Gå til innhold

Galaxy Note 7 med nytt batteri tok fyr på vei ombord i fly


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung må bare legge denne telefonen død.

Note 7 feilet og den kommer nå aldri til å selge slik de hadde håpet på. Det skjer ikke!

Note navnet har mer eller mindre blitt ødelagt av dette, så det er kanskje på tide å starte på en ny serie, med samme funksjonalitet

 

Frykter for det samme. Folk kommer alltid til å forbinde note serien med batteritrøbbel på note 7.

Tviler på at en note 8 kan redde de nå.

Synd, har hatt både 1, 2 og nå 3, og må helt ærlig si de er noe av det beste jeg har hatt. 3'rn jeg har nå er snart 3 år, og fungerer forsatt utmerket. Ikke noe spesielt tap av batteritid heller.

Så tror ikke en annen telefon serie kan erstatte note for min del. S-pen er også overlegen å tegne/skrive med.

Synd. Virkelig synd

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Samsung må bare legge denne telefonen død.

Note 7 feilet og den kommer nå aldri til å selge slik de hadde håpet på. Det skjer ikke!

Note navnet har mer eller mindre blitt ødelagt av dette, så det er kanskje på tide å starte på en ny serie, med samme funksjonalitet

 

Tror du overvurderer folk. Vi glemmer fort. Om relativt kort tid er alt glemt tror da jeg.

Lenke til kommentar

 

Samsung må bare legge denne telefonen død.

Note 7 feilet og den kommer nå aldri til å selge slik de hadde håpet på. Det skjer ikke!

Note navnet har mer eller mindre blitt ødelagt av dette, så det er kanskje på tide å starte på en ny serie, med samme funksjonalitet

Tror du overvurderer folk. Vi glemmer fort. Om relativt kort tid er alt glemt tror da jeg.

 

Folk glemmer muligens fort, men omdømme tar lang tid å bygge. Det kan fortsatt ta et år eller to før Note sitt omdømme er oppe på samme nivå igjen.

 

De har jo og godt vekk ifra den orginale Note-oppskriften og slik telefonen var før. Så folk som har hatt 1,2, 3 og 4 er nødvendigvis ikke like begeistret over 5 og 7. Jeg har en Note 4, men jeg ser ingen grunn til at jeg skulle kjøpt en Note 7. Kunne like gjerne kjøpt en Galaxy S7 Edge for min del. Spart masse penger på det og. Så de har mer gått vekk ifra det segmentet de solgte den til før. Var jo ment som en svært nisje-telefon egentlig. Nå med Note 5 og Note 7 har de gjort den ganske mainstream. det går jo helt greit det, men når de har noe slik som dette oppå et slik skifte så blir det verre. Kan godt være det gjør at folk går over til en annen telefon, og blir fornøyd med det istedenfor.

 

Så navnet er ikke dødt, men tror fortsatt det vil ta tid å bygge det opp til samme nivå. Det er jo og samtidig med iPhone launch, og de mister gjerne mange kunder til Apple. Så tapene i omdømme for denne serien, og pga det salgstall har definitivt vært store.

 

Det at en uten problemet tok fyr på et fly er jo bare veldig uheldig for Samsung. Er jo noe som skjer hele tiden med alle modeller, så det at det skjer mens recallen foregår er veldig uheldig. Samtidig, hadde de ikke gjort feilen i utgangspunktet så hadde ingen brydd seg om en Note 7 brant på et fly.

