Gå til innhold

Netflix har fått en kraftig overhaling på Windows 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

79-89kr pr måned har alle råd til å avse, så hvorfor ikke betale for Netflix. Jeg har fått sett mange gode serier og filmer som jeg garantert ikke hadde giddet å laste ned i utgangspunktet. Føler jeg også støtter utviklingen med å få et lovlig alternativ til nedlasting ved å abbonere på Netflix. De har enda et godt stykke igjen til å bli et fullverdig alternativ til nedlasting, men synes det begynner å komme seg ganske bra nå. Håper de kan klare å få fjernet regionsperren, så har jeg ikke noe å klage på egentlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

79-89kr pr måned har alle råd til å avse, så hvorfor ikke betale for Netflix. Jeg har fått sett mange gode serier og filmer som jeg garantert ikke hadde giddet å laste ned i utgangspunktet. Føler jeg også støtter utviklingen med å få et lovlig alternativ til nedlasting ved å abbonere på Netflix. De har enda et godt stykke igjen til å bli et fullverdig alternativ til nedlasting, men synes det begynner å komme seg ganske bra nå. Håper de kan klare å få fjernet regionsperren, så har jeg ikke noe å klage på egentlig.

 

streame ikke laste ned ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

Visste ikke at folk faktisk brukte apps i windows.

 

Har dette noen fordeler foran å bruke netflix i nettleseren?

 

Netflix på Chrome er maks 1280x720 og 2 kanals lyd.

Netflix appen støtter opp til 4K og 5.1 surround. 

 

Jeg håper de har fått fikset feilen i windows 10 klienten som gjorde at det kræsjet ved fullskjermvisning og total ubrukelig.

Om det ikke er noe som er skjedd i de siste 2 ukene, så stemmer det ikke at appen støtter 4k. Det var sist jeg sjekket (ca 2 uker siden) umulig å få tilgang til 4k via pc.

Den kom 16. desember.

Lenke til kommentar

 

 

 

Visste ikke at folk faktisk brukte apps i windows.

 

Har dette noen fordeler foran å bruke netflix i nettleseren?

 

Netflix på Chrome er maks 1280x720 og 2 kanals lyd.

Netflix appen støtter opp til 4K og 5.1 surround. 

 

Jeg håper de har fått fikset feilen i windows 10 klienten som gjorde at det kræsjet ved fullskjermvisning og total ubrukelig.

Om det ikke er noe som er skjedd i de siste 2 ukene, så stemmer det ikke at appen støtter 4k. Det var sist jeg sjekket (ca 2 uker siden) umulig å få tilgang til 4k via pc.

Det skjedde sist onsdag.

Lenke til kommentar

Visste ikke at folk faktisk brukte apps i windows.

 

Har dette noen fordeler foran å bruke netflix i nettleseren?

 

Jeg begynte faktisk å bruke apps da jeg fikk min Surface Pro 4. Grunnen er at jeg setter den ofte i nettbrett-modus om kvelden (i senga osv) og da er det mye greiere å navigere raskt mellom diverse apps, istedenfor å kun sitte i nettleseren. Dessuten er de fleste apps bedre enn nettleser-versjonen, f.eks. raskere, flere features, lettere å navigere osv. Men selvsagt, du finner ikke én eneste app på Windows 10 desktop PC'en min. :)

Lenke til kommentar

Nei jeg trenger ikke si noe som helst, fordi jeg tenker aldri at "huff, hvorfor bruker jeg 80kr i måneden på dette når jeg kunne gjort det ulovlig gratis".

 

den er grei, støtter deg på den....men er ingenting ulovlig det jeg gjør med streaming.....ellers hadde jeg ikke gjort det ;), du kan gjerne betale visst du er så uviten på å finne samme filmer/serier som er gratis på nett ;)

Lenke til kommentar

 

Nei jeg trenger ikke si noe som helst, fordi jeg tenker aldri at "huff, hvorfor bruker jeg 80kr i måneden på dette når jeg kunne gjort det ulovlig gratis".

den er grei, støtter deg på den....men er ingenting ulovlig det jeg gjør med streaming.....ellers hadde jeg ikke gjort det ;), du kan gjerne betale visst du er så uviten på å finne samme filmer/serier som er gratis på nett ;)

 

 

"Jeg gjorde ikke noe galt, jeg fulgte bare ordre" - folk sier mye rart til seg selv for å unngå ubehagelige følelser. Du om det. Allmenningens tragedie er absolutt tilstede her; hvis alle gjorde som deg, så ville det ikke blitt noen serier. Noen må betale for gildet; det er det vi andre som gjør. Ikke bare nekter du å betale for noe andre har laget, du snylter i tillegg på det faktum at vi andre betaler. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Visste ikke at folk faktisk brukte apps i windows.

 

Har dette noen fordeler foran å bruke netflix i nettleseren?

 

Jeg bruker facebook appen så jeg kan chatte uavhengig av om jeg er på facebook i nettleseren eller ikke. Varsler og oppdateringer blir lettere synlig uten å aktivt oppdaterer seg.

Jeg vet ikke hvor mye netflix tjener på det. Kanskje bedre videospiller eller noe lokalt.

Det er veldig få apps jeg faktisk har funnet nytte i. Calender og mail er forresten "apps" i w10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vær så snill. Det heter 'klient' evt. 'program' på norsk, ikke app.

 

Sjekk ordboka om du er i tvil om et fremmedord er tillatt brukt på norsk.

 

Er ikke "applikasjon" et norsk? App er jo bare en forkortelse av "application" på engelsk. Da må vel app også fungere som en forkortelse av det norske ordet "applikasjon"?

 

Eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I en artikkel leste jeg nettopp at Google Chrome ikke støtter Netflix i mer enn 720p, mens Microsoft Edge og Explorer støtter 1080p. Regner da med at appen til Windows 10 også støtter Full-HD.

Så hvis man er en dedikert Chrome bruker og ikke ønsker å ta i bruk Edge eller Explorer så er appen et alternativ for å få 1080p

Lenke til kommentar

Resolution: Stream in HD if your Internet connection supports 5 megabits per second or more.

  • Google Chrome up to 720p
  • Internet Explorer up to 1080p
  • Microsoft Edge up to 1080p
  • Mozilla Firefox up to 720p
  • Opera up to 720p
  • Safari up to 1080p on Mac OS X 10.10.3 or later
  • Windows 8 og 10 støtter strømming i 1080p. (app) og 5.1 lyd

Finner ikke lyd info i browsere og det er visst bare TV som har 4k ja..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...