Gå til innhold

Sony Ericsson S700i


Anbefalte innlegg

Amobil viser igjen at de er totalt useriøse. S700i gjør rent bord andre steder, men her blir den så og si slaktet. :p

Nettopp.. Hos amobil blir designet rett og slett slakta. Det er uvanlig design på den, og i denne testen viser amobil at de ikke liker noe nytt.

 

Ble faktisk overraska da jeg så testen her, den skiller seg helt ut fra andre tester.

Heregud for noen sytekopper dere er.

 

1) Amobil vektlegger ikke i testene sine om telefonen er bra å se på. Når det gjelder "Design og kvalitet" vektlegger de ting som størrelse, kvalitetsfølelse, og vekt. Sikkert endel annet smått, men det er vel de jeg har sett mest fra tidligere uttalelser. For alt vi vet kan artikkelforfatteren synes at denne mobilen ser helt sjef ut, men han kan ikke gi poeng for noe som bare kan være hannes mening. Dette må dere skjønne. S700 er en plastikkmobil som er stor, og tung. Kan dere forvente en sekser?

 

Alt for mange "morsomme" ord, passer ikke inn.

Kan du komme med noen av disse "morsommere" ordene dine, som ikke passet inn? Selv synes jeg de "morsomme" ordene beskrev det hele på en god måte: slik at jeg faktisk orket å lese gjennom alle de sidene. Ellers hadde det bare blitt mange sider med ren fakta noe som ikke er gøy.

 

Dårlig info, S700i HAR Instant Messenger klient, akkurat som K700i, T630 og Nokia 6230 (den heter Presence hos Nokia, og Mine Venner/My Friends hos SE, og finnes i Meldinger menyen).

 

Ja vel, så en ting de kanskje tok feil på gjør at hele testen bliri en feilaktig suppe med feilinformasjon? Nei den må du lenger ut på landet med. Og hvis artikkelforfatteren ikke har oppdaget denne funksjonen under hele testperioden må jeg jammen meg si at den er dårlig plassert.

 

 

 

Selv om mange har kjøpt en telefon trenger de ikke rakke ned på alt amobil skriver fordi de finner sider som er dårlige: som kan bety at dere ikke har gjort et så godt kjøp som dere trudde. Ingen grunn til å prøve å lure dere selv, og andre.

Endret av INGaR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var da voldsomt til kunnskap, og det helt uten å ha prøvd telefonen! Slett ikke galt ;) Dessuten må slutte å skulke norsktimene, Basus, hvis ikke kan det går riktig galt på tentamen til jul...

 

Jeg skulle gjerne sett den mobilprodusenten som per i dag klarer å utstyre en mobil med skjermen, ccd-brikken, minnkort plassen og designet til s700 og i tillegg presse vekten ned i under 70 gram, som amobils tester uttaler at alle moderne mobiler veier nå for tiden. At telefonen er litt større enn gjennomsnittet stemmer, men er det så forferdelig? Hva da med P900? Hører jeg noen si at det er en helt annen type mobil? Visst pokker er det det, og det er nå engang S700 og! Man kan da ikke ta med en Hyundai Accent og en Hummer ut i skogen for å teste offroad kunnskapene, og så kritisere den stakkars Hyundaien for at den ikke kommer frem! Eller skjelle og smelle på General Motors fordi Hummeren er så forferdelig tung! En moderne bil skal jo ikke veie mer enn 1.5 tonn, må vite... Litt søkt, men allikevel. Get the picture?

 

Synes det virker litt som at amobil har lest alle forumpostene om S700, og så bestemt seg for at "Her skal kritiseres!". Ellers var det en veldig god test, bortsett fra et par punkter. Rart å slakte størrelsen med store ord, for så å fullrose en relativt plasskrevende skjerm. Men men, whatever makes your boat float :)

 

Jeg synes telefonen holder til en helt vanlig femmer på terningen, verken svak eller sterk. Den mangler EDGE og PTT, ellers synes jeg det er forsvinnende lite å klage på. Av de som faktisk har betalt den høye prisen for telefonen har jeg fortsatt ikke sett noen som har klaget på verken design, størrelse, vekt eller treghet i menyer, men det er mye mulig at jeg har oversett noe. Hadde det vært utbredt misnøye blant nybakte og nyblakke eiere mistenker jeg at det hadde kommet klart og tydelig frem på forumet.

 

Dette ble langt, takk for meg.

