Gå til innhold

Mesteparten av Fallout 4 skjer etter hendelsene i Fallout 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke rart at 2075 ser veldig ut som 1965ish bare at du har en robot hushjelp.

Fallout er inspirert av retrofuturismen. Stilmessig er mye slik man forestilte seg det i gammel sci-fi. Som du sier, 50-tallet med robothushjelper, ikke noe realistisk teknologi som automatisering, industriroboter og internet of things.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

jeg elsker stilen og pre-war miljøet i fallout. og hvordan alt forandrer seg etter krigen. håper man ikke kun må løpe til hvelvet med engang. at man får 5 minutter i det gamle miljøet.

 

Jeg tror også forandringene i V.A.T.S. blir kanon bra! var så kjipt i den forje hvis man akkurat ikke fikk skutt det dyret fordi det sto bak et hjørnet.

 

Men jeg er fryktelig nysgjerrig på hvordan hovedpersonen har overlevd i 200 år i hvelvet. Noen som har noen idéer? man skulle jo leve under bakken. sånn man gjorde i nummer 3 og det samfunnet man skaper i fallout shelter.

Lenke til kommentar

jeg elsker stilen og pre-war miljøet i fallout. og hvordan alt forandrer seg etter krigen. håper man ikke kun må løpe til hvelvet med engang. at man får 5 minutter i det gamle miljøet.

 

Jeg tror også forandringene i V.A.T.S. blir kanon bra! var så kjipt i den forje hvis man akkurat ikke fikk skutt det dyret fordi det sto bak et hjørnet.

 

Men jeg er fryktelig nysgjerrig på hvordan hovedpersonen har overlevd i 200 år i hvelvet. Noen som har noen idéer? man skulle jo leve under bakken. sånn man gjorde i nummer 3 og det samfunnet man skaper i fallout shelter.

Ghoul? Androide?

Lenke til kommentar

Håper det blir like bra som når man fikk spille baby i Fallout 3, for det var jo virkelig moro....

 

Jeg antar at prologen er også tutorial biten for kontrollene, problemet da er at en prolog er kanskje moro ved første gjennomspilling, men når man starter på andre eller tredje karakter og likevel må igjennom den tvungne opplæring i kontrollene igjen da blir jeg oppgitt. Oblivion hadde det, Skyrim hadde det og Fallout 3 pluss en haug med andre spill.

 

Tutorials / Prologer burde være en valgfri del av spillet. spesielt i disse tider der kontrollene er stort sett standardiserte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker ikke det at de gjør det mer til ett FPS. I ett rpg er det Statsene som skal ha noe å si om man treffer eller ikke. Hadde jeg ønsket ett postapocalypse fps hadde jeg spilt Metro serien. Noe jeg gjør å elsker :D , men når jeg vil spille rpg så ønsker jeg ikke fps.

Det er fortsatt terningrull for hvert skudd du tar og all statistikken teller inn på hva hvor god treff % du har osv. De legger bare til beregningen på at Ironsights gir økt accuracy og hjelper til at spillet føles mer flytende ut i kamp. De gjorde jo likedan i FO:NV og det var ikke en gang Bethesda sitt produkt. Så ikke noe bekymringer fra meg, det er først og fremst et RPG med gode FPS elementer.

 

Utdrag fra et Intervju med Todd Howard - Fallout 4 doesn’t shy away from statistics and dice-rolling —it remains an RPG first and foremost, says Howard— but one of Bethesda’s goals was to “make it feel great as an action game.” If you’re good at aiming, says Howard, you can compensate somewhat for lower stats. But not entirely, as Fallout’s myriad systems are layered on top of the improved action.

Endret av Akrabra
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det ikke rart at 2075 ser veldig ut som 1965ish bare at du har en robot hushjelp.

I Fallout universet ble aldri den silikonbaserte mikrotransistoren oppfunnet. Det alene har massiv innflytelse på teknologien. I tillegg sluttet aldri den kalde krigen, og verden gikk tom for olje. Europeiske commonwealth gikk i oppløsning, USAs stater løsrev seg, australia forsvant (!), mens det fortsatt var enorme spenninger mellom russland, kina og usa.

 

I USA begynte en mektig gruppe å bygge shelters, som egentlig er et skalkesjul for morbide forskningseksprimenter. Katastrofen ble et faktum ved at noen sendte opp et uidentifisert stridshode mot en uavklart destinasjon, og stormaktene reagerte med å avfyre sitt eget arsenal.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...