Gå til innhold

Mass Effect: Andromeda slippes i begynnelsen av 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker når de første meldingane om den planlagte Mass Effect serien på Bioware sine sider, var ikke sikker på hva jeg skulle tro om serien da, men ....Ble ikke skuffa, om noe er Mass Effect trilogien blant de absolutte favorittspillene mine.

 

Bioware har i veldig mange år vært en av auto-kjøp spillutviklerene mine, og jeg har enda ikke blitt skuffa.

(sjølsagt, DA 2 levde ikke heilt opp til forventningene, men med tanke på hvor kort tid det slapp etter siste Dragon Age ekspansjonen var jeg imponert over hva de fikk til på så kort tid.

 

DA III : Inquisition derimot? Et mesterverk jeg aldri blir lei av. Har kjempestore forventninger til neste Mass Effect spillet, og tror BW velger å kjøre en trygg lansering som de vet fansen kommer til å like

Lenke til kommentar

og tror BW velger å kjøre en trygg lansering som de vet fansen kommer til å like

 

Vi får nå se på det. De valgte en slutt på ME3 de visste fansen ikke kom til å like.

Men jeg er enig med deg. Mass Effect er en fantastisk serie. Min absolutte favoritt. Jeg er spent på fortsettelsen.

Lenke til kommentar

Husker når de første meldingane om den planlagte Mass Effect serien på Bioware sine sider, var ikke sikker på hva jeg skulle tro om serien da, men ....Ble ikke skuffa, om noe er Mass Effect trilogien blant de absolutte favorittspillene mine.

 

Bioware har i veldig mange år vært en av auto-kjøp spillutviklerene mine, og jeg har enda ikke blitt skuffa.

(sjølsagt, DA 2 levde ikke heilt opp til forventningene, men med tanke på hvor kort tid det slapp etter siste Dragon Age ekspansjonen var jeg imponert over hva de fikk til på så kort tid.

 

DA III : Inquisition derimot? Et mesterverk jeg aldri blir lei av. Har kjempestore forventninger til neste Mass Effect spillet, og tror BW velger å kjøre en trygg lansering som de vet fansen kommer til å like

 

Jeg pleide å være enig med deg. Men så kom Mass effect 2 og DA 2 og viste meg nøyaktig hvor dårlige de kunne være. Mass effect 2 var et bra spill fra et gameplayperspektiv, og karakterene var knallsterke, men de begynte det gradvise ødeleggingen av Mass Effect sin storyline i nr 2. DA 2 var så dårlig at jeg hevet kjøpet mitt. Ikke bare løy de i promoteringen men alt som har vært bra med Bioware før var fullstendig borte fra DA 2. DA 3 er bra storymessig men har så elendig gameplay at jeg ikke klarer å fullføre det, Alt er repeat repeat repeat og det er enkelt i tilegg.

 

En gang var jeg bioware fanboy, men ødeleggelsen av storyfokus for FLASHY AWESOME BUTTONS og for mye gjenbruk av detaljer har faktisk gjort dem til en av de vanlige hvor jeg må laste ned og prøve før jeg kjøper da de ikke gir ut demoer som er representative for spillet i sin helhet. EA herpa dem godt.

Lenke til kommentar

*snip*

Jeg spilte gjennom ME1 mange ganger, men fullførte aldri ME2 eller 3. ME2 var ikke dårlig, men følte for mye som en "reboot". Companions var borte, Reapers var borte, og folk hadde "glemt" hvem jeg var. Selve historien var ikke engang en direkte fortsettelse av ME1, til tross for at ME1 hadde en rimelig heftig cliffhanger. DA:O og DA2 interesserte meg heller ikke noe særlig. Hadde nesten gitt opp BioWare da, men Dragon Age: Inquisition endret alt igjen. Det er til dags dato ett av de beste BioWare-spillene jeg har spilt.

 

DA:I er grunnen til hvorfor jeg har troen på ME:A. Historien vil være helt ny, så det gjør ingenting at det er en "reboot" igjen. I tillegg kan de jo ha lært fra ME2 og 3 at de må fortsette historien og ha de samme folkene involvert der, og ikke bare reboote serien fra spill til spill. Da kan hele trilogien kanskje bli knall. Håper det, i alle fall. :)

Lenke til kommentar

Jeg geder meg over at de ser ut til å ta seg god tid :) Jeg spillet igjennom ME-serien slag i slag nå nylig, for første gang med én og samme karakter og lagringsfil... Jeg tør påstå at jeg koste meg enormt mye mer med spillene nå enn jeg gjorde i første omgang. Serien seilet opp i rekkene som noe av det mest underholdende enda mer, og jeg kjente meg helt tom på innsiden etter at jeg hadde fullført spillene :p Jeg elsker hva Bioware har fått til her og jeg greier ikke helt å sette ordet på hvor mye jeg gleder meg til å kunne utfolde meg videre i dette fantastiske universet!

