Gå til innhold

Netflix har fått en kraftig overhaling på Windows 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Visste ikke at folk faktisk brukte apps i windows.

 

Har dette noen fordeler foran å bruke netflix i nettleseren?

 

Etter to måneder slapp MS denne uttalelsen;

For developers, Windows 10 translates into 2X the user engagement and 4X the revenue per user compared to Windows 8.x.

 

Man kan spørre seg økning relativt til hva, men det er altså ting som tyder på at stadig flere tar i bruk applikasjonsplattformen i Windows nå.

 

Selv bruker jeg en god del applikasjoner på W8/10, selv om mange av dem er spill. Jeg ser i grunnen ikke hvorfor det ikke skulle være naturlig å bruke W10 store apps på en PC. Selv om det fremdeles er en del urealisert potensiale så finnes det også mye kjekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Visste ikke at folk faktisk brukte apps i windows.

 

Har dette noen fordeler foran å bruke netflix i nettleseren?

 

Netflix på Chrome er maks 1280x720 og 2 kanals lyd.

Netflix appen støtter opp til 4K og 5.1 surround. 

 

Jeg håper de har fått fikset feilen i windows 10 klienten som gjorde at det kræsjet ved fullskjermvisning og total ubrukelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Visste ikke at folk faktisk brukte apps i windows.

 

Har dette noen fordeler foran å bruke netflix i nettleseren?

 

Netflix på Chrome er maks 1280x720 og 2 kanals lyd.

Netflix appen støtter opp til 4K og 5.1 surround. 

 

Jeg håper de har fått fikset feilen i windows 10 klienten som gjorde at det kræsjet ved fullskjermvisning og total ubrukelig.

 

Det er jo en ganske stor fordel. Rart det ikke er mer oppmerksomhet rundt dette. Har selv alltid brukt chrome, i god tro om at jeg fikk utnyttet netflix til det fulle.

Lenke til kommentar

 

 

Visste ikke at folk faktisk brukte apps i windows.

 

Har dette noen fordeler foran å bruke netflix i nettleseren?

 

Netflix på Chrome er maks 1280x720 og 2 kanals lyd.

Netflix appen støtter opp til 4K og 5.1 surround. 

 

Jeg håper de har fått fikset feilen i windows 10 klienten som gjorde at det kræsjet ved fullskjermvisning og total ubrukelig.

 

Det er jo en ganske stor fordel. Rart det ikke er mer oppmerksomhet rundt dette. Har selv alltid brukt chrome, i god tro om at jeg fikk utnyttet netflix til det fulle.

 

Enig, jeg trodde jeg så 1080p helt frem til tek skrev denne artikkelen: 

 

http://www.tek.no/artikler/guide-10-enkle-netflix-tips-som-du-neppe-visste-om/191828

Lenke til kommentar

 

 

Visste ikke at folk faktisk brukte apps i windows.

 

Har dette noen fordeler foran å bruke netflix i nettleseren?

 

Netflix på Chrome er maks 1280x720 og 2 kanals lyd.

Netflix appen støtter opp til 4K og 5.1 surround. 

 

Jeg håper de har fått fikset feilen i windows 10 klienten som gjorde at det kræsjet ved fullskjermvisning og total ubrukelig.

Om det ikke er noe som er skjedd i de siste 2 ukene, så stemmer det ikke at appen støtter 4k. Det var sist jeg sjekket (ca 2 uker siden) umulig å få tilgang til 4k via pc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

App er ikke et fremmedord, det er slang/forkortelse for applikasjon. Applikasjon er ikke et fremmedord, men et låneord (fra latin) og står i ordboka. App kommer til å bli tatt opp formelt så snart alle blir enige om hva som er grensa mellom det man kaller en app, og det man ikke kaller en app. Og med utgangspunkt i at ikke alle er enige, er resten av denne posten skrevet med tydelig bias. 

 

App, klient og program brukes ellers ikke synonymt, de har forskjellig utvalg. 

 

Et program brukes om, ja, et eksekverbart program. 

En klient brukes om en type program som kobler seg opp mot en server. Netflix-appen er riktig nok en klient.

App brukes generelt ikke om PC-programvare (selv om den bruken tiltar med yngre generasjoner). 

Men den brukes om typisk små applikasjoner (eller programmer, om du vil) for mobile enheter. 

I en Microsoft-sammenheng, brukes den om applikasjoner som er bygget opp på et rammeverk som er felles for mobile enheter og Windows-datamaskiner. Disse var tidligere kalt Universal Apps, og nå heter Windows Apps. Også her er det typisk dominert av små enkle applikasjoner.

 

Fordi ordet app tydeligvis har blitt kult og ordet program tydeligvis ikke er kult lengre, men mest fordi Microsoft ønsker å få folk til å bruke Store, er Microsoft blant de som har begynt å bruke ordet App også på tradisjonell PC-programvare. Men det er fortsatt en utbredt forståelse av en forskjell. 

 

Hvis du sier "Photoshop-appen" vil nok brorparten av de som vet om at den eksisterer, tro du snakker om Adobe Photoshop Express, ikke Adobe Photoshop CC 2015. Hvis du sier "programmet Photoshop" vil nok brorparten av de samme personene tro du har gått over til å snakke om Adobe Photoshop CC. Dette på tross av om man vet at ordet applikasjoner i utgangspunktet er ganske så synonymt med programmer. Hvis du sier "du skal lage den ideen du jobber på både som applikasjon og app" så ville underlig nok svært mange skjønne hva du mener. 

 

Sånn sett kunne jeg i utgangspunktet fått en forskjellig oppfatning av denne artikkelen om artikkelen omtalte Netflix-klienten eller Netflix-programmet. Webtjenesten er også en klient, mens program ville gjort meg usikker på om det var en Store-app eller en tradisjonell WinNT-klient. 

Endret av tommyb
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

Visste ikke at folk faktisk brukte apps i windows.

 

Har dette noen fordeler foran å bruke netflix i nettleseren?

 

Netflix på Chrome er maks 1280x720 og 2 kanals lyd.

Netflix appen støtter opp til 4K og 5.1 surround. 

 

Jeg håper de har fått fikset feilen i windows 10 klienten som gjorde at det kræsjet ved fullskjermvisning og total ubrukelig.

Om det ikke er noe som er skjedd i de siste 2 ukene, så stemmer det ikke at appen støtter 4k. Det var sist jeg sjekket (ca 2 uker siden) umulig å få tilgang til 4k via pc.

 

Muligens du har rett der. Jeg bruker netflix appen som installeres på smart tv'en, ettersom jeg ikke sitter på HDM 2.0 ut fra pc'en.

Lenke til kommentar

4k er forbeholdt de med det dyreste abb.

 

Appen har mye bedre bilde og lyd og MYE enklere å bruke

Eneste minuset med den nye appen er at det er noe mer komplisert å gi stjerner

Savner fortsatt en slags liste for serier en kan abbonere på så de kommer automatisk i rekkefølge etterhvert som de kommer ut

 

4k er forbeholdt de med dyreste abb på TV, spiller ikke hvor mye penger man kaster på de, er umulig å få 4k netflix til pc

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...