Gå til innhold

TEST: Intel NUC Kit NUC6i7KYK


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd denne ikke støtter 2.5 Gigabit ethernet eller Intel® Tri-Band Wireless-AC 18260.

 

Selv kunne jeg vurdert denne. Det denne testen ikke sier noe om er om det er samme større på hovedkortet som andre NUC?

 

http://www.aliexpress.com/store/product/Broadwell-Intel-NUC-Core-i7-5500U-HD-5500-Fanless-Mini-Industrial-PC-Windows-10-HTPC-ITX/1383581_32480074291.html

 

Hvorfor velger ikke intel NUC dette? Cpuen er vel noe utdatert også.

 

Hvor bra yter SSD?

CrystalDiskMark4IntelSSD750Max-en.png

Samsung-960-Pro-2TB-Crystal-Disk-Mark.pn

 

Hadde ikke vært bedre med i7 7500U en slik maskin med tanke på støy?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Det kommer nok flere utgaver av dette. Denne kom ut i mai mnd ser det ut som, reviews er fra den tiden.


Når?

 

Da jeg har Intel NUC NUC5i5RYH
i dag til kontor maskin, må si svakhetene med denne, trådløs\ kun 1 gigabit ethernet og svak cpu hvis man multitasker, hvis man har samsung SM951 512 GB klarer jeg ikke å finne ut fra denne testen med mindre jeg sammenligner selv, hva jeg får av ytelse for å si om en slik maskin er verdt oppgraderingen.

 

Tror denne maskinen har dobbel kraftig cpu men usikker på den har nyeste PCI-E gen3 som betyr den klarer Samsung 960 PRO 512GB M.2 PCIe SSD opp mot 3500/2100MB/s eller om den ikke drar raskere SSD disk en den jeg har i dag.

 


Kan man ikke koble til en egpu via thunderbolt 3 på denne?

 

Kan man ikke koble til en egpu via thunderbolt 3 på denne?


Mistenker den støtter kun datatrafikk usb\thunderbolt.

 

Finnes ikke så vidt jeg vet programvare for thunderbolt til displayport finnes vel bare displaylink muligens, men hvorfor bry seg når maskinen har hdmi\mini displayport?

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Kan man ikke koble til en egpu via thunderbolt 3 på denne?

Jo. Diverse youtube-videoer viser dette.

 

Ellers gikk jeg fra en 4770K + 780Ti til denne NUCen veldig fornøyd med CPUen og Iris Pro-grafikken. Jeg spiller dota og lignende, så ytelsen er det ingen problemer med.

Har riktig nok den "råtne" SSDen intel 600p. Men div programmer og jobb flyter godt. Nok en gang, veldig fornøyd.

 

En ting å påpeke er lyden. Den er dårlig ved bruk av mini-jacken. Heldigvis er det støtte for TOSLINK anlegget mitt tar seg av lyden i stedet.

Endret av HoLy_CoW
Lenke til kommentar

Den PCen du linker til er den jeg bruker hele tiden.

Lydløs, rask og billig. Jeg skal teste et eksternt 750ti kort på den til uka.

 

Intel i5-4288U

Intel Iris Graphics 5100

DIMM3: Crucial 16 Gb DDR3-1600 (11-11-11-28 @ 800 MHz)

SAMSUNG Msata SSD (128 Gb, SATA-III)

 

3065kr ink. DHL

Lenke til kommentar

Og dere leverer en test uten å vurdere HTPC-testing og testing av støy? 

 

Come one, vi er snart i 2017 og dere operere som dere nettopp har startet dette tullet her.

 

kunne ikke vært mer enig med det siste du sier der. Sitter som regel og ser på andre reviews etter å ha sett på hw sine - sitter igjen m for mange spørsmål. plukk ting fra hverandre, gjør noe out of the box.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Disse NUC'ene er fine som "dumme terminaler" (rdp/citrix). Denne er imidlertid litt underlig da den er unødvendig kraftig til akkurat det bruket.

 

Allikevel, med "shared memory" GPU med ytelse på linje med aldrende ting som GTX 650 / HD 5770 blir det fort for svakt til en rekke ting. En utfordring er også billig diskplass; Ved privat bruk må en jo ha NAS eller noe i tillegg.

 

Men som "kontor maskin" holder det jo fint, dersom den ikke bråker for mye ved lett bruk. Kjøleløsninga så ut som kunne være i stand til å kunne å lage en irriterende type støy.

 

 

De burde kanskje finne en standard "form factor" på disse boksene. Størrelse, connector plassering etc. Så kunne noen laget en "laptop uten innmat" som en bare putta NUC'en sin inn i. Eller en kunne hatt en standard "mediasenter slot" i TV'er.

Lenke til kommentar

Synd denne ikke støtter 2.5 Gigabit ethernet eller Intel® Tri-Band Wireless-AC 18260.

 

Selv kunne jeg vurdert denne. Det denne testen ikke sier noe om er om det er samme større på hovedkortet som andre NUC?

 

http://www.aliexpress.com/store/product/Broadwell-Intel-NUC-Core-i7-5500U-HD-5500-Fanless-Mini-Industrial-PC-Windows-10-HTPC-ITX/1383581_32480074291.html

 

Hvorfor velger ikke intel NUC dette? Cpuen er vel noe utdatert også.