 

Det er og ganske ekstremt å evakuere flyet for noe slikt. De er klar over at folk kan tam ed 100 Whr batterier på flyet, og manuelt kortslutte dem og skape en stor brann? Legge dem i en sekk med masse aviser ol. De synes altså ikke 100 Whr batterier er farlige, men det lille batteriet i Note 7 er? Og de har absolutt ingenting å slokke brann med i et fly? Snakk om å skremme passasjerer, men så er det jo USA da, der alt er veldig farlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-135366

Jeg bestilte note 7 fra Telia før batteriproblemene ble kjent. Bare det å vite at noe slikt kan hende og forårsake brann og andre lidelser gjør at man aldri helt slapper av med slikt i hus. Orker ikke å legge telefonen i en stekepanne med en brannvarsler over seg når jeg legger meg.Tror jeg avbestiller telefonen og kanskje går for den nye Google telefonen. Pennen skal jeg klare meg fint uten. Ryktet for denne telefonen er nå permanent ødelagt er jeg redd for.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Er det snakk om mange telefoner? eller er det noen få som henges ut? er vel ike så uvanlig at mobiler av andre merker tar fyr også-

 

I dette tilfellet er det dessverre ganske mange det gjelder. 

Lenke til kommentar

leifeinar: Opprinnelig gjelder det mange. For modellene med utskiftet batteri gjelder det foreløpig de to som er nevnt i artikkelen - og det er derfor slett ikke utenkelig at dette handler om uheldige enkelttilfeller. Både S7 og iPhone 7 har fått en del fokus på tilfellene av batterikluss i kjølvannet av dette. En stor og reell sak drar med seg litt fokus på disse tingene også når det ikke nødvendigvis er et mønster det er snakk om.

 

Samtidig er et fly omtrent det verst tenkelige stedet slike ting kan skje på, så dette er en interessant hendelse også om den kommer alene.

 

Forhåpentligvis roer det seg på denne fronten nå, slik at vi får et tydelig inntrykk av at den er så god som den skal være innen den kommer tilbake til Norden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette begynner å bli ganske så drøyt. Har på følelsen at dette blir blåst litt ut av proporsjoner? Var helt riktig at de opprinnelige modellene ble tilbakekalt, men at akkurat denne telefonen sliter kan jo være et rent tilfellet. Et fryktelig upraktisk og flatterende tilfellet for Samsung, men det er da ingen automatikk at dette har noe som helst med de opprinnelige problemene å gjøre i det hele tatt.

 

Men Apple og Google må jo nesten le hele veien til banken. Google kunne vel ikke ha funnet et bedre tidspunkt å satse på egen maskinvare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Samsung må bare legge denne telefonen død.

Note 7 feilet og den kommer nå aldri til å selge slik de hadde håpet på. Det skjer ikke!

Note navnet har mer eller mindre blitt ødelagt av dette, så det er kanskje på tide å starte på en ny serie, med samme funksjonalitet

 

Tror du overvurderer folk. Vi glemmer fort. Om relativt kort tid er alt glemt tror da jeg.

Folk går enda rundt og tror at iPhone knuses lettere enn alle andre telefoner(Way back når alle telefoner var plast, med unntak av iPhone 4, som var i alu og glass), så det skal du ikke si helt sikkert.

Lenke til kommentar

Vi vet enda ikke sikkert om dette virkelig var en ny "safe" Note 7. Uansett hva som er påstått så langt. Vi får vente litt og se. Uansett er det IKKE uvanlig at en hører historier om telefoner/batterier som tar fyr, eksploderer etc. For min del er jeg sikker på at Samsung fikser dette og lar min forhåndsbestilling stå i påvente av mer informasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folk går enda rundt og tror at iPhone knuses lettere enn alle andre telefoner(Way back når alle telefoner var plast, med unntak av iPhone 4, som var i alu og glass), så det skal du ikke si helt sikkert.

Jeg tror ikke det har noe med plasten å gjøre, men at man ofte ser knuste skjermer på iPhoner. Ingen bryr seg lenger om bendgate, antennagate osv. Endret av Nimrad
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man er ganske naiv om man tror at dette ikke vil slå negativt ut for Samsung det kommende året / de kommende årene. De har allerede tapt store summer på Note 7, og den vil aldri selge i nærheten av hva den trolig ville ha gjort. Og alt dette tullballet vil naturligvis få negativt ringvirkninger for modeller som Galaxy S8 og Note 8. Hvor mye de vil bli påvirket vil jo kun tiden vise, men at de helt sikkert vil tape salg på grunn av dette er det vel liten tvil om.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...