Gå til innhold

Sony Ericsson S700i


Anbefalte innlegg

Symbian betyr minnekort. Minnekort betyr størrelse og vekt

 

S700 har minnekort.

 

Symbian betyr bra skjerm.

 

S700i har en veldig god skjerm.

 

Muligheten kan man godt la vær å bruke

 

OK, så fordi en telefon har en slik "mulighet" som noen av oss tar i bruk, men størsteparten ikke tar i bruk, gjør at en telefon gjerne kan koste noen lapper ekstra, og at hvis en telefon ikke har denne "muligheten", så kan ikke høy pris forsvares? Er dere det dere mener å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Symbian betyr minnekort. Minnekort betyr størrelse og vekt

S700 har minnekort.

Symbian betyr bra skjerm.

S700i har en veldig god skjerm.

Takk for at du gjentok mine argumenter enda en gang. Les det jeg skriver: Som du selv sier, og som jeg bekrefter del for del: Alle disse negative faktorene ved symbian har S700i allerede, men den har derimot ikke det positive faktorene som Symbian OS tar med seg.

 

Muligheten kan man godt la vær å bruke

OK, så fordi en telefon har en slik "mulighet" som noen av oss tar i bruk, men størsteparten ikke tar i bruk, gjør at en telefon gjerne kan koste noen lapper ekstra, og at hvis en telefon ikke har denne "muligheten", så kan ikke høy pris forsvares? Er dere det dere mener å si?

 

Alt jeg sier er at S700i har de faktorene som bidrar til å gjøre Symbian-modeller store og tunge. Dette bidrar til å gjøre S700i stor og tung og treg den også, men den har ikke de utvidelses-funksjonene som Symbian-mobiler har.

 

Det normale størrelse-vekt-treghet-batteritid argumentet mot symbian-mobiler kan derfor ikke brukes mot S700i, som det kan mot andre mobiler, siden den har alle disse svakhetene også. Det blir derfor heller et argument imot S700i.

 

Håper du forstår hva jeg mener nå, for jeg tviler på at jeg klarer å forklare det med enda flere ord.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Vell, er jo 17 år da;) å jeg i hovedsak vil ha en med sotr og GOD skjerm! blir z800 eller D500 kvalitet? altså mener med lignende skjerm som S700? S700 sin skjerm er jo den beste på markedet, noen i nærmeste framtid som kommer til å knuse den? Eller bli ca like bra? evt stor? Er litt opptatt av pent utseende og FLOTT kamera/skjerm! :)

Men er ikke P910 sin skjerm ca like bra som S700 sin skjerm? dem har like mange farger værtfall og store skjermer begge to. Eller tar jeg helt feil?

S700i sin skjerm er MYE bedre :) til og med K700i sin skjerm er bedre enn P910i sin

Lenke til kommentar
S700i sin skjerm er MYE bedre :) til og med K700i sin skjerm er bedre enn P910i sin

Nå kommer vi igjen inn på hva som gjør en skjerm god.

 

Er det antall farger? Er det antall piksler? Er det størrelsen? Er det antall pixler i forhold til størrelsen?

 

Det får da være en smaksak, men å si at K700i har en bedre skjerm enn P910i er jeg helt uenig i. I størrelse er P910i sin skjerm suveren, og det er ikke noe behov for mindre pixel-størrelse, ettersom skjermen er veldig detajlert allerede.

 

At S700i sin skjerm er suveren i forhold til de andre nevnte er jeg dog enig i. Det fordi den kombinerer god størrelse OG små pixler.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Ta en valgfri Series60-telefon (utenom N-Gage).

De kan spille musikk.

Vel og merke i mono, uten Equalizer. Og det er kun Nokia 7610 og over som kan spille i 44.1kHz. Dette forutom Siemens SX1 selvsagt.

 

Tredjeparts-programvare kan også brukes til å få megapiksel-bilder med VGA-kameraer.

 

Vel og merke interpolert med kvalitetstap, akkurat som K700i.

Lenke til kommentar
Ta en valgfri Series60-telefon (utenom N-Gage).

De kan spille musikk.

Vel og merke i mono, uten Equalizer. Og det er kun Nokia 7610 og over som kan spille i 44.1kHz. Dette forutom Siemens SX1 selvsagt.

 

Tredjeparts-programvare kan også brukes til å få megapiksel-bilder med VGA-kameraer.

 

Vel og merke interpolert med kvalitetstap, akkurat som K700i.

Joda, det er jo sant. Men mulighetene er der, til nød.

Lenke til kommentar

Tredjeparts-programvare kan også brukes til å få megapiksel-bilder med VGA-kameraer.

 

Vel og merke interpolert med kvalitetstap, akkurat som K700i.

Nei. Programmer som PhotoAccute interpolererer så vidt jeg vet ikke, men tar fire bilder og setter disse sammen til 1.

 

Rett på meg hvis jeg tar feil, men er rimelig sikker på dette.

Lenke til kommentar
Nå kommer vi igjen inn på hva som gjør en skjerm god.

 

Er det antall farger? Er det antall piksler? Er det størrelsen? Er det antall pixler i forhold til størrelsen?

 

Selv synes jeg at pixlene er viktigst.

