Gå til innhold

Ett av disse bildene er en måne, resten er stekepanner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud for noen steikepanner! Jeg ville kastet de sikkert 10 år før de så sånn ut. Sjokkerende artikkel om amerikanske steikepanner!

 

Helt enig. Når steikepanna ser ut som en måne full av ting som meteorkratere, noe som ser ut som oksidert jernholdig støv, svovel og is, så ligger det noen hakk over "bombet horehus" på forfallskalaen.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud for noen steikepanner! Jeg ville kastet de sikkert 10 år før de så sånn ut. Sjokkerende artikkel om amerikanske steikepanner!

Skal mye til før man trenger å kaste en ordentlig støpejernspanne i metalldunken. Er mer teflonpanner og slikt som burde skiftes ut om de blir slitt. Mange av disse bildene er nok undersiden av panna. De bruker gjerne gass over dammen, da ser det fort slik ut uten at det nødvendigvis er noe galt. En tynn stålpanne for gassbruk blir også ripete ved vanlig bruk.

 

Liker ting som er laget for å vare. Fine med ting i støpejern og stål er at de tåler røff behandling. Man kan bruke hva enn redskaper man vil i de og rengjøringen kan man ta med stålull om det er riktig ille. Ikke noe slik non-stick tull hvor belegget flaker av bare man ser litt hardt på det. Selv de mest innbrente og inngrodde pannene/grytene kan bli som nye med enkle ting de fleste har i heimen.

 

Wow, aldri tenkt over at man kan bruke en bilbatterilader til å fikse kjøkkenutstyret:

http://www.seriouseats.com/2014/12/how-to-restore-vintage-cast-iron-cookware.html

Dog for de fleste tilfeller så holder det med stålull, hansker og litt albuefett.

Jo mer dreisen på kokkeleringen man får, jo mindre fastbrenning får man.

Og da holder det som regel med såpe, børste og vann.

Endret av Psykonaut
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Psykonaut: Jeg så for meg oversiden av non-stick-panner. Hvis det er undersiden av panner brukt på gasskomfyr så er det mer forståelig selv om jeg sikkert hadde gitt de en runde eller tjue med stålull før de så sånn ut.

 

Kall meg gjerne lat, men ville nok ha tenkt meg grunding om før jeg hadde tatt på meg oppgaven med å skrubbe ren den største av disse "stekepannene". :whistle:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Psykonaut: Jeg så for meg oversiden av non-stick-panner. Hvis det er undersiden av panner brukt på gasskomfyr så er det mer forståelig selv om jeg sikkert hadde gitt de en runde eller tjue med stålull før de så sånn ut.

 

Samme her, det kjente er jo nærmest i tankene. Men så tenkte jeg at "hmm dette er jo fra USA". Har gass på kjøkkenet her i tillegg til el og det har sine fordeler (Og ulemper selvfølgelig). Blitt irritert på non-stick siden det har gått noen panner her før. Så måtte bare rante litt til fordel for ting som tåler mer bank.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...