 

Jeg har forøvrig aldri spillt ett eneste Drag Age spill før, men nå er jeg litt fristet utelukkende pga. hvor vanvittig bra Mass Effect er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke for å dra tråden off-topic, men jeg vil anbefale å teste DA:I. Det første er helt greit, men også tydelig det første spillet i en franchise. For min del prøvde de for hardt å lage "Baldur's Gate 3", men klarte ikke helt å få det til. Ble for mye rot for min del. De skrøt også mye av at alle rasene har sine egne startområder, men det var ikke uventet oppskrytt. De starter riktignok på egne steder med egen historie, men hele historien der er jo over på kort tid. DA2 var mer action-orientert, men her feilet de ved å la store deler av spillet foregå i en eneste liten by.

 

Det var ikke før i DA:I jeg synes de fant ut hva de ville med serien og gav den en egen identitet. Det er nok av taktiske kamper som i Baldur's Gate hvis man vil ha det, men man kan også spille mer action-basert som i DA2. Verden i seg selv har helt klart en lang historie bak seg, uten at det brukes noe særlig tid på å utforske det i selve historien. Det gjør bare at man kan lese mye om fortiden til hele verden og sette seg inn i rimelig mye lore hvis man er interessert, og det igjen gjør hele verden levende. Historien i seg selv er ganske standard saker, men det var jo historien i ME også. :) Historien i DA1-3 er heller ikke direkte knyttet til hverandre, så det går helt fint å spille dem i tilfeldig rekkefølge. Noen koblinger her og der er det jo, men ikke mange, og selv de som er, er egentlig ikke spoilers.

Lenke til kommentar

DA 3 er bra storymessig men har så elendig gameplay at jeg ikke klarer å fullføre det, Alt er repeat repeat repeat og det er enkelt i tilegg.

Bare for å utdype litt på hva Cannibalguppy skriver om DA:I, så er det ekstremt mye "innhold" som er lagt til for å sørge for at det er et "stort" spill, typisk:

  • Drep X antall Y i område Z
  • Samle X antall Y fra Z
  • Samle X antall Y
  • Ta X fra A til B
  • Frigjør område X fra Y
  • Få X antall Y for å åpne Z

Det er såpass ille i enkelte deler av spillet at du kan holde på med sidequests en hel dag uten å komme videre i historien, og det er på ingen måte slik at kampsystemet i DA:I er interessant der du enten holder inne R hele tida om du er ranged eller R og periodisk W mens du trykker alle knappene fra 1 til 9 på keyboardet i rekkefølge.

Lenke til kommentar

Driter i hvor god historien er, når gameplayet i DA:I gir meg flashbacks WOW, gidder jeg ikke, noe mer uinspirert combat har jeg ikke opplevd på mange år.

Jada, du hater DA:I. Alle vet det. Eller har du glemt tråden din? :)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1705996

 

 

 

DA 3 er bra storymessig men har så elendig gameplay at jeg ikke klarer å fullføre det, Alt er repeat repeat repeat og det er enkelt i tilegg.

Bare for å utdype litt på hva Cannibalguppy skriver om DA:I, så er det ekstremt mye "innhold" som er lagt til for å sørge for at det er et "stort" spill,

Dette er ren standard i rollespill. Skjønner ikke hvorfor folk trekker det ned i spill de hater, men hyller det i spill de liker.  :hrm:

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

*snip*

Jeg spilte gjennom ME1 mange ganger, men fullførte aldri ME2 eller 3. ME2 var ikke dårlig, men følte for mye som en "reboot". Companions var borte, Reapers var borte, og folk hadde "glemt" hvem jeg var. Selve historien var ikke engang en direkte fortsettelse av ME1, til tross for at ME1 hadde en rimelig heftig cliffhanger. DA:O og DA2 interesserte meg heller ikke noe særlig. Hadde nesten gitt opp BioWare da, men Dragon Age: Inquisition endret alt igjen. Det er til dags dato ett av de beste BioWare-spillene jeg har spilt.

