Gå til innhold

Galaxy Note 7 med nytt batteri tok fyr på vei ombord i fly


Anbefalte innlegg

Helt klart at dette vil påvirke tilliten til Samsung. Det er eksempelvis ingen andre mobil-modeller som blir spesifikt nevnt som en sikkerhetsrisiko når du skal ut å fly og media har jo dekket dette ganske grundig. På de to siste flyturene mine så sa de kun "Samsung Note", ikke spesifikt 7'eren når de tok opp at denne mobilen ikke skal være påslått under flyvning, så Note-serien som helhet har fått seg en solid blåveis som følge av dette. 

 

Min svigerfar er veldig glad i Note-serien da han foretrekker å skrive meldinger o.l. med penn og skulle nå egentlig gå fra Note 4 til Note 7 men slo det fra seg på grunn av all støyen rundt brannfare. LG har en modell med penn men den har ganske svake spesifikasjoner, så nå skal han prøve en iPhone 7 Plus i stedet og heller leve uten pennen. Jeg foreslo S7 Edge men han syntes ikke noe om å kjøpe Samsung når alt dette står på, til tross for at denne modellen virker å være helt trygg inkludert min egen S7 Edge som har fungert fint i månedsvis uten trøbbel.

 

Så jeg tror det går innpå menigmann og vil nok bli husket en stund fremover.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt klart at dette vil påvirke tilliten til Samsung. Det er eksempelvis ingen andre mobil-modeller som blir spesifikt nevnt som en sikkerhetsrisiko når du skal ut å fly og media har jo dekket dette ganske grundig. På de to siste flyturene mine så sa de kun "Samsung Note", ikke spesifikt 7'eren når de tok opp at denne mobilen ikke skal være påslått under flyvning, så Note-serien som helhet har fått seg en solid blåveis som følge av dette.

De to gangene jeg har flydd denne uken har de sagt Note 7...

Mulig det varierer mellom flyselskaper

Lenke til kommentar

 

Helt klart at dette vil påvirke tilliten til Samsung. Det er eksempelvis ingen andre mobil-modeller som blir spesifikt nevnt som en sikkerhetsrisiko når du skal ut å fly og media har jo dekket dette ganske grundig. På de to siste flyturene mine så sa de kun "Samsung Note", ikke spesifikt 7'eren når de tok opp at denne mobilen ikke skal være påslått under flyvning, så Note-serien som helhet har fått seg en solid blåveis som følge av dette.

De to gangene jeg har flydd denne uken har de sagt Note 7...

Mulig det varierer mellom flyselskaper

 

 

Jeg reagerte på at de kun sa Samsung Note, dette var utenlandske flyselskap dog. Hos SAS og Norwegian har man sagt Note 7 de siste ukene.

Lenke til kommentar

https://www.thesun.co.uk/news/1923913/samsung-note-7-shown-bursting-into-flames-in-images-which-will-shock-every-smartphone-owner/

 

Om du ser bort i fra den typiske clicbait-tittelen med at dette vil SJOKKERE mobileiere så var det interessante bilder og beskrivelse av problemstillingen.

 

Det står dessverre ikke noe om hvor hardt press telefonene ble utsatt for, samt om det utgjorde noen forskjell om batteriet var fullt eller ikke.

Lenke til kommentar

 

https://www.thesun.co.uk/news/1923913/samsung-note-7-shown-bursting-into-flames-in-images-which-will-shock-every-smartphone-owner/

Om du ser bort i fra den typiske clicbait-tittelen med at dette vil SJOKKERE mobileiere så var det interessante bilder og beskrivelse av problemstillingen.

 

 

Det står dessverre ikke noe om hvor hardt press telefonene ble utsatt for, samt om det utgjorde noen forskjell om batteriet var fullt eller ikke.

Nei, artikkelen var mangelfull som sådan men interessante bilder i det minste. De fleste batteri vil jo få en reaksjon ved et visst trykk.

Lenke til kommentar

Nei, artikkelen var mangelfull som sådan men interessante bilder i det minste. De fleste batteri vil jo få en reaksjon ved et visst trykk.

Nettopp, så jeg søkte etter «Applied Energy Hub battery laboratory» for å se om de har testet andre telefoner, men fant ingenting :(

Lenke til kommentar
Gjest medlem-135366

Telia sier i en pressemelding at den nye note 7 mobilen endelig vil ankomme i slutten av oktober 2016, og vil bli levert med følgende ekstrautstyr som en plaster på såret:

1) Vernebriller (istedenfor VR brillene de først annonserte)

2) Brannhansker

3) Brannslukningsapparat

4) Egen lade-stekepanne for nattbordet

5) Reise-brannvarsler 

Lenke til kommentar

Tror Samsung Note 7 er dødsdømt nå:

http://www.theverge.com/2016/10/9/13215728/samsung-galaxy-note-7-third-fire-smoke-inhalation

 

Jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe en Samsung-mobil på minst to generasjoner nå, dette er for dårlig håndtering av selskapet i mine øyne. Synd fordi jeg syntes Samsung S7 Edge´en min fungerer fint i bruk på jobb mens iPhone 7 Plus´en gjør en god jobb når jeg bare vil ha litt underholdning på farten med spill eller video. 

Lenke til kommentar

Har de faktisk ikke fikset problemet i erstatningsmodellene? Hvor vanskelig kan det være?

 

Hvis de ikke klarer å fikse problemet, og du har flere tilfeller av brann med erstatningsmodellene også så bør de bare slutte å selge.

 

Samtidig er jo modellene i Kina helt fine, så er liksom telefonen som blir sent til USA magisk dårligere? Det virker og litt merkelig. Disse tilfellene er tross alt ikke bekreftet, men helt klart bekymrende. Jeg ville nok hvertfall ha ventet med å kjøpe basert på dette.

Lenke til kommentar

Har de faktisk ikke fikset problemet i erstatningsmodellene? Hvor vanskelig kan det være?

 

Hvis de ikke klarer å fikse problemet, og du har flere tilfeller av brann med erstatningsmodellene også så bør de bare slutte å selge.

 

Samtidig er jo modellene i Kina helt fine, så er liksom telefonen som blir sent til USA magisk dårligere? Det virker og litt merkelig. Disse tilfellene er tross alt ikke bekreftet, men helt klart bekymrende. Jeg ville nok hvertfall ha ventet med å kjøpe basert på dette.

 

Det er også to tilfeller i Sør-Korea og ett i Taiwan denne uken med erstatningsmodeller og nå er man oppe i fire tilfeller i USA etter enda ett skal ha oppstått i dag. Så syv tilfeller med erstatningsmodeller på rundt en uke ser ikke bra ut for Samsung.

 

Nå kan jo noen av disse vise seg å skyldtes ytre omstendigheter eller å ikke være erstatningsmodeller etter nærmere undersøkelser men det ser i skrivende stund noe mørkt ut for fremtiden til Note 7.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-135366

Har de faktisk ikke fikset problemet i erstatningsmodellene? Hvor vanskelig kan det være?

 

Hvis de ikke klarer å fikse problemet, og du har flere tilfeller av brann med erstatningsmodellene også så bør de bare slutte å selge.

 

Samtidig er jo modellene i Kina helt fine, så er liksom telefonen som blir sent til USA magisk dårligere? Det virker og litt merkelig. Disse tilfellene er tross alt ikke bekreftet, men helt klart bekymrende. Jeg ville nok hvertfall ha ventet med å kjøpe basert på dette.

Endret av medlem-135366
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...