 

PS! Dinsdale: Mistenker at noen har sett på webshopen til komplett.no, der påstår de at de får inn Sandisk 256 MB Duo, men på linken til produsent står det noe annet:

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=303682&cks=SER

Lenke til kommentar

Denne testen var altfor subjektiv, og målgruppen her var utvilsomt fjortisser som vil ha en mobil som er 3 cm høy og som veier 3 gram. Designet blir kritisert, men det er en subjektiv mening som det trekkes altfor mye ned på.

 

Da er spørsmålet, er testen beregnet på fjortiser eller er mobiltelefonen beregnet på oldiser ?? Tror nok det siste som er rett da i tilfelle. De over 40 savner vel tiden med bæremeisel og ryggsekk for å ta med mobiltelefonen sin rundt. Findt at du fant ut hva denne mobilen ble lagd til.

 

Må le av alle svenskene her inne som ikke kan se sanheten i øynene at denne mobilen ikke har fått karakter 6! Amobil sine tester er jo mye mer grundigere enn alle andre sine, så å sammenligne med andre tester blir jo bare surr og tull.

 

Tror det er mange her som har tenkt til å kjøpe dette beistet eller allerede har kjøpt den og føler seg støtet av testen. Jeg syns ikke noe synd på dere.

En kjempesvær mobil med hårete funksjonalitet til en pris som koster skjorta får ikke karakter 6.

Lenke til kommentar
Hva da med P900? Hører jeg noen si at det er en helt annen type mobil? Visst pokker er det det, og det er nå engang S700 og!

S700i ER en vanlig telefon! Telefontypene man har i dag er stort sett smartphone og ikke smartphone. S700i er IKKE en smartphone, men koster omtrent like mye som SE's egen beste smartphone.

 

Av de som faktisk har betalt den høye prisen for telefonen har jeg fortsatt ikke sett noen som har klaget på verken design, størrelse, vekt eller treghet i menyer, men det er mye mulig at jeg har oversett noe. Hadde det vært utbredt misnøye blant nybakte og nyblakke eiere mistenker jeg at det hadde kommet klart og tydelig frem på forumet.

Ikke alle innser at de har gjort et bomkjøp. De trekker kun frem det positive, det negative, som mangel på EDGE og PTT, er ikke viktig, for det kan ikke den nye, overprisete telefonen deres.

Lenke til kommentar

 

Jeg skulle gjerne sett den mobilprodusenten som per i dag klarer å utstyre en mobil med skjermen, ccd-brikken, minnkort plassen og designet til s700 og i tillegg presse vekten ned i under 70 gram, som amobils tester uttaler at alle moderne mobiler veier nå for tiden.

Panasonic z800 og Samsung D500

Lenke til kommentar
Synes testen er dårlig. Alt for mange "morsomme" ord, passer ikke inn. Dårlig info, S700i HAR Instant Messenger klient, akkurat som K700i, T630 og Nokia 6230 (den heter Presence hos Nokia, og Mine Venner/My Friends hos SE, og finnes i Meldinger menyen).

 

Det virker rett og slett som denne testen er utført av en som ikke har peiling i det heletatt, for og være helt ærlig. Mange små detaljer som ikke stemmer i det heletatt.

 

At den får så dårlig rating ang. kvalitet er rett og slett latterlig. Denne telefonen har ikke en eneste knirkelyd, i motsetning til stort sett alt annet...

Som om jeg hadde sagt det selv! :thumbup:

Selvfølgelig, du er en SE-fanboy. Du hadde uten å tenke kjøpt en kamel hvis SE hadde sagt den er bedre enn andre telefoner.

Er det meg du sikter til? Isåfall må jeg nesten informere deg om at jeg nå har en SE K700i. Men at jeg tidligere har hatt Nokia 7610, Nokia 6600, Nokia 6100, Nokia 7210, Nokia 8850 + mange fler.

 

Så jeg skal ikke ha lov til og kritisere en test uten og bli kalt fanboy av deg? Isåfall sier jo det mer om deg enn meg.

Lenke til kommentar

 

Jeg skulle gjerne sett den mobilprodusenten som per i dag klarer å utstyre en mobil med skjermen, ccd-brikken, minnkort plassen og designet til s700 og i tillegg presse vekten ned i under 70 gram, som amobils tester uttaler at alle moderne mobiler veier nå for tiden.