 

DA:I er grunnen til hvorfor jeg har troen på ME:A. Historien vil være helt ny, så det gjør ingenting at det er en "reboot" igjen. I tillegg kan de jo ha lært fra ME2 og 3 at de må fortsette historien og ha de samme folkene involvert der, og ikke bare reboote serien fra spill til spill. Da kan hele trilogien kanskje bli knall. Håper det, i alle fall. :)

garrus dukker jo opp etterhvert da :) i me2. og man finner jo en del andre på et tidspunkt også. men lenge siden jeg har spilt så husker ikke helt. men ja, fremdeles me 1 som er min favoritt. men combat er jo bedre i me2 og me3. helt enig med deg om da:i ivertfall, en favoritt for min del også.
Lenke til kommentar

Både Garrus og Tali er med som companions, ja. Men hva med alle de andre? Liara kjente meg ikke igjen engang, og jeg hadde en romanse med henne i ME1. Wrex aner jeg ikke om jeg møtte engang, og Ashley hadde bare en ørliten rolle der hun hatet meg, til tross for at vi var gode venner på slutten av ME1. Er alt for mange sånne småting jeg ikke likte. Vi ble også lovet at det meste av valgene vi tok i ME1 skulle få store konsekvenser i ME2, og valgene i ME2 skulle få store konsekvenser i ME3. I realiteten var det fint lite som betydde noe som helst. Og hva var det tullet med Illusive Man, eller hva han nå het? Synes ikke han passet inn noe sted.

 

Men ME: Andromeda er jo en ny historie med nye folk og (høyst sannsynlig) nye fiender, så vi får håpe de gjør det bedre denne gangen. :)

Lenke til kommentar

 

 

DA 3 er bra storymessig men har så elendig gameplay at jeg ikke klarer å fullføre det, Alt er repeat repeat repeat og det er enkelt i tilegg.

Bare for å utdype litt på hva Cannibalguppy skriver om DA:I, så er det ekstremt mye "innhold" som er lagt til for å sørge for at det er et "stort" spill,
Dette er ren standard i rollespill. Skjønner ikke hvorfor folk trekker det ned i spill de hater, men hyller det i spill de liker. :hrm:
Jeg har ikke noe problem med å fullføre fire - fem typiske gathering quests per område så lenge selve kampsystemet er halvveis intelligent, problemet med DA:I er at i jakten på å tilfredsstille to typer spillere endte de opp med action-kontollen som var ekstremt kjedelig der du holdt inne R og i perioder W samtidig mens du spammet abilities, det er ingen presisjon involvert som får alt til å virke kjedelig. Den andre kontrollmetoden er "strategisk", men problemet der er at spillets kampsystem er fullstendig blottet for strategier utenom KEEP UP THE BARRIER. I Origins var det langt flere strategier som kunne fungere, samt at kompanjongene faktisk endret hvordan kampene gikk. Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

 

 

 

DA 3 er bra storymessig men har så elendig gameplay at jeg ikke klarer å fullføre det, Alt er repeat repeat repeat og det er enkelt i tilegg.

Bare for å utdype litt på hva Cannibalguppy skriver om DA:I, så er det ekstremt mye "innhold" som er lagt til for å sørge for at det er et "stort" spill,
Dette er ren standard i rollespill. Skjønner ikke hvorfor folk trekker det ned i spill de hater, men hyller det i spill de liker. :hrm:
Jeg har ikke noe problem med å fullføre fire - fem typiske gathering quests per område så lenge selve kampsystemet er halvveis intelligent, problemet med DA:I er at i jakten på å tilfredsstille to typer spillere endte de opp med action-kontollen som var ekstremt kjedelig der du holdt inne R og i perioder W samtidig mens du spammet abilities, det er ingen presisjon involvert som får alt til å virke kjedelig. Den andre kontrollmetoden er "strategisk", men problemet der er at spillets kampsystem er fullstendig blottet for strategier utenom KEEP UP THE BARRIER. I Origins var det langt flere strategier som kunne fungere, samt at kompanjongene faktisk endret hvordan kampene gikk.

 

 

Så jeg er ikke alene om å kjede meg ihjel med DA 3? Ikke et dårlig spill, bra historie, men klarer ikke fullføre for kampene er så sykt ensformige og krever ingenting fra meg. har laget 4 macroer so gjør all kamp for da slipper jeg å late som jeg spiller :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...