Det at K700i sin skjerm er bedre ser man veldig klart når man sammenligner bildet i kamerasøkeren, k700i er MYE klarere. P910i sin kamerasøker kan nesten sammenlignes med T630, bildet blir både hakkete og uklart.

Endret av *Dragon*
Lenke til kommentar
Feil, "Symbian" kommer fra det engelske ordet "symbiosis" som betyr partnerskap, altså "Symbian" ~ partnerskap. :innocent:

Symbiose - Samspill mellom arter i naturen, hvor begge artene har fordel av samspillet!

Økologi på høyt plan.

:!:

 

Tilbake til topic:

Skjermen til S700i er helt suveren på det norske markedet. Og SonyEricsson kommer til å utnytte dette til flere produsenter lager slike skjermer. Men til da, kommer SE til å ha en blodpris på S700i.

 

Til dere som har S700i (evt. planlegger å kjøpe den):

Hadde S700i koster 7-8000kr, hadde dere da kjøpt den? Er denverdt så mye for dere? :hmm:

Lenke til kommentar

Må smile litt når jeg ser nokia's 3220 få terningkast 5 på kvalitet, mens SE s700 fikk terningkast 2!!!!?!??!

Det er i beste fall humoristisk...

Kan noen med handa på hjertet si seg enig i dette?

 

dette virker veldig ulogisk og merkelig, har sett og prøvd begge disse modellene og det er liten tvil både visuelt og ved opplevd bruk hvem som er bygd best og virker mest solid!

 

Pinlig amobil :w00t:

Lenke til kommentar
Ikke glem at S700i tar opp MYE mer plass, veier mer og den kan ikke ta bilder når den er åpen. Den koster også MYE mer. Den kan være av så høy kvalitet den vil, 3220 har et mye bedre pris/kvalitet-forhold.

Hvordan kan du mene at den ikke kan ta bilder når den er åpen som et minus? Telefonen brukes jo som oftest lukket allikevel.

 

Synes du virkelig at en mobil til 2 tusen kroner, og en mobil som er tre ganger dyrere skal ha samme vurderingskriterier innenfor kvalitet? Det tviler jeg egentlig på.

Jeg skjønner hva du mener, men da kan en jo være vanskelig og si at kameraet til S700i ikke er noe spesielt siden telefonen er så dyr.

Lenke til kommentar
Ikke glem at S700i tar opp MYE mer plass, veier mer og den kan ikke ta bilder når den er åpen. Den koster også MYE mer. Den kan være av så høy kvalitet den vil, 3220 har et mye bedre pris/kvalitet-forhold.

Hvordan kan du mene at den ikke kan ta bilder når den er åpen som et minus? Telefonen brukes jo som oftest lukket allikevel.

Foreslår du at det er et pluss? En bilradio brukes jo oftest mens man kjører, men det er jo en fordel å kunne bruke den uten å ha motoren gående...

Hvorfor skal man ikke kunne bruke det når telefonen er åpen? Kan du gi meg en logisk grunn?

 

Synes du virkelig at en mobil til 2 tusen kroner, og en mobil som er tre ganger dyrere skal ha samme vurderingskriterier innenfor kvalitet? Det tviler jeg egentlig på.

Jeg skjønner hva du mener, men da kan en jo være vanskelig og si at kameraet til S700i ikke er noe spesielt siden telefonen er så dyr.

Og da har man helt rett.

Endret av nerdVANNA
Lenke til kommentar

Det blir jo litt feil å si. Det er jo ingen fordel å få brukt kameraet, mens telefonen er åpnet, men derimot kan en jo kalle bruk radioen på en bil som ikke går en fordel. Jeg synes det å ikke kunne bruke kameraet, mens telefonen er åpen blir som å si at det er teit å ikke kunne kjøre båt fordi det ikke er vann i sjøen (litt dårlig sammenligning siden i mitt eksempel så er jo vann en forutsetning, noe det at telefonen ikke er åpen er, men du skjønner kanskje hva jeg mener for det?)

 

Jeg har ingen logisk grunn til deg, men jeg har en grunn. Det er gjort sånn siden SE vil at du skal se på forsiden som en mobiltelefon og baksiden som et kamera. Altså skal man ikke se elementer av telefon når kameraet benyttes...

Lenke til kommentar
Heisann

Er det noen av dere som har S700i som har kjøpt skjermbeskytter (en slags folie/film til å legge over skjermen for å unngå riper).

På Clas Ohlson selger de en slags speilfilm som virker som et speil når bakgrunnslyset ikke er på. (Koster 29 kr) Størrelsen på folien er 40x50 mm.(vet ikke om det passer til S700i sin skjerm) :hmm:

Lenke til kommentar
Heisann

Er det noen av dere som har S700i som har kjøpt skjermbeskytter (en slags folie/film til å legge over skjermen for å unngå riper).

På Clas Ohlson selger de en slags speilfilm som virker som et speil når bakgrunnslyset ikke er på. (Koster 29 kr) Størrelsen på folien er 40x50 mm.(vet ikke om det passer til S700i sin skjerm) :hmm:

Jeg mener at det er et type "tilbehør" til S700i? Noen som har hørt om dette?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...