Panasonic z800 og Samsung D500

176X220 er jo tross alt et stykke unna 240X320, spør du meg. Dessuten er jo ingen av disse å få tak i ennå, batterikapasiteten stiller jeg meg tvilende til, etter å ha eid telefoner av begge merker, selv om dette selvfølgelig kan overraske positivt. De har ikke radio, som i hvertfall jeg setter stor pris på. Og denne Panasonic saken har jo ekstern antenne! Fyttirakkern ;)

 

Samsungen virker som en smadrende god mobil, for all del, men jeg står på mitt. S700i ER, etter min mening, ganske så annerledes enn en standardmobil. Så det så :tease:

Lenke til kommentar

Har du sjekket faktaene i det siste. D500 har halvparten så stor skjerm, ikke ccd brikke og ikke minnekort. Dessuten veier den kun 38g mindre S700i.

 

nerdVANNA: Hvordan kan du egenhendig avgjøre at de som har kjøpt telefonen ikke innser at de har gjort (som du kaller det) et bomkjøp? Det positive ved telefonen er jo grunnen til at de har kjøpt den. Hadde EDGE og PTT vært avgjørende for valg av telefon så hadde vel kjøperene ventet på en som har disse kvalitetene som tydeligvis være til stede for at den skal kunne kalles en fin telefon (sett med dine øyne).

 

Dere som ikke har denne telefonen, enten fordi dere misliker den, ikke har råd eller synes den har for store mangler er minst like store sytekopper som de som har anskaffet den. Dere bruker jo det dere har av energi med å sympatisere med Willgohs (artikkelforfatteren) og rakke ned på de som prøver å komme med sin mening om telefon. Det er tydeligvis ikke bare "fanboys/fancyboysene" som kanskje ble litt "støtt" av denne semislaktingen for dere motstandere takler jo ikke at fansen har egne meninger om den.

Lenke til kommentar
1) Amobil vektlegger ikke i testene sine om telefonen er bra å se på. Når det gjelder "Design og kvalitet" vektlegger de ting som størrelse, kvalitetsfølelse, og vekt. Sikkert endel annet smått, men det er vel de jeg har sett mest fra tidligere uttalelser. For alt vi vet kan artikkelforfatteren synes at denne mobilen ser helt sjef ut, men han kan ikke gi poeng for noe som bare kan være hannes mening. Dette må dere skjønne. S700 er en plastikkmobil som er stor, og tung. Kan dere forvente en sekser?

Ja, den er stor og spesielt lang. En grunn til det er jo måten telefonen er oppbygd på, og her har SE beveget seg utenfor det vanlige. De har laget en spesiell telefon. Jeg vil påstå at det er praktisk umulig å gjøre den telefonen kortere enn den er nå, med en slik skjerm og en slik skyvefunksjon.

Amobil kritiserer størrelsen, men samtidig skryter av skjermen og det gode kameraet. Dette kameraet overgår alt vi har sett i en tlf i Norge hittil, og har flere funksjoner som hittil bare digitalkameraene har hatt. Dette synes jeg tar igjen tapet av EDGE.

Skulle likt å sett en annen mobilprodusent komme med akkurat det samme, men med en vekt under 80gram.

 

En grunn til at SE lanserte s700i i europa, var jo suksessen på den andre siden av kloden. Så kommer den hit og blir slakta..

Lenke til kommentar

bare for å si det slik som jeg ser på saken;

 

jeg syntes artikkelen var bra, og har personlig alltid syntes at den var for stor og dyr.

Synes det er litt rart at den har fått så brae karakterer i andre tester, når den er så stor , koster så mye og minne brikken koster like mye som en god del mobiler.

 

Personlig så hadde jeg sikkert kjøpt den hvis den hadde kommet for et år siden, men synes jeg faktisk at den er så kul. Alle har jo før sittet å gjort narr av hvor stor og tung feks 3210'n var, så da blir det jo litt teit å kjøpe en mobil som er større enn den bare for at den har 1 mpx kamera :blush:

Lenke til kommentar
Har du sjekket faktaene i det siste. D500 har halvparten så stor skjerm, ikke ccd brikke og ikke minnekort. Dessuten veier den kun 38g mindre S700i.

 

nerdVANNA: Hvordan kan du egenhendig avgjøre at de som har kjøpt telefonen ikke innser at de har gjort (som du kaller det) et bomkjøp? Det positive ved telefonen er jo grunnen til at de har kjøpt den. Hadde EDGE og PTT vært avgjørende for valg av telefon så hadde vel kjøperene ventet på en som har disse kvalitetene som tydeligvis være til stede for at den skal kunne kalles en fin telefon (sett med dine øyne).

 

Dere som ikke har denne telefonen, enten fordi dere misliker den, ikke har råd eller synes den har for store mangler er minst like store sytekopper som de som har anskaffet den. Dere bruker jo det dere har av energi med å sympatisere med Willgohs (artikkelforfatteren) og rakke ned på de som prøver å komme med sin mening om telefon. Det er tydeligvis ikke bare "fanboys/fancyboysene" som kanskje ble litt "støtt" av denne semislaktingen for dere motstandere takler jo ikke at fansen har egne meninger om den.

