Gå til innhold

Apple har lansert raskere MacBooker – i rosa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint og flott dette. Både meg selv og madammen er strålende fornøyd med våre MacBook 12-tommer maskiner. Har vel egentlig ikke vært så fornøyd med noen bærbare maskiner før, selv ikke MacBook Pro 15 og 13-tommer med retina som vi har eid tidligere.

 

Det er noe med størrelsen, vekten og alt som Apple klarer å levere på disse som er veldig attraktivt. Men det merkes innimellom at de er litt på kanten hva gjelder prosessorytelse. Det lille de trenger for å være tilnærmet perfekte er litt ekstra CPU-ytelse.

 

 

Dessverre så virker det jo ikke som Intel Core m5 og m7 som leveres med denne nye refreshen byr på noe merkbart forbedret CPU-ytelse. Alle tall jeg finner for Intel Core m (Broadwell) mot Intel Core m5 og m7 (Skylake) hinter om noe raskere GPU, og mer eller mindre nøyaktig samme prosessorytelse. Fordelen med nye CPU-en er at den bruker mindre strøm for samme ytelse, men ytelsen ser ikke ut til å ha beveget seg allverden, om noe i det hele tatt.

 

 

Noe som er litt synd, for det er jo akkurat det som er det ene som holder disse litt tilbake.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Hadde et håp om en mer vesentlig oppgradering.

 

Ikke minst at macbook pro oppdateringen skulle komme samtidig..Da må man vel vente til juni for å se hva de planlegger der.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Haha, good one. :p

 

Jeg synes dette er kjempeflotte nyheter. Det utelukker totalt at det er MacBook 12 som blir hovedfokus i juni. Klart det er en spennende maskin, men skyhøy prislapp, for få tilkoblingsporter, tastatur som ikke når brødrene opp til knærne, og en for liten skjerm til at jeg kan forestille meg noe svært produktivt på den, gjør den helt uaktuell for mitt vedkommende. Håper og ber på mine knær om en ny MBA med redesign, 15 tommer, retina-skjerm og beholdt aggressivt prispunkt.

Lenke til kommentar

 

...gjør den helt uaktuell for mitt vedkommende...

...og det er akkurat sånn det skal og bør være. Man gjør seg opp en subjektiv mening om hva som er aktuelt for seg, sitt behov og sitt budsjett.

 

Absolutt, sier ikke at det ikke finnes andre som verdsetter produktet og det den står for, men for meg personlig, ble jeg glad over denne nyheten da det betyr snadder i de kategoriene jeg virkelig ser frem til.. :)

Lenke til kommentar

Fint og flott dette. Både meg selv og madammen er strålende fornøyd med våre MacBook 12-tommer maskiner. Har vel egentlig ikke vært så fornøyd med noen bærbare maskiner før, selv ikke MacBook Pro 15 og 13-tommer med retina som vi har eid tidligere.

Madammen her i huset har hatt MacBook nesten et år nå, og hun er veldig fornøyd. Veldig bra batteri og mer en god nok til enkel kontorbruk. Når vi har vært på ferie har det også blitt til at vi har tatt med den maskinen, da den er liten og grei.

 

Foruten en Skylake CPU så har også Apple oppgradert til litt raskere minne, SSD-disken bruker PCIe Gen3 nå, og batteriet har blitt bittelitt større (41.4 Wh vs. 39.7 Wh). Dette sammen med ny CPU arkitektur skal gi en time ekstra med batteri.

Endret av HKS
Lenke til kommentar

Fint og flott dette. Både meg selv og madammen er strålende fornøyd med våre MacBook 12-tommer maskiner. Har vel egentlig ikke vært så fornøyd med noen bærbare maskiner før, selv ikke MacBook Pro 15 og 13-tommer med retina som vi har eid tidligere.

 

Det er noe med størrelsen, vekten og alt som Apple klarer å levere på disse som er veldig attraktivt. Men det merkes innimellom at de er litt på kanten hva gjelder prosessorytelse. Det lille de trenger for å være tilnærmet perfekte er litt ekstra CPU-ytelse.

 

 

Dessverre så virker det jo ikke som Intel Core m5 og m7 som leveres med denne nye refreshen byr på noe merkbart forbedret CPU-ytelse. Alle tall jeg finner for Intel Core m (Broadwell) mot Intel Core m5 og m7 (Skylake) hinter om noe raskere GPU, og mer eller mindre nøyaktig samme prosessorytelse. Fordelen med nye CPU-en er at den bruker mindre strøm for samme ytelse, men ytelsen ser ikke ut til å ha beveget seg allverden, om noe i det hele tatt.

 

 

Noe som er litt synd, for det er jo akkurat det som er det ene som holder disse litt tilbake.

 

 

CPU ser ut til å være kjappere

http://www.macrumors.com/2016/04/19/new-12-inch-macbook-benchmarks-tidbits/

Endret av oPRE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...