Gå til innhold

ASUS låser opp multiplikatoren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nedddover ja - det var jo kult - det får dem sikkert sogt mye på.

Jepp, det er glimrende for alle de som overklokker og hindres av CPU-hastigheten.

 

Glimrende! Lurer på hvrodan de klarte dette? Intel har jo hatt låst multiplier helt siden PentiumII og Asus er neppe de første som har forsøkt seg på dette.

Lenke til kommentar
Nedddover ja - det var jo kult - det får dem sikkert sogt mye på.

Dette er jo bare for entusiaster!

Dessuten er det ved å sette opp FSB en får bedre ytelse på en P4! :)

netopp det som er poenget da gutten min. Nå kan du sette ned multiplikatoren og sette OPP FSB. Begrensa hvor mye du kan sette opp FSB når mltp. er låst.

Lenke til kommentar
De nye prescottene kommer sikkert med noe tilsvarende cool'n'quiet, dvs at cpu automatisk setter ned multiplieren når den ikke er under høy load. Ergo så er ikke multiplierene nedover låst...

Ja, det kommer de til å komme med, det finnes allerede, bare se på mobile Pentium 4 prosessorene...

 

Intel kommer nok til å aktivere dette for nye prosessorer etterhvert, men de som allerede har kjøpt Prescot får nok neppe dette, akkuratt som støtte for NX-bit...

Lenke til kommentar

Jppii!! Skal bli spennende å se hvor mye jeg klarer å underklokke CPU'en min. Hittil ser det ut som om resultatene har vært svært bra for de som allerede har underklokket. Leste om en kar som hadde klart å klokke ned fra 3.4 til hele 1,5ghz. Systemet hans var 100% stabilt ved kjøring av prime95 i 48timer.

Lenke til kommentar
Raptor,22/09/2004 : 14:26]Intel kommer nok til å aktivere dette for nye prosessorer etterhvert, men de som allerede har kjøpt Prescot får nok neppe dette, akkuratt som støtte for NX-bit...

Hei,

 

Dette er allerede aktivert fra 3,2Ghz Prescott (S478) og oppover - og fra 3,4Ghz (s775) og opp.

Les på ASUS' sine sider.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Jppii!! Skal bli spennende å se hvor mye jeg klarer å underklokke CPU'en min. Hittil ser det ut som om resultatene har vært svært bra for de som allerede har underklokket. Leste om en kar som hadde klart å klokke ned fra 3.4 til hele 1,5ghz. Systemet hans var 100% stabilt ved kjøring av prime95 i 48timer.

Jepp, underklokking og undervolting for å få et stillegående og kjølig system er også en mulighet som blir langt bedre nå.

 

Kanskje det også går an å slå på "speedstep" på disse?

Lenke til kommentar
Nedddover ja - det var jo kult - det får dem sikkert sogt mye på.

Dette er jo bare for entusiaster!

Dessuten er det ved å sette opp FSB en får bedre ytelse på en P4! :)

netopp det som er poenget da gutten min. Nå kan du sette ned multiplikatoren og sette OPP FSB. Begrensa hvor mye du kan sette opp FSB når mltp. er låst.

huh?, var den til meg?, Det var ihvertfall det som var hele poenget mitt :), å sette ned multiplikator, og opp fsb ;)

 

feil. ramhastighet har mye å si på p4

ramhastighet er ofte synkront med fsb :), utrykte meg kanskje litt dårlig da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...