?

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke akkurat si at Nokia er såååå billig. Ta f.eks. 6630 som koster ca. 5500. Da får du EDGE og 3G som s700i ikke har, men bare 65.000 farger og en skjermoppløsning 176*208. I tillegg veier den 130gram.

 

Det er en vurderingssak, men synes Nokia var billigere før de også. Det er kanskje noe vi må venne oss til i fremtiden?

Husk at 6630 er en Symbian-telefon! De koster generelt en del mer enn vanlige telefoner. Og så har man SE S700i da, som uten problemer kostet mer enn P910i, SE's egen toppmodell angående funksjoner... skammelig.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke akkurat si at Nokia er såååå billig. Ta f.eks. 6630 som koster ca. 5500. Da får du EDGE og 3G som s700i ikke har, men bare 65.000 farger og en skjermoppløsning 176*208. I tillegg veier den 130gram.

 

Det er en vurderingssak, men synes Nokia var billigere før de også. Det er kanskje noe vi må venne oss til i fremtiden?

Husk at 6630 er en Symbian-telefon! De koster generelt en del mer enn vanlige telefoner. Og så har man SE S700i da, som uten problemer kostet mer enn P910i, SE's egen toppmodell angående funksjoner... skammelig.

Akkurat det skjønner ikke jeg heller bæra av.

Lenke til kommentar

SonyEricsson P910i, 6630: Proffmodeller med Symbian

SonyEricsson S700i: Telefon med megapikselkamera, bra skjerm og bluetooth.

Skjønner du tegningen?

 

Dette var en vannvittig diskusjon. Snakk om å fyre opp med en slik tråd! :p

Selv mener jeg Amobils test var veldig bra, beskrev nøye feil, osv.

I motsetning til bla. ITavisens test, som var likere nazienes propaganda under 2. verdenskrig. Ingen feil, ingen treghet, KNALL skjerm, KNALL kamera, LITT dyr (men jeg siterer fra ITavisens test: "Den er riktignok ganske dyr, men med tanke på alt man får er dette allikevel ikke en urimelig pris. Bare skjermen og kameraet på denne telefonen hadde nesten vært verdt prisen.")

 

Amobils test gikk litt mer inn på bla. treghet i sms-skriving, og slike ganske viktige ting.

Som jeg skrev i en annen post: Det er bedre å få vite om evt. treghet i menyer og sms før man kjøper en mobiltelefon til 6000 kr, istedenfor å finne ut av det senere.

Endret av Mr.fungus
Lenke til kommentar

Hva ville dere ha gjort? Jeg har altid drømt om en klapp tlf, men så så jeg S700i! Da ville jeg ha den, men etter denne testen ble jeg litt usikker :ermm:

Skal jeg vente på at den brukbar klapp-tlf kommer? eller skal jeg smokke til med denne? Har altid ville hatt en BRA tlf med BRA kamera/video funksjon!

Lenke til kommentar
Mange av Amobils brukere er svært opphengt i personlige favoritter, og da blir allt annet bare dritt.

Dette er det sanneste som er skrevet i denne tråden. Blir møkklei av at brukerne enten elsker en mobil f.eks. SE700i eller Nokia 6630, eller så ser de KUN svakheter med den.

 

På den måten får vi ikke fram telefonenes egentlige styrker og svakheter, fordi folk går i forsvarsposisjon og nekter å uttale seg negativt om telefonen de selv har kjøpt (evt. tenker å kjøpe) - fordi de da gir "poeng" til motstanderen...

 

Enkelte her inne bør bli litt mer voksen...

Lenke til kommentar
Hva ville dere ha gjort? Jeg har altid drømt om en klapp tlf, men så så jeg S700i! Da ville jeg ha den, men etter denne testen ble jeg litt usikker :ermm:

Jasså? Den fikk jo relativt god kritikk. Det at artikkelforfatteren ga den terningkast fire var hannes personlige mening, det var hannes helhetsinntrykk. Hvis skjerm og moro samt MP3, Video - kamera og alt det der er viktig for deg er vel S700 mitt i blinken. At artikkelforfatteren syntes telefonen var for stor og dyr trenger vel ikke bety at du ikke skal kjøpe deg telefonen?

Lenke til kommentar

Den eneste måten du kan riktig finne ut om du ønsker den eller ikke er å prøve en i butikken evt. at du kjøper en på nettbutikk, tester og eventuelt bruker angreretten slik jeg gjorde med min K700i. Om du ikke orker å gå gjennom det styret må du bare se hvilke punkter testen trekker ned og om det har noen relevans for deg. F.eks at testeren syns den var relativt stor, SMS-skriving osv, men det kan hende at det ikke er verdens undergang for deg. :yes:

Lenke til kommentar
Hva ville dere ha gjort? Jeg har altid drømt om en klapp tlf, men så så jeg S700i! Da ville jeg ha den, men etter denne testen ble jeg litt usikker :ermm:

Skal jeg vente på at den brukbar klapp-tlf kommer? eller skal jeg smokke til med denne? Har altid ville hatt en BRA tlf med BRA kamera/video funksjon!

Hvis du ønsker å ha med deg telefonen rundt om kring ville jeg helt klart ventet til en mindre type kommer. F.eks. Samsung D500 eller Panasonic z800

Hvis du skal kun bruke telefonen i bilen og i hjemmet er denne grei. Har selv en telefon på størrelse med S700i og det er et He#¤%"% i lengden. Man blir dri### lei av å drasse med seg rund et slikt dråg.

Dette kommer sikkert ann på hvor ung og aktiv du er. Du ser ihvertfall ung ut på bildet :)

Min neste telefon (som jeg skal kjøpe før jul) blir liten. Det er helt sikkert!

Lenke til kommentar

Vell, er jo 17 år da;) å jeg i hovedsak vil ha en med sotr og GOD skjerm! blir z800 eller D500 kvalitet? altså mener med lignende skjerm som S700? S700 sin skjerm er jo den beste på markedet, noen i nærmeste framtid som kommer til å knuse den? Eller bli ca like bra? evt stor? Er litt opptatt av pent utseende og FLOTT kamera/skjerm! :)

Endret av SiR0
Lenke til kommentar
Vell, er jo 17 år da;) å jeg i hovedsak vil ha en med sotr og GOD skjerm! blir z800 eller D500 kvalitet? altså mener med lignende skjerm som S700? S700 sin skjerm er jo den beste på markedet, noen i nærmeste framtid som kommer til å knuse den? Eller bli ca like bra? evt stor? Er litt opptatt av pent utseende og FLOTT kamera/skjerm! :)

Nokia 7710 vil ha bedre skjerm, men det blir også en helt annen mobil. Nokia vil nok også S60 modeller med QVGA (samme oppløsning som S700i) om ikke lenge. Men trenger du hjelp til kjøp av mobil, sjekk riktig forum ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...