Gå til innhold

Apple iPhone ble fjorårets mest solgte mobiltelefon i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Apple lager bra telefoner som er enkle å bruke. Folk er stort sett fornøyd med de og kjøper det samme neste gang.

 

Samsung, LG, Microsoft og de andre lager også bra telefoner, men treffer tydeligvis ikke like godt på et eller annet punkt. Siden disse tydeligvis ikke selger like mye.

 

Det betyr ikke at de er dårligere, bare annerledes.

 

Det å påstå at iPhone ikke tåler noe fordi en du kjenner har klart å herpe sin blir bare for dumt. Jeg kjenner en som har herpa sin Sony-telefon. Betyr det da at Sony ikke tåler noe? Nei. Det betyr at en med Sony har klart å herpe sin telefon.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Lurer egentlig litt på hva det kommer av at markedet er så dominert av Apple og Samsung. At det er mange som foretrekker iOS og dermed velger Apple er jo greit, men hvorfor er det så vanskelig for de andre produsentene av Android-dingser å konkurrere mot Samsung?

 

Trangsynte fanboys av enkelte merker finner man overalt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Av de jeg kjenner, så har de fleste Android, men det enkelt merke som noen har er nok Iphone, med samsung på andre. men det er fortsatt sånn 70% eller mere som har android, men hvis man ikke tenker på samsung, er det veldig spredd hva folk har, noen har htc, andre lg, noen sony, mens andre har nexus osv.

 

men etter det jeg har merket er det en økningen i andel android.

 

min HTC m7 funker fortsatt fint, er bare treg i noen spesifike apper. (kun når de states opp) de fleste er apper jeg ikke bruker så ofte som kontakter og en app jeg bruker en del, youtube. borsett fra det helt fin :)

 

skal nok kjøpe meg ny mobil i løpet av dette året, fordi jeg vil, ikke fordi jeg må. lener mest mot lg eller nexus nå.

Endret av Slettet-RnjNn5NbHl
Lenke til kommentar

 

Lurer egentlig litt på hva det kommer av at markedet er så dominert av Apple og Samsung. At det er mange som foretrekker iOS og dermed velger Apple er jo greit, men hvorfor er det så vanskelig for de andre produsentene av Android-dingser å konkurrere mot Samsung?

 

 

Trangsynte fanboys av enkelte merker finner man overalt.

Der er du i gang igjen ja...

 

Kanskje du kunne svare på hva du savner i Apple Music som jeg har spurt deg om i en annen tråd men som du fortsatt ikke har svart på...?

 

 

Til dere andre...er det noen litt mer seriøse svar på hvorfor det er så vanskelig for andre Android-produsenter å konkurrere mot Samsung?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

Lurer egentlig litt på hva det kommer av at markedet er så dominert av Apple og Samsung. At det er mange som foretrekker iOS og dermed velger Apple er jo greit, men hvorfor er det så vanskelig for de andre produsentene av Android-dingser å konkurrere mot Samsung?

 

Trangsynte fanboys av enkelte merker finner man overalt.

Der er du i gang igjen ja...

 

Kanskje du kunne svare på hva du savner i Apple Music som jeg har spurt deg om i en annen tråd men som du fortsatt ikke har svart på...?

 

 

Til dere andre...er det noen litt mer seriøse svar på hvorfor det er så vanskelig for andre Android-produsenter å konkurrere mot Samsung?

 

 

det er jo bare at en del folk liker å kjøpe ting som folk de kjenner har. og en del blir ubevist påvirket av reklame. av android mobiler er det helt klart samsung det er mest reklame for.

 

eks. når moren min gikk fra iphone (3gs) til android (samsung galaxy s3) var litt av begrunnelsen nettop at det var den andre mobilen ved siden av iphone hun viste mest og hadde hørt flest andre snakke om. byttet etter det fikk jeg henne til å gå får htc m8. i steden for samsung galaxy s4. og i ettertid har hun takket meg for det :) 

Lenke til kommentar

 

det er jo bare at en del folk liker å kjøpe ting som folk de kjenner har. og en del blir ubevist påvirket av reklame. av android mobiler er det helt klart samsung det er mest reklame for.

 

 

Det kan godt hende at reklamen til Samsung påvirker en god del av salget deres ja. Nå er vel noe av argumentet for å velge Android at det er valgfrihet til å kjøpe produkter fra andre produsenter, selv om de kanskje i bunn og grunn er ganske like. Så jeg får inderlig håpe at alle de andre får opp farta og øker sine markedsandeler slik av valgfriheten til disse kundene blir ivaretatt. Det går jo noen litt stygge rykter om at flere av de store vurderer å kaste inn håndkle, men det er vel bare å håpe at det ikke er sant.

Lenke til kommentar

Lurer egentlig litt på hva det kommer av at markedet er så dominert av Apple og Samsung. At det er mange som foretrekker iOS og dermed velger Apple er jo greit, men hvorfor er det så vanskelig for de andre produsentene av Android-dingser å konkurrere mot Samsung?

 

Markedsføring, "de store blir større", "noen jeg kjenner har det", økosystem, generelt gode produkter, varemerke, rykte, pris.

 

Jeg mener ikke Samsung har de beste mobilene, men så er det ikke alltid de beste som selger mest heller når det er så mange andre ting i betraktning.

Lenke til kommentar

Tør å påstå at Samsung sin dominans i Norge (I Android verden) i stor grad også henger sammen med at de var tidlig ute rett og slett. Husker selv Galaxy S2 dagene, da alt annet bare så og føltes ut som tull og tøys i forhold :) Folk holder seg som regel til det man kjenner og føler seg komfortabel med. Overraskende mange brukere som rett og slett tror Android er Samsung, og da snakker jeg naturligvis om brukere som ikke akkurat er satt inn i markedet som oss tek.no forum folk. Faren min er eksempel på trofast Samsung bruker, og jeg måtte fortelle han at HTC, LG og Sony også kjører samme greiene, og det tok litt tid å forstå.

 

EDIT: Kan slenge til at jeg hoppet tilbake på Samsung vognen selv, rett og slett fordi S6 Edge er så fordømt sexy.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Rart at folk sier jeg møter stadig flere folk med iPhone også skrive et smilefjes liksom som at du er kjempe stolt. Men nok om det. Jeg har sett utrolige mange med s6 og s6 edge her i Norge. Mange av de som har s6 nå har også gått fra iPhone til galaxy men jaja. Folk velger den telefonen som passer best forseg ikke hva som passer best for andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Rart at folk sier jeg møter stadig flere folk med iPhone også skrive et smilefjes liksom som at du er kjempe stolt...

Det er bare en telefon, de aller fleste av oss har ikke gjort noe annet enn å kjøpe en. Det er ikke så veldig mye å være stolt av...

 

 

Folk velger den telefonen som passer best for seg ikke hva som passer best for andre.

Så enkelt er det faktisk...:)

Endret av rogkas
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...