 

Den du linker til har en artig greie i salgsteksten.

4) Is Windows original with license (genuine)?

All of the OS preinstalled is cracked version, can use it directly in the long run.

 

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har denne sjølv, og kan nevne eit spesifikt problem område. Kombinasjon med ein M2 SSD samsung 950 pro og ikkje x264 eller extension støtta filformat til cpu, blir denne boksen så varm den henger og fryser seg heilt(gjelder mest 1080p og 4k innhold). Skjønt i dei dagene man streamer det meste er det lite eit problem, er uansett irriterande den ene gangen du har eit behov for dette. Har ikkje opplevd dette problemet med WoW for eksempel ved 1time speling+.

 

Er overbevisst løysinga er så enkelt som å velge ein mindre rask M2 ssd og en type som er mindre kjent for å utvikle varme så mykje.

 

Støymessig stemmer det testen seier, var litt uvant i starten men, lyden frå normal tv volum overdøver den veldig lett. Særlig når boksen står litt i skjul bak front høgtaler(godt med lufting rundt den).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Synd denne ikke støtter 2.5 Gigabit ethernet eller Intel® Tri-Band Wireless-AC 18260.

 

Selv kunne jeg vurdert denne. Det denne testen ikke sier noe om er om det er samme større på hovedkortet som andre NUC?

 

http://www.aliexpress.com/store/product/Broadwell-Intel-NUC-Core-i7-5500U-HD-5500-Fanless-Mini-Industrial-PC-Windows-10-HTPC-ITX/1383581_32480074291.html

 

Hvorfor velger ikke intel NUC dette? Cpuen er vel noe utdatert også.

 

Den du linker til har en artig greie i salgsteksten.

4) Is Windows original with license (genuine)?

All of the OS preinstalled is cracked version, can use it directly in the long run.

 

De hadde lagt inn en Windows 10 Enterprise på min og satt dato til år 2070. Med en gang man stilte klokka og logget på nettet virket den(win10) ikke lenger. Jeg formaterte SSDen etter 5 min, men selve maskinen er super. Det eneste jeg ikke liker er at SD-kort leseren er litt treg og BIOS er rotete og alt for mange innstillinger.

Lenke til kommentar

 

 

 

- Savner fortsatt målinger av "Minimum-FPS" i forbildelse med slike løsninger, og for bærbare løsninger også for den sakens skyld.

 

Ja, det kan argumenteres med at FPS-verdiene vil bli ekstremt lave..., men som jeg ser det...

 

På lik linje som med "Average-FPS" og "Maksimum-FPS"..., så vil det gi et klarere bilde av fremgangen fra generasjon til generasjon.

Uansett om det er snakk om Grafikk-kort alene eller i forbindelse med slike løsninger som det handler om i denne artikkelen, og/eller andre bærbare løsninger.

 

Det er tydelig at integrerte grafikk-kort løsninger har et godt stykke igjen før dem virkelig kan hevde seg med dedikerte grafikk-kort løsninger.

Men dem begynner smått å bli alternative løsninger for dem med ikke så alt for høye krav.

 

Med det sagt så synes jeg det er nok så ironisk at TEK har valgt å ta med "4k" her i slike tester som denne...

Da dem undertrykkelig har sagt at av åpenlyse grunner i forhold til ytelse så har dem valgt å ikke ta med "4k"-målinger i det nedre sjiktet av dedikerte grafikk-kort.

 

Tar dem med "4k"-målinger i forbindele med slike løsninger som dette produktet i denne artikkelsen så ser jeg ingen grunn til å ikke ta med "4k"-målinger i forbindelse med alt av dedikerte grafikk-kort også...

 

Så klart...

Spillene som er valgt ut som del av test-rutinene begrenser jo noe i forbindelse med om en kan teste de dedikerte grafikk-kortene opp imot dem.

 

Men det hadde ikke skadet om det hadde blitt lagt til et eller to spill som kunne vært med på å fremstille "4k"-ytelsen til det nedre sjiktet av dedikerte grafikk-kort også.

Da det er like sannsynlig at de spillene blir godt som ytelses grunnlag i forbildelse med dedikerte grafikk-kort, som i forbindelse med integrerte grafikk-kort løsninger.

 

Som f.eks...

Spill som "Far Cry 2" er jo det samme spillet uansett om det blir spillt på slike løsninger som denne i artikkelen som har integrete grafikk-kort, eller om det spillt på løsninger som tar i bruk dedikerte grafikk-kort.

 

Eneste forskjellen er at ytelsen per dags dato er generelt bedre på dedikert grafikkort enn på integrerte grafikk-kort.

Noe som jeg vil anta at kommer til å forbli tilfellet i en god tid fremfor også.

 

Om en da ikke har penger i bøtter og spann, eller er villig til å offre en arm eller en fot, om ikke begge deler, for å si det på den måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

nVidia er da ikke så ille, AMD derimot.

 

Sier ikke at de er, men fordelen med ren Intel er at da er alt støttet i Linux kernelen, og funker ut av esken. Forutsetter at man har relativt ny kernel da, v 4.4 eller nyere. Kernel 4.8 er nok å foretrekke.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...