Gå til innhold

RYKTE: Core i7-7700K skal være inntil 40 prosent raskere enn forrige generasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om enkelttråd ytelsen er såpass høy så er det tydelig at Amd sin kommende cpu vil slite om den skal konkurrere direkte mot IPC'en til Intel.

 

Om det viser seg at det såkalte ingeniør utgaven som ble vist frem på en hastighet på 3 Ghz lar seg klokke greit kan man kanskje få bedre ytelse om den kan ha tilsvarende økning i hastighet som Intel , eksempelvis :

 

3 Ghz til 4,2 Ghz = 40% raskere.

4,2 Ghz til 4,5 Ghz =40 % raskere og 10% boost.

 

Så gjenstår det å se om forbedringene i ytelse hos intel er ren IPC eller kun en kraftig hastighetsøkning.

Lenke til kommentar

LOL!!!! 40% du lissom. Et stk. artikkelforfatter som kanskje bør sjekke kildene sine på nytt, og samtidig kjøpe et par dusin kritisk tankegang. Jeg skal spise både hatten og skoene mine hvis ytelsesøkningen er noe i nærheten av dette. Og nå inkluderer jeg eventuell økning i klokkefrekvens.

DIsclaimer: Om det viser seg at overnevnte tall inkluderer iGPU og\eller flere kjerner, så er saken selvsagt en annen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Da blir 3770K pensjonert :) Selv om den enda er kjempefin, så er den ytelsesøkningen mer nært det jeg krevde for et skifte.

Er i samme båt som deg, bare at jeg har 3770 og kan ikke overklokke. Hvis dette stemmer tenker jeg det endelig kommer en prosessor som er verdt å oppgradere til.

 

 

Ja men ikke bare for CPU ytelsen, Z270 hovedkort vil også gi dere en del oppgraderinger også som native USB 3.1, NVMe SSD support og mere. Verdt en oppgradering.

Lenke til kommentar

Haha selv om jeg er utrolig skeptisk til at dette viser seg å stemme, så håper jeg noe veldig :) Hvis dette stemmer så viser det bare hvor mye Intel har melket oss forbrukerne over lang tid, med å sitte på vesentlig ytelsesforbedringer uten å tilby det. Krysser fingerene dog :yes:

Endret av €tt@n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regn med at de har kjørt 100 ulike benchmarks og fått en god slump penger fra Intel for å kun "lekke" den med best resultat. Slik PR, selv om den er basert på svært selektive tester som over hodet ikke stemmer med gjennomsnittet, er verd hundretalls millioner kroner. Selvsagt spiller de på de strengene de har. Det er fordi folk går på slikt. Hver gang. Dessverre.

 

Bare tenk dere om alle 40%, 100% og 200% ytelseøkninger som ble "lekket" fra for hver ny prosessor, hadde vært sant på generell basis. Da hadde vi hatt sikkert 20 ganger bedre ytelse nå enn vi hadde med Core 2 Duo. Det har vi ikke.

Lenke til kommentar

Regn med at de har kjørt 100 ulike benchmarks og fått en god slump penger fra Intel for å kun "lekke" den med best resultat. Slik PR, selv om den er basert på svært selektive tester som over hodet ikke stemmer med gjennomsnittet, er verd hundretalls millioner kroner. Selvsagt spiller de på de strengene de har

Jepp. Utrolig beleilig med slike lekkasjer i forkant av nye lanseringer ... hver gang.

Lenke til kommentar

Regn med at de har kjørt 100 ulike benchmarks og fått en god slump penger fra Intel for å kun "lekke" den med best resultat. Slik PR, selv om den er basert på svært selektive tester som over hodet ikke stemmer med gjennomsnittet, er verd hundretalls millioner kroner. Selvsagt spiller de på de strengene de har. Det er fordi folk går på slikt. Hver gang. Dessverre.

 

Ja, er jo slik AMD gjør hver eneste gang de kommer med ett nytt produkt. Trist.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hva "entusiastene" driver med et slikt cpu ? Hvis det er snakk om å kjøle ned cpu'en slik at de kan skru opp antall frekvenser til cpu'en, så burde de ikke kalles entusiaster men pengeslukkere. Og hvis noen bruker det til hpc beregninger så er det kanskje lurt å få med seg at det er ikke cpu'en som opptrer som en flaske hals, men minnet. Og hvis en ikke driver med gaming, så er det igjen noen som burde kanskje meldes hos lukusfellen. Med mindre du (gameren) opptrer på et profesjonelt nivå, så har du ingen grunn til å eie et slikt produkt. Har du klart å nå topp 10 blant dota lagene i verden ? Hvis ikke, slutt å forestill deg at du noen gang vil. "Entusiastene" bør heller refereres som evneveike. lol ha en forsatt fin dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...