Gå til innhold

NVIDIA lanserer Forceware rel. 55


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

  • Mulighet for egne profiler for applikasjoner/spill. Her kan man stille inn ønsket bildekvalitet, som automatisk blir benyttet når den aktuelle applikasjonen kjøres.
  • NVIDIA nView 3.5, forbedret funksjonalitet for flerskjerm-bruk
  • Forenklet TV-ut-støtte
  • Ny hurtigtilgang for driverinnstillinger ved høyreklikk på desktopen

Jeg vil også ha disse flotte nye egenskapene. Kan jeg bruke den nye driveren sammen med mitt gamle Geforce4 Ti4200? Eller gjelder dette kun FX-serien?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
nView Pop-Up Blocker for Microsoft Internet Explorer, hva har det i en skjermdriver å gjøre? :blink:

Hvorfor ikke? Jeg har installert Google toolbaren nå bare for det formålet, men kan vere litt enig i at dette egentlig ikkke hører hjemme i en skjermdriver. Men inntil SP2 kommer til Xp må vi få pop-up blokkeren annenstedsfra.

 

 

Må dog si at jeg liker veldig godt nView3.5 har nå brukt betaversjon av rel.55 en stund og blitt ganske avhengig av "rutenett" funksjonaliteten.

I helga hadde jeg min 17" LCD og lånte en ~26" (!) sony widescreen CRT-skjerm og da var det fint med den nye "kastefunksjonen" og :yes:

Lenke til kommentar
nView Pop-Up Blocker for Microsoft Internet Explorer, hva har det i en skjermdriver å gjøre?  :blink:

Hvorfor ikke? Jeg har installert Google toolbaren nå bare for det formålet, men kan vere litt enig i at dette egentlig ikkke hører hjemme i en skjermdriver. Men inntil SP2 kommer til Xp må vi få pop-up blokkeren annenstedsfra.

Da er det heller bedre å bytte til en skikkelig nettleser, som Mozilla Firefox, som har innebygd Popup blocking og som støtter Tabs som er helt genialt etter min mening:

http://www.mozilla.org/products/firefox/

 

Foruten Google Bar så finnes det utrolig mange flere og bedre utvidelser ('plug-ins') til Mozilla Firefox enn til det buggete Internet Exploder:

http://texturizer.net/firefox/extensions/

 

Absolutt verdt å prøve! :thumbs:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Jeg vil også ha disse flotte nye egenskapene. Kan jeg bruke den nye driveren sammen med mitt gamle Geforce4 Ti4200? Eller gjelder dette kun FX-serien?

Sitat NVIDIA pressemelding:

 

“Forceware Release 55 delivers awesome new features which are only available on NVIDIA GPUs,” said Dan Vivoli, executive vice president of marketing at NVIDIA. “Along with these new features, every customer using an NVIDIA-based graphics card manufactured in the last six years—all the way back to the NVIDIA TNT™—will get another free performance upgrade simply by installing this software.”

 

Så svaret er definitivt ja - driverne kan brukes på ditt Ti4200-kort :)

Lenke til kommentar
Jeg vil også ha disse flotte nye egenskapene. Kan jeg bruke den nye driveren sammen med mitt gamle Geforce4 Ti4200? Eller gjelder dette kun FX-serien?

"While this driver is not WHQL certified on TNT2, GeForce 256, GeForce2 GTS/Pro/Ti, and GeForce3 graphics boards, it will install and function correctly."

 

Tyder på at det skal fungere bra. Ytelsesforskjellen er noen annet. Jeg har opplevd et ørlite ytelsestap med mitt GF Ti-4200 (målt i 3DMark, UT2003 ++) ved å bruke drivere lansert etter FX-serien kom. Med andre ord fokuserer nok Nvidia på FX-serien når de lanserer nye drivere, ikke så rart kanskje...

 

EDIT: Howard var kjappere på avtrekkern...

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar
nView Pop-Up Blocker for Microsoft Internet Explorer, hva har det i en skjermdriver å gjøre?  :blink:

Hvorfor ikke? Jeg har installert Google toolbaren nå bare for det formålet, men kan vere litt enig i at dette egentlig ikkke hører hjemme i en skjermdriver. Men inntil SP2 kommer til Xp må vi få pop-up blokkeren annenstedsfra.

Da er det heller bedre å bytte til en skikkelig nettleser, som Mozilla Firefox, som har innebygd Popup blocking og som støtter Tabs som er helt genialt etter min mening:

http://www.mozilla.org/products/firefox/

 

Foruten Google Bar så finnes det utrolig mange flere og bedre utvidelser ('plug-ins') til Mozilla Firefox enn til det buggete Internet Exploder:

http://texturizer.net/firefox/extensions/

 

Absolutt verdt å prøve! :thumbs:

Når var det sist du brukte internet "exploder"?

3.0?

:roll:

Lenke til kommentar
kunne vært nyttig å få rede på om den dårlige ytelsen for fx kortene med tidligere nvidia kort er lik på denne utgivelsen, eller forbedret...

skal sei du kan å formulere deg.. ka e det du vil fram til? kan hende eg e berre dom, men eg finne virkelig ikkje ut ka du meina..

Jeg synes ikke det var så vanskelig å skjønne hva han mente: Om ytelsen til f.eks FX5800 Ultra blir forbedret med Forceware 56.64 driverne.

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
kunne vært nyttig å få rede på om den dårlige ytelsen for fx kortene med tidligere nvidia kort er lik på denne utgivelsen, eller forbedret...

skal sei du kan å formulere deg.. ka e det du vil fram til? kan hende eg e berre dom, men eg finne virkelig ikkje ut ka du meina..

Jeg synes ikke det var så vanskelig å skjønne hva han mente: Om ytelsen til f.eks FX5800 Ultra blir forbedret med Forceware 56.64 driverne.

Herregud da folk, LES!: ytelsen på FX5800U har aldri vert dårlig! Sandt nok har den ikke vert like bra som konkurentene(9700,9800 og 5900)på dx9, men 5800U har aldri hatt dårlig ytelse i dx9 heller.

Nesten eneste negative tingen med 5800U var støynivået og den altfor utsatte lanseringa.

 

arg...blei jeg altfor offtopic...men dog måtte få ut litt av dampen som bygger seg opp hver gang noen snakker om "5800U sin dårlige ytelse".

Endret av Civilix
Lenke til kommentar
kunne vært nyttig å få rede på om den dårlige ytelsen for fx kortene med tidligere nvidia kort er lik på denne utgivelsen, eller forbedret...

skal sei du kan å formulere deg.. ka e det du vil fram til? kan hende eg e berre dom, men eg finne virkelig ikkje ut ka du meina..

oi, skrev "kortene" istedet for "driverne" blaw :D

 

kunne vært nyttig å få rede på om den dårlige ytelsen med fx driverne på tidligere nvidia kort er lik på denne utgivelsen, eller forbedret...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...