 

38 gram er over 25 prosent av totalvekten til S700i.

 

Jeg sier ikke at alle som har kjøpt S700i mener den er et bomkjøp. Men de som HAR gjort et bomkjøp med den, og ikke har penger nok til å kunne tenke "Jaja, synd det. Får vel bare legge den i skuffen og kjøpe en annen", vil nok ikke innse at telefonen ikke er perfekt. Går på tvers av logisk tenking å kjøpe noe så dyrt, for så å med en gang innrømme at den ikke er perfekt.

 

Jeg sier heller ikke at EDGE og PTT nødvendigvis er noe som avgjør kjøpet, men til den prisen bør man få i pose og sekk. På en telefon som ikke er en smartphone, men samtidig er i samme prisklasse som noen av de bedre smartphonene, burde det være et minstekrav at den har det meste av funksjoner smartphonen har som ikke krever smartphone-OS. Funksjoner som EDGE og PTT.

 

Er det meg du sikter til? Isåfall må jeg nesten informere deg om at jeg nå har en SE K700i. Men at jeg tidligere har hatt Nokia 7610, Nokia 6600, Nokia 6100, Nokia 7210, Nokia 8850 + mange fler.

 

Så jeg skal ikke ha lov til og kritisere en test uten og bli kalt fanboy av deg? Isåfall sier jo det mer om deg enn meg.

Sikte til *Dragon*. Har sett ham i flere andre tråder, og han er en like stor SE-fanboy hver gang han nevner dem.

EDIT: Hver gang han nevner SE, mener jeg.

Endret av nerdVANNA
Lenke til kommentar
vlunde:

 

Vil først og fremst frabe slike spydigheter fra deg og alle andre.

Du vil kanskje ha deg frabedt slike spydigheter?

 

Det var alldeles ikke meningen å være spydig, det var heller litt ironsik ment, men hvis du ble støtt så beklager jeg på det sterkeste, og noterer meg med store bokstaver bak øret at Basus, han eier desverre ikke selvironi, slik at vi kan unngå dette i fremtiden......

Lenke til kommentar

For meg virker det som om de fleste kjøper den pga kamera og skjerm, skjermen kan jeg forstå, men ikke kameraet.

 

vlunde:

 

Greit, kanskje jeg ikke er så veldig selvironisk idag, men det er enklere å bare si at det var litt mer stressende å lese det jeg skrev isteden for å begynne å tulle med norskeksamen osv. :p

 

Men alt i alt, ingen skade skjedd.

Endret av Basus
Lenke til kommentar
Dessuten må slutte å skulke norsktimene, Basus, hvis ikke kan det går riktig galt på tentamen til jul...

Hei! Kan du omformulere den setningen der? Du skjønner, jeg skjønner ikke helt hva du mener. For i mine øyne ser det ut som du kritiserer Basus for skrivefeil - og det gjør vel ikke du? For det er vel ingen som skriver masse feil selv, som kritiserer andre for samme problem?

Lenke til kommentar
For meg virker det som om de fleste kjøper den pga kamera og skjerm, skjermen kan jeg forstå, men ikke kameraet.

 

vlunde:

 

Greit, kanskje jeg ikke er så veldig selvironisk idag, men det er enklere å bare si at det var litt mer stressende å lese det jeg skrev isteden for å begynne å tulle med norskeksamen osv. :p

 

Men alt i alt, ingen skade skjedd.

Det er fint :) Prøvde ikke å disse. Jeg har eksamen i Corporate Communication and Government Relations om ni timer, så eksamener er det eneste jeg klarer å tenke for tiden... Klokken er midnatt i Australia, så da pakker jeg lekene og legger meg.

 

Det er godt å se at diskusjonen raser, da har jeg rett allikevel. Det ER noe spesielt med S700 ;)

Lenke til kommentar
Dessuten må slutte å skulke norsktimene, Basus, hvis ikke kan det går riktig galt på tentamen til jul...

Hei! Kan du omformulere den setningen der? Du skjønner, jeg skjønner ikke helt hva du mener. For i mine øyne ser det ut som du kritiserer Basus for skrivefeil - og det gjør vel ikke du? For det er vel ingen som skriver masse feil selv, som kritiserer andre for samme problem?

JÆI SCJIWEJ ALDJI FÆJL! :thumbup:

 

God natt, måtte diskusjonen rase til langt over påske!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...