Gå til innhold

Boeing vil slå Musk – skal bli førstemann til Mars


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betyr vel lite om bæreraketten er klar eller perfekt for den saks skyld, dersom alt det andre som må til for at mennesket ikke dør der i løpet av noen uker/mnd. ikke tas hånd om også. For alt vi vet så kan Musk ha en bedre plan på det der, eller omvendt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror definitivt konkurransen her er sunn, de kommer til å måtte snik-kikke litt på hverandre igjennom prosessen. Boing tror jeg nok er kapable til å få dette til, de er ikke akkurat smågutter når det kommer til aerodynamikk og med litt backing her og der så skyter de nok opp noen raketter snart de også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror definitivt konkurransen her er sunn, de kommer til å måtte snik-kikke litt på hverandre igjennom prosessen. Boing tror jeg nok er kapable til å få dette til, de er ikke akkurat smågutter når det kommer til aerodynamikk og med litt backing her og der så skyter de nok opp noen raketter snart de også :)

 

Aerodynamikk er nok viktig...

Lenke til kommentar

Men nå jasset ikke Musk i vei om at han hadde som mål å bli den første som plasserte ett menneske på Mars. Det klarer vi allerede i dag om vi bare pøser på med nok resurser.

 

Det musk snakker om er å etablere et system for kolonisering av planeten. Millioner av mennesker, ikke noen få. Selvfølgelig hadde det vært moro for Musk om Spase X ble de første, men jeg tror altså ikke dette er visjonen deres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å bygge raketten er lett. Man må bare ha mye penger. Det er ikke verre enn at man bare må bygge den stor nok. Men det er tull å kaste bort penger på dette. Ingen har noe på Mars å gjøre. Bruk pengene på jorda.

 

Tja. Når astroiden eller en uheldig gamma ray utsletter alt livet på jorden, ville ikke det vært fint å ha en backup koloni på mars og andre steder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Å bygge raketten er lett. Man må bare ha mye penger. Det er ikke verre enn at man bare må bygge den stor nok. Men det er tull å kaste bort penger på dette. Ingen har noe på Mars å gjøre. Bruk pengene på jorda.

 

Tja. Når astroiden eller en uheldig gamma ray utsletter alt livet på jorden, ville ikke det vært fint å ha en backup koloni på mars og andre steder?

De to-tre som rekker å rømme kommer til å angre seg etter noen dager på Mars. Det blir nok ikke som de trodde.

Lenke til kommentar

 

 

Å bygge raketten er lett. Man må bare ha mye penger. Det er ikke verre enn at man bare må bygge den stor nok. Men det er tull å kaste bort penger på dette. Ingen har noe på Mars å gjøre. Bruk pengene på jorda.

 

Tja. Når astroiden eller en uheldig gamma ray utsletter alt livet på jorden, ville ikke det vært fint å ha en backup koloni på mars og andre steder?

De to-tre som rekker å rømme kommer til å angre seg etter noen dager på Mars. Det blir nok ikke som de trodde.

Det er ikke snakk om å sende to tre mennesker til mars rett før det skjer, men å allerede ha etablert en selvforsynt koloni den dagen ulykken er et faktum.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lurer på om Kina blander seg inn? Romfartsprogrammet deres har hatt ei rivande utvikling.

 

Elles syns eg heile ideen om å befolke mars er bak mål. Burde heller etablere ein bærekraftig base på månen og få det til å funke. Sikkert vanskelig nok.

Eneste månen har i fordel i forhold til mars er avstanden. 

Egener seg egntlig ikke så bra. Men når vi først har kolonisert mars så kommer helt sikkert månen, jupiters måner og resten av solsytemer som har forhold til det etter. 

Det er på tide vi gjør noe nå. Romprogrammet har gått i sirup siden 70 tallet. Vi må få genene ut og kolonisere universet før vi blir utslettet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...