Gå til innhold

Android 7 har blitt sluppet i en tidlig versjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Største problemet med android er at de ikke kan kjøpes i form av: http://www.android-x86.org/download

For kun Nexus 8 eller nyere støtter nyere en android 6.

 

Så det burde prioriteres android blir mere tilgjengelig på en måte, da de fleste har nok android 4-5 ennå.

Nexus 8?

SG-8C20.jpg

 

I dag kan man kjøre Android 7 Previev på følgende enheter, den ferdige utgaven vil kunne kjøres på ennå flere eldre enheter:

"The N Developer Preview includes an updated SDK with system images for testing on the official Android emulator and on Nexus 6, Nexus 5X, Nexus 6P, Nexus Player, Nexus 9, and Pixel C devices ".

 

Hjemme har vi Android 6 på tre mobiler og to nettbrett, og tre eldre nettbrett med Android 5.

Endret av Frobe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan fint svare på meldinger rett fra statusbaren i Marshmallow også. Litt usikker, men mener også det gikk i Lollipop. Bruker Messenger fra Google og Nexus 6p

Mulig jeg er ute på tynn is her nå, men jeg har forstått det slik at denne funksjonaliteten nå bygges inn i OSet. Det vil gjøre det lettere for andre apper å implementere samme funksjonalitet. Meg bekjent er det ikke mulig å gjøre dette i andre apper enn Google sine egne pr i dag.

 

Når det gjelder side-ved-side vinduer, så er dette noe mange av de forskjellige produsentene har hatt egne løsninger på lenge. Håper dette da innebærer at de nå vil bruke android sin innebygde variant, noe som kan gjøre produsentenes skall "lettere" og mindre fragmentering. Det vil og da være opp til den enkelte app å velge å støtte dette, noe som burde være en grei sak å implementere for den enkelte utvikler.

 

Litt på tynn is på enkelte punkter her, så korriger meg gjerne om jeg tar feil :-)

Lenke til kommentar

 

Jeg kan fint svare på meldinger rett fra statusbaren i Marshmallow også. Litt usikker, men mener også det gikk i Lollipop. Bruker Messenger fra Google og Nexus 6p

Mulig jeg er ute på tynn is her nå, men jeg har forstått det slik at denne funksjonaliteten nå bygges inn i OSet. Det vil gjøre det lettere for andre apper å implementere samme funksjonalitet. Meg bekjent er det ikke mulig å gjøre dette i andre apper enn Google sine egne pr i dag.

 

Når det gjelder side-ved-side vinduer, så er dette noe mange av de forskjellige produsentene har hatt egne løsninger på lenge. Håper dette da innebærer at de nå vil bruke android sin innebygde variant, noe som kan gjøre produsentenes skall "lettere" og mindre fragmentering. Det vil og da være opp til den enkelte app å velge å støtte dette, noe som burde være en grei sak å implementere for den enkelte utvikler.

 

Litt på tynn is på enkelte punkter her, så korriger meg gjerne om jeg tar feil :-)

 

Blir spennende å se hva produsentene gjør. Dersom Android 7 kommer i løpet av sommeren vil det jo ta et års tid før det har noen som helst utbredelse, så Samsung sine APIer vil være langt mer utbredt i årevis fremover.

Lenke til kommentar

Er jo en kjempefordel at det blir en integrert del av Android og ikke lenger en proprietærløsning via skall fra tredjepart. Betyr jo at det blir langt mer aktuelt for utviklere å legge til støtte og langt flere vil få gleden av det. Tradisjonelt sett så vil slike løsninger også fungere bedre og være bedre optimalisert som endel av operativsystemet. Og jo mindre skit produsenter må fikle med av egne løsninger, jo raskere burde de kunne levere nyere utgave av Android osv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Side-ved-side-vinduer, frittflytende video og actions i notifications! Her får Apple det travelt med å kopiere! </s>

 

Jupp, og hadde ikke Samsung, og alle andre, blåkopiert Apple i 2007 hadde du fremdeles sittet og knottet på en kloss med tastatur og penn.

Side-ved-side har iPad Air hatt en stund og direct reply har man kunnet gjøre lenge på iPhone/iPad.

Lenke til kommentar

De får optimalisere disse versjonene sine litt. Det begynte å bli bedre etter kitkat, men så har dek lart å snuble seg inn i tregt system igjen.

 

Bedre appstyring hadde vært fint, har marshmallow, syns det kunne vært bedre måter å deaktivere innbygde google apps på. Hangouts skaper konstant feilmelding om du deaktivere den. ( Har ingen behov for synkronisert meldingshistorikk )

 

Og de har fortsatt en dag i dag, til og med nyere android os problemer med exchange active sync. Vet ikke helt hva google har i mot microsoft, men det går utover office 365 kunder.

 

Vet samsung ordnet noe eget etterhvert, men mange andre android enheter sliter fortsatt med autodiscover av exchange active sync...noe som er forkastelig.

 

Utenom disse småtingene så er jeg egentlig veldig fornøyd med version 6.0.

Lenke til kommentar

 

Side-ved-side-vinduer, frittflytende video og actions i notifications! Her får Apple det travelt med å kopiere! </s>

 

Jupp, og hadde ikke Samsung, og alle andre, blåkopiert Apple i 2007 hadde du fremdeles sittet og knottet på en kloss med tastatur og penn.

Side-ved-side har iPad Air hatt en stund og direct reply har man kunnet gjøre lenge på iPhone/iPad.

Vi skal være glad for at både Apple, Samsung og flere andre kopierer gode ideer fra hverandre og utvikler dem videre ellers så hadde vi aldri vert der vi er nå....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...